Pagina 1 van 1
KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 feb 2022 13:10
door jeanne-veghel
Mijn partner had tot zijn overlijden een Nokia met prepaid tegoed KPN, omdat hij niets had met een telefoon. Doordat hij regelmatig op zijn racefiets onderweg was moest hij van mij een telefoon meenemen voor het geval er iets aan de hand was.
Hij had een vorm van autisme en bellen vond hij echt helemaal niets waardoor ik ook de enige was die in zijn telefoon stond.
Bij een lekke band of andere mankementen met de fiets belde hij me en ging ik hem ophalen.
Vanmorgen kreeg ik een sms dat binnenkort de simkaart vervangen ging worden en aangezien er niet meer werd gebeld met die telefoon, behoudens het verplichte om het saldo niet te laten verlopen besloot ik te bellen met AH waar ik de prepaid simkaart ooit had gekocht.
Helaas kunnen ze niets voor me betekenen en de dame gaf me het advies om de bijna 55 euro maar snel op te bellen anders is het weg. Toen maar de provider gebeld t.w. KPN die uiteindelijk ook niets kon doen, omdat er wel vaker mannen overlijden en die nabestaanden zitten dan met hetzelfde probleem werd er bijna letterlijk gezegd.
Wat is er nu zo moeilijk aan het terugsturen van een simkaart en het bedrag overmaken op mijn rekening.? Misschien wat simpel gedacht van mij, maar ik ben al jaren vaste klant bij KPN en ze hebben mijn bankrekeningnummer.
Om nu in een paar weken voor 55 euro op te bellen vind ik ook zoiets. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 feb 2022 13:19
door Lowieze
Gecondoleerd met het overlijden van uw partner.
Helaas is daar geen oplossing voor. KPN retourneert geen saldo van een prepaid kaart.
Het enige wat ze wel zouden kunnen doen is het saldo overzetten als u een abonnement bij hen neemt, maar dat is waarschijnlijk geen oplossing voor u.
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 feb 2022 13:20
door Moneyman
Nog gecondoleerd!
jeanne-veghel schreef: ↑22 feb 2022 13:10
Wat is er nu zo moeilijk aan het terugsturen van een simkaart en het bedrag overmaken op mijn rekening.? Misschien wat simpel gedacht van mij, maar ik ben al jaren vaste klant bij KPN en ze hebben mijn bankrekeningnummer.
Het gaat uiteraard niet om de vraag of het moeilijk (of gewoon mogelijk) is, maar om de vraag wat er afgesproken is. Als er niets in het contract is vastgelegd wat recht geeft op teruggave, houdt het gewoon op.
jeanne-veghel schreef: ↑22 feb 2022 13:10
Om nu in een paar weken voor 55 euro op te bellen vind ik ook zoiets. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Met KPN zul je het niet kunnen oplossen, zo blijkt. Als je het tegoed zelf ook niet kunt gebruiken, kun je er wellicht iemand anders nog blij mee maken.
Maak je er niet te druk om: feitelijk had je die 55 euro toch al niet tot je beschikking en verandert daar nu dus niets aan. Focus je niet op dit soort zaken, dat levert slechts negatieve energie op.
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 feb 2022 13:22
door jeanne-veghel
@ Moneyman Je hebt gelijk
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 feb 2022 13:39
door scontra
jeanne-veghel schreef: ↑22 feb 2022 13:10
Mijn partner had tot zijn overlijden een Nokia met prepaid tegoed KPN, omdat hij niets had met een telefoon. Doordat hij regelmatig op zijn racefiets onderweg was moest hij van mij een telefoon meenemen voor het geval er iets aan de hand was.
Hij had een vorm van autisme en bellen vond hij echt helemaal niets waardoor ik ook de enige was die in zijn telefoon stond.
Bij een lekke band of andere mankementen met de fiets belde hij me en ging ik hem ophalen.
Vanmorgen kreeg ik een sms dat binnenkort de simkaart vervangen ging worden en aangezien er niet meer werd gebeld met die telefoon, behoudens het verplichte om het saldo niet te laten verlopen besloot ik te bellen met AH waar ik de prepaid simkaart ooit had gekocht.
Helaas kunnen ze niets voor me betekenen en de dame gaf me het advies om de bijna 55 euro maar snel op te bellen anders is het weg. Toen maar de provider gebeld t.w. KPN die uiteindelijk ook niets kon doen, omdat er wel vaker mannen overlijden en die nabestaanden zitten dan met hetzelfde probleem werd er bijna letterlijk gezegd.
Wat is er nu zo moeilijk aan het terugsturen van een simkaart en het bedrag overmaken op mijn rekening.? Misschien wat simpel gedacht van mij, maar ik ben al jaren vaste klant bij KPN en ze hebben mijn bankrekeningnummer.
Om nu in een paar weken voor 55 euro op te bellen vind ik ook zoiets. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
U krijgt alleen, ter vervanging van de huidige verouderde simkaart, een nieuwe simkaart en het saldo blijft gewoon staan en is beschikbaar zodra u de nieuwe simkaart activeert.
U hoeft dus het huidige prepaid bedrag niet versneld te verbruiken en als u binnen de gestelde periode slechts één keer de telefoon gebruikt hoeft er ook niet te worden opgewaardeerd. U heeft dus alle tijd om het saldo op te maken en als het saldo op is hoeft u niets te doen, KPN zal het nummer naar verloop van tijd vanzelf blokkeren, al krijgt u daar dan nog wel een berichtje over.
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 feb 2022 13:42
door jeanne-veghel
Dank u voor het melden. Ik krijg in juni bezoek uit het buitenland en dan kan ik ze de telefoon geven om te bellen, omdat ze een buitenlandse simkaart hebben in hun eigen telefoon.
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 feb 2022 13:46
door juliomariner
Hoewel het antwoord van Moneyman eigenlijk helemaal niet een oplossing voor het probleem is heeft hij helemaal gelijk. U hebt wel andere dingen aan uw hoofd. Er zo naar kijken kan best wel als een opluchting komen. Soms blijkt dat je iets een groot probleem vind helemaal geen groot probleem als je er op een andere manier naar kijkt.
Volg de oplossing van Scontra, hierdoor krijgt u meer tijd en kunt u het "probleem" aanpakken als u er zelf aan toe bent. Ik wens u veel sterkte in deze voor u nare tijd.
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 feb 2022 18:58
door HandigeHarrie
jeanne-veghel schreef: ↑22 feb 2022 13:42
Dank u voor het melden. Ik krijg in juni bezoek uit het buitenland en dan kan ik ze de telefoon geven om te bellen, omdat ze een buitenlandse simkaart hebben in hun eigen telefoon.
Scontra geeft informatie die kennelijk niet bekend is bij de KPN- klantentelefoon.... wel een kwalijke zaak dat ze u ten onrechte hebben gezegd dat het binnen korte tijd opgebruikt moet zijn.
Mooi dat op deze manier het tegoed een nuttige bestemming kan krijgen.
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 23 feb 2022 14:52
door jeanne-veghel
Het is een Nokia C2 en ik moet 1x in de 12 maanden bellen of opwaarderen om het saldo te behouden. Dan krijg ik een berichtje. Ik heb net gezien dat de C2 geschikt is voor het hogere netwerk en ik heb vanmorgen een berichtje gehad om de nieuwe simkaart aan te vragen + ik kreeg nog eens 10 euro beltegoed er bovenop. Ik denk dat het nu wel in orde gaat komen en ik laat het saldo in juni gewoon opmaken door mijn bezoekers vanuit het buitenland. Hoeven ze geen nederlandse simkaart aan te schaffen, maar kunnen ze dit toestel gebruiken tot het saldo opgebruikt is. Dank allemaal voor de nuttige tips hoor
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 23 feb 2022 16:30
door Lady1234
Let wel op dat u even belt naar een nummer waar u voor moet betalen, dus niet een gratis nummer. Dat is vaak een vereiste om het tegoed te behouden.
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 21 apr 2022 07:59
door peter17111962
Ook ik zat met dit probleem, eind december is mijn vader overleden en ook die had een simpele pre paid GSM die hij vrijwel nooit gebruikte.
Ik zorgde er altijd voor dat er net genoeg mee werd gebeld dat zijn tegoed niet verliep. Ik heb dat probleem opgelost door die telefoon met simkaart en beltegoed en al weg te geven aan een goede kennis van hem. Die gebruikt die telefoon nu ook alleen in noodgevallen.
Re: KPN prepaid afhandeling na overlijden
Geplaatst: 22 apr 2022 16:25
door Radar
Voor het topic irrelevante discussie is door de moderatie verwijderd