Vinted: kopers bescherming beschermt beter de verkoper dan de koper
Geplaatst: 23 apr 2022 22:23
Duur jurkje voor mijn dochtertje besteld via vinted en kwam vol met vlekken binnen. Werd verkocht als ‘nieuw zonder prijskaartje’ maar de jurk heeft meer dan 20 vlekken en knoopjes zijn verzet. Verkoopster geeft aan het niet gezien te hebben. Jurkje is zichtbaar gedragen en vervolgens niet gewassen. Meteen melding gemaakt dat artikel niet in orde is en verkoopster moet dan binnen 48 uur adres sturen maar doet dit te laat.
Vinted geeft alleen aan dat volgens hun informatie het adres is verstrekt en is het in hun ogen op tijd. Hoe zij tellen en inzicht in tijdstip indienen van mijn klacht krijg ik niet. De antwoorden die ik krijg zijn standaard en continu een herhaling van ‘de 48 uur tijd voor verstrekken adres en vervolgens 3 dagen tijd om het retour te zenden’ waarna ik mijn geld terug zou krijgen. Kosten voor retourzending naar Italië zijn voor mij. Pas wanneer het jurkje retour is krijg ik mijn geld van aankoop terug. Al met al gaat dit fiasco mij €20 kosten. Verkoopster heeft geen kosten en krijgt jurk weer terug. Persoonlijk vind ik dat vinted in alle berichten partij kiest voor de verkoopster en komt het over alsof ik niet moet zeuren want ik krijg het aankoopbedrag toch terug.
Dat verkoopster oorzaak is van dit geschil en mij niets te verwijten valt is bijzaak. De kosten voor verzenden, retourzending en inleg voor kopers bescherming zijn allemaal voor mij.
Vanuit het beleid binnen vinted is het ook niet toegestaan om te kijken of ik de jurk zelf schoon kan krijgen, dan vervalt de kopers bescherming. Verkoopster is niet bereid om eventueel nog geld terug te geven, ik de jurk houd en probeer het schoon te krijgen. Ze geeft geen antwoord op mijn vragen en reageert alleen dat ik het retour moet sturen. Volgens haar is er niets aan de hand, ‘kan gebeuren’. Ik vind de kopers bescherming echt een aanfluiting in deze situatie. Verkoopster heeft uiteindelijk haar jurk terug, geen onkosten gemaakt en kan deze zonder problemen weer opnieuw verkopen. Hopelijk voor een volgende koper dan wel schoon zonder vlekken.
Ik heb uiteindelijk best wat kosten gemaakt en geen jurk.
Vinted geeft alleen aan dat volgens hun informatie het adres is verstrekt en is het in hun ogen op tijd. Hoe zij tellen en inzicht in tijdstip indienen van mijn klacht krijg ik niet. De antwoorden die ik krijg zijn standaard en continu een herhaling van ‘de 48 uur tijd voor verstrekken adres en vervolgens 3 dagen tijd om het retour te zenden’ waarna ik mijn geld terug zou krijgen. Kosten voor retourzending naar Italië zijn voor mij. Pas wanneer het jurkje retour is krijg ik mijn geld van aankoop terug. Al met al gaat dit fiasco mij €20 kosten. Verkoopster heeft geen kosten en krijgt jurk weer terug. Persoonlijk vind ik dat vinted in alle berichten partij kiest voor de verkoopster en komt het over alsof ik niet moet zeuren want ik krijg het aankoopbedrag toch terug.
Dat verkoopster oorzaak is van dit geschil en mij niets te verwijten valt is bijzaak. De kosten voor verzenden, retourzending en inleg voor kopers bescherming zijn allemaal voor mij.
Vanuit het beleid binnen vinted is het ook niet toegestaan om te kijken of ik de jurk zelf schoon kan krijgen, dan vervalt de kopers bescherming. Verkoopster is niet bereid om eventueel nog geld terug te geven, ik de jurk houd en probeer het schoon te krijgen. Ze geeft geen antwoord op mijn vragen en reageert alleen dat ik het retour moet sturen. Volgens haar is er niets aan de hand, ‘kan gebeuren’. Ik vind de kopers bescherming echt een aanfluiting in deze situatie. Verkoopster heeft uiteindelijk haar jurk terug, geen onkosten gemaakt en kan deze zonder problemen weer opnieuw verkopen. Hopelijk voor een volgende koper dan wel schoon zonder vlekken.
Ik heb uiteindelijk best wat kosten gemaakt en geen jurk.