LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weg branden van koplampen van Opel Corca C bouwjaar 2001

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Weg branden van koplampen van Opel Corca C bouwjaar 2001

Ongelezen bericht door Gast »

Van mijn 3 jaar oude opel corsa blijkt de fitting van het dimlicht in de koplamp te zijn weggebrand.
Het gevolg was een complete nieuwe koplamp met fitting.(dus niet alleen de lamp)(kosten ca € 150,00)
Opel Nederland vindt de auto te oud (3 jaar en 25.000 km op teller) om vergoeding te geven terwijl je er toch vanuit mag gaan dat een complete koplamp langer meegaat dan 3 jaar.
Nadat mijn linker dimlicht het niet meer deed blijkt ook deze fitting te zijn weggebrand.
Mijn vraag is: Zijn er meer Opel rijders die deze klachten hebben gehad.

JH

Re: Weg branden van koplampen van Opel Corca C bouwjaar 2001

Ongelezen bericht door JH »

drie jaar oud en slechts 25000 km gereden ?? Dat moet een boodschappenwagentje geweest zijn of er is meer mee aan de hand.

Gast

Eeeeh JH, wat maakt dat nu uit?? Onzinnige reactie!

vraagje

Ongelezen bericht door vraagje »

Zijn er soms sterkere lampen in gezet ??
Dan krijg je veel meer hitte en kan zoiets gebeuren en vooral als je alleen stadsritten rijd en de lampen bijna geen rijwind koeling krijgt

boebertje

Ongelezen bericht door boebertje »

het is bekend dat opels wel eens last hebben van het feit dat ze net wat teveel spanning staat op de kabelboom. Het resulteert vaak in lampen die doorbranden en gesmolten fittingen

PietB

Ongelezen bericht door PietB »

Dat is het nieuwe kwaliteitsbeleid van Opel : "Fresh thinking - better cars" moet je vertalen in "Greedy thinking - Wreck cars".

PietB

Oja, je kunt de klantenservice bellen maart het advies dat zij je geven kan ik ook wel doen: je moet nooit je dimlichten continue laten branden, beter is het afwisseld alleen links of rechts laten branden. Een intervalschakelaar om de boel te laten knipperen kan natuurlijk ook, gaan de lampen ook langer mee.

Toshi

Ongelezen bericht door Toshi »

Gereden in een (nieuwe) Opel Astra. Aangeschaft: september 1998.
Ingeruild in juni 2001.

Slechts 7x een lamp moeten vervangen wegens defect.............

Van juni 2001 t/m juni 2004 in een Citroen Xsara Picasso gereden en 0x een lamp moeten vervangen. Zo hoort het dus.
Voor die Opel in diverse Nissans en Mazda's gereden en ook nooit een lamp hoeven te vervangen.

Groetjes uit Maarssen 8)

Gast

En ook weleens een lamp moeten vervangen in het toilet ?

FritzTheCat

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Het valt mij wel erg op dat veel nieuwere autoos (**-NB-BB t/m **-PJ-BB) 1 of meerdere defecte lampen hebben.

Het is niet merk of modelgebonden.

Vreemd........ :?:

A. tolboom

Ongelezen bericht door A. tolboom »

Opel staat voor:

O veral
P ech
e n
L ast

Waardeloos merk!!!

Het meest verkocht? Ja, omdat ze ook eerder op de sloop liggen!!!!

PietB

Als de fitting kapot brandt dan betekent dit dat ontwerp niet voldoet aan de eisen die een gebruiker daar aan kan stellen. Bij een vier jaar oude auto moet de garage 2/3 deel zelf ophoesten. (uitgaande van 12 jaar levensduur auto).

Gast

zie: problemcar.nl
Het is inmiddels bekend dat de fitting is aangepast.
dus het probleem is al veel meer voorgekomen en dan kan je zeker spreken van een kwalitatief slecht produkt en/of geen juist ontwerp.
Bij het begin van wegmisbruikers van sbs zie je ook een Corsa in de gloria staan mogelijk ook het wegbranden van de fitting?
Opel zal de schuld wel weer gegeven hebben aan de eigenaar want zelf hebben ze noch part noch deel aan!
Ik vraag me nu dan ook af hoe lang zijn ze nog het best verkochte automerk.
Denk voortaan na voordat je een opel koopt.
Opel kopen om ernaast te lopen!

bangkok4

Ongelezen bericht door bangkok4 »

Verlichting is bij de corsas van de vorige generatie idd een probleem. Heb heel vaak mijn achterlichten moeten vervangen. mijn broer met dezelfde auto ook. Nu een nieuwe corsa en nu blijkt de claxon geregeld het niet te doen. De schakelaartjes zijn hier blijkbaar een kwetsbaar punt. Verder prima auto's maar ze kunnen dit soort dingen toch wel goed oplossen. ik heb geen zin om steeds naar de garage te moeten rijden.

Gast

Reed vanavond achter een Corsa op de A12 die alleen nog de kentekenverlichting had branden 8)
Zeker een typje wat nooit s'avonds achteruit inparkeert

Lampje

Ongelezen bericht door Lampje »

Hier hetzelfde probleem. Al 6 keer in 3 jaar tijd lampje linksvoor vervangen en 2x een nieuwe fitting ivm doorbranden. Alles bij Opel dealer laten doen dus geen verkeerde lampjes of zo. Nu zegt de Opel inderdaad dat ik een compleet nieuwe lamp moet kopen. Geprobeerd om het op de Opel te verhalen, maar die zijn natuurlijk niet thuis. Opel kan de boom in.

Gesloten