Duur matras omruilen voor goedkoper matras zonder geld terug te krijgen
Geplaatst: 16 feb 2022 18:49
Een aantal maanden geleden hebben wij een compleet Auping bed gekocht in een winkel. Vanaf het begin ervaart mijn vriendin rugklachten en wordt ze elke nacht met pijn in haar rug wakker. Deze klachten had ze niet met haar vorige bed. Met de winkel zijn we in gesprek hoe we dit op kunnen lossen. In de tussentijd is een medewerker op bezoek geweest om haar lighouding te beoordelen en heeft mijn vriendin tijdelijk een topper mogen lenen, helaas lossen de klachten hier niet mee op en blijft ze met rugpijn wakker worden elke ochtend.
Vandaag zijn wij opnieuw naar de winkel gegaan en de verkoper (een andere dan de eerste keer) merkte op dat mijn vriendin beter ligt op een ander type matras (type Maestro). Dit is niet het advies wat ons tijdens de aankoop is gegeven, die adviseerde ons het Vivo-matras en dit hebben we dan ook gekocht.
De winkel heeft twee opties aangeboden, een andere (duurdere) topper dan de leentopper of het matras omruilen voor de andere (goedkopere) variant. De laatste optie betekent dat wij het prijsverschil (zo'n € 400,-) niet terug krijgen. Tijdens de aankoop eind vorig jaar is ons verteld dat wij het matras kostenloos konden ruilen voor een ander hardheid matras van hetzelfde type, maar niet dat wij dit matras voor een ander type konden ruilen en dat wij dan niet het verschil in kosten terug zouden krijgen. Voor ons voelt het alsof we eind vorig jaar op advies een verkeerd matras hebben gekocht. Kunnen wij nu alsnog de koop ontbinden?
Vandaag zijn wij opnieuw naar de winkel gegaan en de verkoper (een andere dan de eerste keer) merkte op dat mijn vriendin beter ligt op een ander type matras (type Maestro). Dit is niet het advies wat ons tijdens de aankoop is gegeven, die adviseerde ons het Vivo-matras en dit hebben we dan ook gekocht.
De winkel heeft twee opties aangeboden, een andere (duurdere) topper dan de leentopper of het matras omruilen voor de andere (goedkopere) variant. De laatste optie betekent dat wij het prijsverschil (zo'n € 400,-) niet terug krijgen. Tijdens de aankoop eind vorig jaar is ons verteld dat wij het matras kostenloos konden ruilen voor een ander hardheid matras van hetzelfde type, maar niet dat wij dit matras voor een ander type konden ruilen en dat wij dan niet het verschil in kosten terug zouden krijgen. Voor ons voelt het alsof we eind vorig jaar op advies een verkeerd matras hebben gekocht. Kunnen wij nu alsnog de koop ontbinden?