Bij Roobol heb ik gordijnen besteld in oktober 2021 voor mijn nieuwe appartement. Hiervoor is een aanbetaling gedaan.
Enige weken geleden ontving ik een mail waarin Roobol aangaf dat er een te lange periode bestond tussen aanschaf en uiteindelijke levering.
De levering zou logischerwijs in april of mei 2022 plaatsvinden na oplevering van het appartement.
Ik was heel verbaasd temeer ik met meerdere bedrijven in 2021 overeenkomsten heb afgesloten voor de inrichting van het appartement. Die zijn daar tot op de dag van vandaag niet op teruggekomen.
Het lijkt mij dat we hier kunnen spreken van een ondernemersrisico. Men heeft mij er ook niet op gewezen dat een dergelijke actie van hun kant zou kunnen plaatsvinden.
Prijsverhoging na afsluiten koopovereenkomst
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 apr 2022 16:36
Re: Prijsverhoging na afsluiten koopovereenkomst
De vraag is natuurlijk of dit mag of niet.
Re: Prijsverhoging na afsluiten koopovereenkomst
Roobol is cbw erkend.
Lees de voorwaarden even door en u weet of een tussentijdse prijs aanpassing mogelijk is.
https://www.roobol.com/cbw-erkend/
Heeft u dat eerst gedaan voordat u hier ging posten ?
Lees de voorwaarden even door en u weet of een tussentijdse prijs aanpassing mogelijk is.
https://www.roobol.com/cbw-erkend/
Heeft u dat eerst gedaan voordat u hier ging posten ?
Re: Prijsverhoging na afsluiten koopovereenkomst
Als daar bij de koop geen afspraken over gemaakt zijn, zwart op wit, dan mag dat dus volgens hun eigen voorwaarden, artikel 5, dus niet.
Wijs ze daar op.
Wijs ze daar op.
16again
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Prijsverhoging na afsluiten koopovereenkomst
Staat er ook helemaal niets hierover op het opdrachtformulier?Emmastraat schreef: ↑13 apr 2022 16:55Men heeft mij er ook niet op gewezen dat een dergelijke actie van hun kant zou kunnen plaatsvinden.