KPN: Refurbished iphone tot 6 keer defect.
Geplaatst: 09 apr 2022 17:15
Via KNP heb ik mij overlaten halen tot het afsluiten van een abonnement met een refurbished iPhone. Dit contract heb ik een aantal maanden geleden afgesloten en tot op het heden heb ik 7 defecte toestellen toegestuurd gekregen en zit ik zonder telefoon. Echt ongelofelijk. De klant onvriendelijke procedures maakt dat ik de toestellen keer op keer naar de KPN-moet brengen en moet laten opsturen. Na vier weken krijg ik keer op keer een 'ander' defect toestel terug.
Met de klantenservice kom ik niet meer verder. Na vele minuten aan de telefoon en een aantal doorschakelingen kom ik dan eindelijk met iemand in contact die me mogelijk kan helpen. Echter, op de vraag of we kunnen komen tot een passende en klantvriendelijke oplossing krijg ik letterlijk het volgende antwoord: "het spijt me, dit behoort niet tot de mogelijkheden".
Ik voel mij voorgelogen, opgelicht, machteloos en vernederd. Daarnaast heb ik plaatsvervangende schaamte voor de medewerkers in de KPN-winkel die zich dood generen wanneer ze mij weer zien binnenkomen. Het niet kunnen komen tot een passende oplossing voor deze klantonvriendelijke vertonen is echt een tekortkoming voor een gerenoveerd bedrijf als KPN waar ik al meer dan 20 jaar klant van ben.
Ik ben ten einde raad. Heeft iemand tips voor mij?
Hier een paar "misleidende' citaten van de KNP-website:
• “Deze technische controle wordt uitgevoerd door zowel robots als technische vakmensen. Zo ben jij verzekerd van de allerhoogste kwaliteit refurbished iPhones!”
• “Onze refurbished iPhones zijn voorzien van een A-Grade productconditie. Deze toestellen hebben slechts één tot drie lichte gebruikerssporen. Eventuele gebruikerssporen bevinden zich in de meeste gevallen op de behuizing, zoals kleine krasjes. Met een refurbished iPhone van Forza en KPN heb jij gegarandeerd een goed toestel in handen.”
• “Deze toestellen zijn zorgvuldig gecheckt, gereinigd en waar nodig gerepareerd. Een refurbished iPhone is dus zo goed als nieuw!”
Met de klantenservice kom ik niet meer verder. Na vele minuten aan de telefoon en een aantal doorschakelingen kom ik dan eindelijk met iemand in contact die me mogelijk kan helpen. Echter, op de vraag of we kunnen komen tot een passende en klantvriendelijke oplossing krijg ik letterlijk het volgende antwoord: "het spijt me, dit behoort niet tot de mogelijkheden".
Ik voel mij voorgelogen, opgelicht, machteloos en vernederd. Daarnaast heb ik plaatsvervangende schaamte voor de medewerkers in de KPN-winkel die zich dood generen wanneer ze mij weer zien binnenkomen. Het niet kunnen komen tot een passende oplossing voor deze klantonvriendelijke vertonen is echt een tekortkoming voor een gerenoveerd bedrijf als KPN waar ik al meer dan 20 jaar klant van ben.
Ik ben ten einde raad. Heeft iemand tips voor mij?
Hier een paar "misleidende' citaten van de KNP-website:
• “Deze technische controle wordt uitgevoerd door zowel robots als technische vakmensen. Zo ben jij verzekerd van de allerhoogste kwaliteit refurbished iPhones!”
• “Onze refurbished iPhones zijn voorzien van een A-Grade productconditie. Deze toestellen hebben slechts één tot drie lichte gebruikerssporen. Eventuele gebruikerssporen bevinden zich in de meeste gevallen op de behuizing, zoals kleine krasjes. Met een refurbished iPhone van Forza en KPN heb jij gegarandeerd een goed toestel in handen.”
• “Deze toestellen zijn zorgvuldig gecheckt, gereinigd en waar nodig gerepareerd. Een refurbished iPhone is dus zo goed als nieuw!”