Toch maar weer Coolblue
Geplaatst: 17 mar 2022 13:36
Beste forumleden,
Ik kom regelmatig klachten tegen inzake de service van Coolblue. Ik heb er nu helaas ook 1. Jarenlang ben ik zeer tevreden geweest over de service welke Coolblue verleende en ik vond het dan ook niet erg om voor die service wat meer te betalen.
Vorig jaar juli (2021) kocht ik een Eurom Force 2000 hogedrukreiniger, met wat losse toebehoren en incl. een aparte rioolslang van 15 meter.
Zo vaak is deze HDR niet gebruikt, maar een paar weken geleden sprong de slang, welke aan het spuitpistool gekoppeld is, tijdens het gebruik kapot. De slang bleek gescheurd te zijn. Het betreft garantie. Dat stond ook op de bestelling en online in het account.
Ik heb via FB foto's gestuurd van de gescheurde slang naar de klantenservice. Ik moest de gehele bestelling retourneren, want men kon anders niet beoordelen hoe gerepareerd kon worden. De orginele doos was er niet meer.
Ik heb gevraagd of ik alleen de slang welke losgekoppeld was mocht retourneren. Na wat uitleg over de afmetingen en gewicht van het toestel zelf mocht ik alleen de slang met spuitpistool retourneren. Gelukkig, want de originele doos was niet meer voorhanden.
Nu de slang bij de fabrikant ligt, zegt Coolblue dat de Fabrikant weigert de slang te repareren (kan dat wel met zoveer bar-150?) en dat de fabrikant wil dat ALLES retour komt, dus de gehele bestelling incl. de los geleverde toebehoren zoals frees, terrasreiniger en wasborstel. Het apparaat zelf is niets mis mee. Online is de HD Slang gewoon te verkrijgen.
Zou het zo zijn dat Coolblue artikelen verkocht heeft waarbij de garantie alleen op het gehele artikel incl. toebehoren geeft? Dat zij zelf de mogelijke defecte losse onderdelen ook niet kunnen/mogen verkopen of aanbieden? Dit zou toch in de artikel erbij moeten staan of bij extra informatie?
Nu wordt er naar de fabrikant gewezen, kan het nog in goede staat zijnde artikel niet gebruikt worden en indien retour van alles ik extra kosten moet maken middels de aanschaf een stevige doos. Door Coolblue werd al geschreven dat bubbeltjes plastic ook voldoende zou zijn (dan alleen het apparaat zelf). Maar is dat ook zo? Het lijkt me niet zo stevig en zou er tempex of iets dergelijks omheen moeten.
Ik heb dus gedaan wat is afgesproken (slang met spuitpistool retour) en nu komt men op deze afspraken terug middels een beslissing van de fabrikant dat ik toch nog de gehele bestelling retour moet komen want anders gaat men niets doen. De fabrikant wil zelfs de los geleverde (en ook los te bestellen) terrasreiniger retour.
Weggegooid geld dus en niet zo fijn voor het mileu als het ding naar de stort moet, jammer dat bepaalde zaken niet gewoon duidelijk bij de voorwaarden vermeld staan.
Liz
Ik kom regelmatig klachten tegen inzake de service van Coolblue. Ik heb er nu helaas ook 1. Jarenlang ben ik zeer tevreden geweest over de service welke Coolblue verleende en ik vond het dan ook niet erg om voor die service wat meer te betalen.
Vorig jaar juli (2021) kocht ik een Eurom Force 2000 hogedrukreiniger, met wat losse toebehoren en incl. een aparte rioolslang van 15 meter.
Zo vaak is deze HDR niet gebruikt, maar een paar weken geleden sprong de slang, welke aan het spuitpistool gekoppeld is, tijdens het gebruik kapot. De slang bleek gescheurd te zijn. Het betreft garantie. Dat stond ook op de bestelling en online in het account.
Ik heb via FB foto's gestuurd van de gescheurde slang naar de klantenservice. Ik moest de gehele bestelling retourneren, want men kon anders niet beoordelen hoe gerepareerd kon worden. De orginele doos was er niet meer.
Ik heb gevraagd of ik alleen de slang welke losgekoppeld was mocht retourneren. Na wat uitleg over de afmetingen en gewicht van het toestel zelf mocht ik alleen de slang met spuitpistool retourneren. Gelukkig, want de originele doos was niet meer voorhanden.
Nu de slang bij de fabrikant ligt, zegt Coolblue dat de Fabrikant weigert de slang te repareren (kan dat wel met zoveer bar-150?) en dat de fabrikant wil dat ALLES retour komt, dus de gehele bestelling incl. de los geleverde toebehoren zoals frees, terrasreiniger en wasborstel. Het apparaat zelf is niets mis mee. Online is de HD Slang gewoon te verkrijgen.
Zou het zo zijn dat Coolblue artikelen verkocht heeft waarbij de garantie alleen op het gehele artikel incl. toebehoren geeft? Dat zij zelf de mogelijke defecte losse onderdelen ook niet kunnen/mogen verkopen of aanbieden? Dit zou toch in de artikel erbij moeten staan of bij extra informatie?
Nu wordt er naar de fabrikant gewezen, kan het nog in goede staat zijnde artikel niet gebruikt worden en indien retour van alles ik extra kosten moet maken middels de aanschaf een stevige doos. Door Coolblue werd al geschreven dat bubbeltjes plastic ook voldoende zou zijn (dan alleen het apparaat zelf). Maar is dat ook zo? Het lijkt me niet zo stevig en zou er tempex of iets dergelijks omheen moeten.
Ik heb dus gedaan wat is afgesproken (slang met spuitpistool retour) en nu komt men op deze afspraken terug middels een beslissing van de fabrikant dat ik toch nog de gehele bestelling retour moet komen want anders gaat men niets doen. De fabrikant wil zelfs de los geleverde (en ook los te bestellen) terrasreiniger retour.
Weggegooid geld dus en niet zo fijn voor het mileu als het ding naar de stort moet, jammer dat bepaalde zaken niet gewoon duidelijk bij de voorwaarden vermeld staan.
Liz