Refund geannuleerde reis TravelNoord / Green Airlines
Geplaatst: 19 apr 2022 13:33
Goedemiddag,
In de zomer van 2021 zouden wij vliegen vanaf Groningen naar Mallorca. Wij hebben geboekt (7 tickets voor totaal ruim € 2200) bij TravelNoord, welke is aangesloten bij SGR. Echter kregen wij ineens te horen dat onze vlucht werd geannuleerd omdat de uitvoerende maatschappij Green Airlines niet meer vloog vanaf Groningen. Hierbij kregen wij per mail een restitutieformulier welke wij konden invullen en dan zouden wij onze reissom terug krijgen. Deze hebben wij gelijk ingevuld en opgestuurd. Echter gaven ze toen aan dat wij ons geld maar moesten halen bij de uitvoerende maatschappij, namelijk Green Airlines.
Inmiddels wachten wij al sinds de zomer van 2021 op terugbetaling van de annuleerde vliegtickets. Op ons heeft zowel TravelNoord als GreenAirlines nooit inhoudelijk gereageerd (na veel telefonisch contact en e-mails). Mijn rechtsbijstandsverzekering dekt deze kwestie niet omdat ik geen hoofdboeker ben en onze hoofdboeker heeft geen rechtsbijstandsverzekering. Wel heeft mijn rechtsbijstand uit 'coulance' één brief geschreven naar Green Airlines. Toen kwam wel een reactie. 'Prima meneer, geef ons maar de E-ticketnummers, dan storten wij de reissom terug.' Natuurlijk hebben wij geen E-tickets, want deze hebben wij nooit gekregen (dat weet Green Airlines natuurlijk ook). Het enige referentienummer dat wij hebben is een boekingsnummer van TravelNoord. Wij houden ons daarom nu ook bij TravelNoord, ook al wijzen zij steeds naar Green Airlines. Nooit hebben wij een inhoudelijke reactie van TravelNoord mogen ontvangen, en daarom waren wij genoodzaakt de kwestie uit handen te geven. Een incassokantoor is nu met hen in contact en daar wordt wel op gereageerd. Echter worden ook zij inmiddels al maanden aan het lijntje gehouden door TravelNoord of hun advocaat.
Het incassokantoor geeft aan de incassoprocedure te voorzetten, maar kunnen verder weinig invloed uitoefenen. Nu hebben wij nog 2 opties:
- Nog langer afwachten
- Een gerechtelijke procedure starten. Tegelijkertijd gaan hier kosten de nodige kosten mee gepaard, waardoor wij dan al zeker de helft van onze reissom kwijt zullen zijn aan een jurist, terwijl wij gewoon in ons recht staan. Alleen de griffiekosten en incassokosten zijn te verhalen op de andere partij (juridische kosten volgens deze jurist dus niet).
Wij hadden juist geboekt bij TravelNoord omdat deze is aangesloten bij de SGR. Deze zal in geval van faillissement de reissom aan ons uitkeren. Echter in dit geval is het bedrijf niet failliet, maar weigeren ze gewoon te betalen. TravelNoord verkoopt dus vliegtickets, annuleert ze vervolgens, reageert nergens op, weigert terugbetaling, en zit nog steeds vakanties aan te bieden. En ondertussen spelen zij de slachtofferrol, want zij zijn slachtoffer van Green Airlines. Als zij de tickets niet kunnen betalen, ga dan lekker failliet en laat ons schadeloos stellen door SGR. (want deze doet niets tot er er faillissement plaatsvind)
Al met al een hoop geld kwijt, een hoop tijd kwijt en een hoop frustratie rijker. Bedankt TravelNoord!!
Ik ben al in contact met meerdere mensen die geboekt hebben en in hetzelfde schuitje zitten als wij. Wachten jullie ook nog op refund van TravelNoord of Green AIrlines? Zet dan hieronder jullie verhaal en wie weet kan Radar namens ons allemaal eens contact met hen opnemen.... Kijken hoe ze dan reageren..
In de zomer van 2021 zouden wij vliegen vanaf Groningen naar Mallorca. Wij hebben geboekt (7 tickets voor totaal ruim € 2200) bij TravelNoord, welke is aangesloten bij SGR. Echter kregen wij ineens te horen dat onze vlucht werd geannuleerd omdat de uitvoerende maatschappij Green Airlines niet meer vloog vanaf Groningen. Hierbij kregen wij per mail een restitutieformulier welke wij konden invullen en dan zouden wij onze reissom terug krijgen. Deze hebben wij gelijk ingevuld en opgestuurd. Echter gaven ze toen aan dat wij ons geld maar moesten halen bij de uitvoerende maatschappij, namelijk Green Airlines.
Inmiddels wachten wij al sinds de zomer van 2021 op terugbetaling van de annuleerde vliegtickets. Op ons heeft zowel TravelNoord als GreenAirlines nooit inhoudelijk gereageerd (na veel telefonisch contact en e-mails). Mijn rechtsbijstandsverzekering dekt deze kwestie niet omdat ik geen hoofdboeker ben en onze hoofdboeker heeft geen rechtsbijstandsverzekering. Wel heeft mijn rechtsbijstand uit 'coulance' één brief geschreven naar Green Airlines. Toen kwam wel een reactie. 'Prima meneer, geef ons maar de E-ticketnummers, dan storten wij de reissom terug.' Natuurlijk hebben wij geen E-tickets, want deze hebben wij nooit gekregen (dat weet Green Airlines natuurlijk ook). Het enige referentienummer dat wij hebben is een boekingsnummer van TravelNoord. Wij houden ons daarom nu ook bij TravelNoord, ook al wijzen zij steeds naar Green Airlines. Nooit hebben wij een inhoudelijke reactie van TravelNoord mogen ontvangen, en daarom waren wij genoodzaakt de kwestie uit handen te geven. Een incassokantoor is nu met hen in contact en daar wordt wel op gereageerd. Echter worden ook zij inmiddels al maanden aan het lijntje gehouden door TravelNoord of hun advocaat.
Het incassokantoor geeft aan de incassoprocedure te voorzetten, maar kunnen verder weinig invloed uitoefenen. Nu hebben wij nog 2 opties:
- Nog langer afwachten
- Een gerechtelijke procedure starten. Tegelijkertijd gaan hier kosten de nodige kosten mee gepaard, waardoor wij dan al zeker de helft van onze reissom kwijt zullen zijn aan een jurist, terwijl wij gewoon in ons recht staan. Alleen de griffiekosten en incassokosten zijn te verhalen op de andere partij (juridische kosten volgens deze jurist dus niet).
Wij hadden juist geboekt bij TravelNoord omdat deze is aangesloten bij de SGR. Deze zal in geval van faillissement de reissom aan ons uitkeren. Echter in dit geval is het bedrijf niet failliet, maar weigeren ze gewoon te betalen. TravelNoord verkoopt dus vliegtickets, annuleert ze vervolgens, reageert nergens op, weigert terugbetaling, en zit nog steeds vakanties aan te bieden. En ondertussen spelen zij de slachtofferrol, want zij zijn slachtoffer van Green Airlines. Als zij de tickets niet kunnen betalen, ga dan lekker failliet en laat ons schadeloos stellen door SGR. (want deze doet niets tot er er faillissement plaatsvind)
Al met al een hoop geld kwijt, een hoop tijd kwijt en een hoop frustratie rijker. Bedankt TravelNoord!!
Ik ben al in contact met meerdere mensen die geboekt hebben en in hetzelfde schuitje zitten als wij. Wachten jullie ook nog op refund van TravelNoord of Green AIrlines? Zet dan hieronder jullie verhaal en wie weet kan Radar namens ons allemaal eens contact met hen opnemen.... Kijken hoe ze dan reageren..