Samsung wasmachines met opzet korte levensduur gegeven.
Geplaatst: 18 apr 2022 11:39
Koop nooit een #wasmachine van Samsung Samsung maakt ontzettend slechte #wasmachines, heeft een ontzettend slechte #klantenservice en werkt samen met een derde partij Servilux die alleen de diagnose stelt, maar als je vervolgens meer uitleg wil dan trekken zij hun handen er vanaf en verwijzen ze je door naar Samsung.
Wij hebben 6 jaar geleden een Ecobubble wasmachine gekocht van €1100,- bij Bemmel en Kroon (die mij proberen te helpen om Samsung in beweging te krijgen) waar je 12kg mee kan wassen in één was beurt. Op deze machines zit 5 jaar #garantie en op de motor 10 jaar.
Wij zijn een 2 persoons huishouden dus de machine is in deze 6 jaar veel minder gebruikt dan waar deze eigenlijk voor bedoeld is (grote families). Wij dachten echter deze machine aan te schaffen en dan minder vaak te #wassen zodat dit beter was voor het milieu door minder water en energie te verbruiken.
Onze machine is 2 weken geleden stuk gegaan. Samsung heeft een monteur van SERVILUX langs gestuurd voor de #diagnose. De “monteur” is hier 5 minuten binnen geweest, heeft de een paar keer de en heeft alleen even aan de #wastrommel gevoeld en kon daarna al zijn “diagnose” al stellen zonder ook maar een schroefje los te maken. De wastrommel moest vervangen worden, de front tub moest vervangen worden, de back tub moest vervangen worden en het verwarmingselement moest vervangen worden. Hoe kan je dit in hemelsnaam concluderen binnen 5 minuten door even aan de trommel te voelen? Zeker het feit dat hij door aan de wastrommel te voelen de diagnose kon stellen dat ook het verwarmingselement vervangen moest worden is hoogst opmerkelijk. Dit moet een geweldige “monteur” van #Servilux zijn geweest, een van de grootste oplichters van #Servilux / Samsung die deze insteucties heeft meegekregen om op deze manier meer apparaten te verkopen.
Nog even voor de duidelijkheid, we hebben het hier over een wasmachine van €1100,- die door een twee persoons huishouden minimaal is gebruikt.
De kosten die we aan de monteur van #Servilux moesten betalen waren €105,- voor 5 minuten. De factuur bestond uit:
Voorbereidingskosten: €32,40,- (wtf zijn voorbereidingskosten? Moet hij zich mentaal op zijn werk voorbereiden??)
Voorrijkosten: €50,-
BTW: €17,30
Nu de #diagnose die de #monteur van #Servilux binnen 5 minuten tegen betaling van €105,- kon stellen en wat de reparatie zou gaan kosten.
De onderdelen en de prijzen daarvan zet ik hieronder even op een rijtje en de offerte voeg ik toe aan deze post:
Wederom voorbereidingskosten €32,40
Voorrijkosten €100,-
Werk €96,-
Drum €128,27
Front tub €66,33
Back tub €151,11
Heater €42,36
Subtotaal: €618,47
Tegemoetkoming Samsung: -€130,75
Reparatiekosten €487,72
Bedrag inclusief BTW €590,14
Ik heb diverse keren contact gezocht met Samsung maar er was geen land mee te bezeilen. Het voorstel dat ze deden was een #tegoedbon van €130,75 om in hun #onlinewinkel een nieuwe Samsung #wasmachine aan te schaffen.
Ik heb ook gevraagd aan degene van de #klantenservice of hij nu echt dacht dat ik ook maar iets van SAMSUNG in huis zou halen als dit de #service is die ze klanten geven.
Wees dus gewaarschuwd en koop nooit een #wasmachine van Samsung. Samsung is een producent die in vergelijking met bijvoorbeeld Miele pas kort #wasmachines produceert. Het kan natuurlijk een keer misgaan, maar YouTube staat vol met het zelfde defect dat onze Samsung wasmachine heeft, dit is een #productiefout in de wasmachines van Samsung en zij zouden productiefouten kosteloos moeten repareren:
https://youtube.com/shorts/UhQVA478e5U?feature=share
Dit probleem doet zich niet alleen bij de machine van 12kg voor, maar ook bij andere machines van Samsung
Ik laat het hier niet bij zitten en schakel mijn rechtsbijstandverzekering in om de zaak over te dragen. Handige informatie voor mensen die ook na de aankoop van een apparaat niet juist worden behandeld door het bedrijf:
https://www.technieknederland.nl/cms/st ... ntid=55615
Deel deze post zodat andere mensen die van plan waren om een Samsung wasmachine aan te schaffen te waarschuwen. Het is beter om een machine van een merk te kopen dat gespecialiseerd is in wasmachines of een wasmachine van een budgetmerk want als die stuk gaat dan is de schade minder groot en de kans groter dat je beter wordt geholpen dan bij Samsung.
Hier berichten nog meer gedupeerden:
https://eu.community.samsung.com/t5/hui ... 668/page/2
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /1761821/0 — bij Samsung Electronics Benelux B.V.