'Klantenservice' Liander
Geplaatst: 11 apr 2022 12:01
De 'klantenservice' van Liander is alléén schriftelijk te bereiken via Twitter en Facebook. Dat is heel raar. Gezien een eerdere onbeschofte bejeging aan de telefoon, wil ik graag schriftelijk communiceren.
Ik heb een paar korte, concrete vragen waarop een professional in drie minuten kan antwoorden. Toch slaagden Angelique, Sharon, Pricilla, Truitje, Genia, Wianca en Karen (als die al echt bestaan) er de afgelopen weken in die consequent niet te te antwoorden. Ze zijn kennelijk geïnstrueerd alleen te antwoorden met varianten op 'Het spijt ons erg, maar we zijn heel druk en er is weinig technisch personeel'. Lekker rustig voor de verantwoordelijken ... Toen ik een keer iets vriendelijks zei, kreeg ik meteen een link naar de beoordelingssite, maar bij kritische vragen nooit. Zo krijgt Liander dus louter goede beoordelingen.
Het betreft:
- 23 februari deed ik een aanvraag voor uitbreiding van mijn installatie naar 3x25 A. Liander zou half mei komen. Ik accepteerde de wachttijd, hun problemen kennende.
- Een week later kreeg ik echter bericht over extra vertraging. Over 6 tot 8 weken zou ik weleens horen hoe lang het daarna nog zou duren. Ik vind dat onbeschoft, dus ik vroeg de klantenservice om meer opheldering. Angelique, Sharon, Pricilla, Truitje, Genia, Wianca en Karen wilden die niet geven.
- Af en toe lieten ze na lang aandringen per ongeluk een brokje echte informatie los, zodat ik nu weet dat er pas eind juni weer iemand naar mijn aanvraag gaat kijken en dat de extra vertraging ontstond doordat ik in de categorie 'extra werk betreffende bekabeling e.d.' zou vallen.
- Een elektricien die mijn wijk goed kent, vertelde echter dat er hier geen netproblemen zijn en dat mijn hoofdzekeringkast en groepenkast klaar zijn voor drie fasen.
Logische vragen:
1. Wat is de precieze oorzaak van de extra vertraging? Kan de foto van mijn oude éénfasegroepenkast een rol gespeeld hebben? (Die is een maand geleden vervangen.)
Als er gegronde redenen voor het uitstel zijn, accepteer ik dat, ik vind alleen dat ik recht heb op meer info.
2. In derde instantie kreeg ik te horen dat de extra vertraging 'automatisch' geregeld was, dat er niemand is die er informatie over kan geven, en dat ik gewoon moet wachten. Is dat niet een beetje raar?
3. Het vervangen van een meter en het monteren van twee extra draden is geen neurochirurgie, waarom kan ik daar niet gewoon zelf een gecertificeerd elektricien met zegelrecht voor inhuren? Scheelt Liander ook werk.
Ik heb liever dat Angelique, Sharon, Pricilla, Truitje, Genia, Wianca en Karen niet op deze post reageren.
Ik heb een paar korte, concrete vragen waarop een professional in drie minuten kan antwoorden. Toch slaagden Angelique, Sharon, Pricilla, Truitje, Genia, Wianca en Karen (als die al echt bestaan) er de afgelopen weken in die consequent niet te te antwoorden. Ze zijn kennelijk geïnstrueerd alleen te antwoorden met varianten op 'Het spijt ons erg, maar we zijn heel druk en er is weinig technisch personeel'. Lekker rustig voor de verantwoordelijken ... Toen ik een keer iets vriendelijks zei, kreeg ik meteen een link naar de beoordelingssite, maar bij kritische vragen nooit. Zo krijgt Liander dus louter goede beoordelingen.
Het betreft:
- 23 februari deed ik een aanvraag voor uitbreiding van mijn installatie naar 3x25 A. Liander zou half mei komen. Ik accepteerde de wachttijd, hun problemen kennende.
- Een week later kreeg ik echter bericht over extra vertraging. Over 6 tot 8 weken zou ik weleens horen hoe lang het daarna nog zou duren. Ik vind dat onbeschoft, dus ik vroeg de klantenservice om meer opheldering. Angelique, Sharon, Pricilla, Truitje, Genia, Wianca en Karen wilden die niet geven.
- Af en toe lieten ze na lang aandringen per ongeluk een brokje echte informatie los, zodat ik nu weet dat er pas eind juni weer iemand naar mijn aanvraag gaat kijken en dat de extra vertraging ontstond doordat ik in de categorie 'extra werk betreffende bekabeling e.d.' zou vallen.
- Een elektricien die mijn wijk goed kent, vertelde echter dat er hier geen netproblemen zijn en dat mijn hoofdzekeringkast en groepenkast klaar zijn voor drie fasen.
Logische vragen:
1. Wat is de precieze oorzaak van de extra vertraging? Kan de foto van mijn oude éénfasegroepenkast een rol gespeeld hebben? (Die is een maand geleden vervangen.)
Als er gegronde redenen voor het uitstel zijn, accepteer ik dat, ik vind alleen dat ik recht heb op meer info.
2. In derde instantie kreeg ik te horen dat de extra vertraging 'automatisch' geregeld was, dat er niemand is die er informatie over kan geven, en dat ik gewoon moet wachten. Is dat niet een beetje raar?
3. Het vervangen van een meter en het monteren van twee extra draden is geen neurochirurgie, waarom kan ik daar niet gewoon zelf een gecertificeerd elektricien met zegelrecht voor inhuren? Scheelt Liander ook werk.
Ik heb liever dat Angelique, Sharon, Pricilla, Truitje, Genia, Wianca en Karen niet op deze post reageren.