Ziggo verhoogt abonnement na wisseling van de digitale ontvanger.
Geplaatst: 26 apr 2022 15:29
Om het duidelijk over te brengen is het nogal een verhaal geworden. Het moest van mijn hart.
Altijd trouwe klant geweest bij Ziggo. We waren een van de eerste en hadden nog een @home e-mail adres. Zo oud dus.
Nu is er in 2020 glasvezel aangelegd in mijn buurt en kort daarna stond KPN op de stoep. Met een geode aanbieding. Prima was al aan het oriënteren omdat ik Ziggo erg duur vond en de kwaliteit niet constant. Als mijn buurvrouw thuiskwam ging bij mij de snelheid omlaag, alsof ik aan het einde van de kabbel zat.
Zo gezegd had ik in november KPN. Tot volle tevredenheid. Tientje goedkoper als Ziggo.
In oktober 2021 belt een aardige mevrouw van Ziggo mij met een nog beter voorstel. Voor 25€ zou ik een abo krijgen met de zelfde snelheid. Wel met een kaart. Ik gaf aan dat dat niks voor mij is. Kan n.l. mijn stereo niet rechtstreeks op de t.v. aansluiten. Die twee snappen elkaar niet. En muziek is voor mij erg belangrijk dat het goed overkomt. Ik wil de talentenprogramma’s en andere muziek programma’s echt van kunnen genieten en niet me irriteren aan een plat geluid van de tv.
Voor één euro meer kon ik een kastje erbij krijgen en dan zou het wel lukken. Voor 26 euro, een jaar abonnement, prima. Ik had net een energieleveranciers wisseling achter de rug en een verhoging van 100%. Dus dit leek me een goede deal.
Half november komen de spullen aan en ik zie dat ze er een Humax decoder bijgeleverd hebben. Daar kan ik niks mee. De aansluiting daarop voor muziek is digitaal. Daar is mijn versterker (een NAD B325) net te oud voor. Ook al is hij uit 2009. Dus ik weer bellen.
Prima zij de jongeman. Ik stuur u de Mediabox XL. Verder niet over prijsveranderingen gehad en hij gaf ook niet aan dat ik dan een nieuw abonnement zou krijgen.
Dus ikke happy en even daarna krijg ik de Mediabox aan.
Twee maanden later in januari als ik mijn vaste lasten aanpas, zie ik tot mij grote schrik dat er 50€ door Ziggo wordt afgeschreven. Door omstandigheden kon ik niet gelijk actie ondernemen.
In maart kom ik in de Mediamarkt en daar staat een verkoper van Ziggo. Heb met hem mijn probleem doorgesproken en tot mijn verbazing zegt hij (werkt al meer als 10 jaar bij Ziggo op verschillende afdelingen) dat de jongeman een vergissing heeft gemaakt en dat mijn abonnement teruggezet kan worden op de actievoorwaarden die wij in oktober 2021 hadden afgesproken. (Heb er een geluidsopname van). De week daarop, het gesprek in de mediamarkt was op zondag, gelijk gebeld.
Nee dat was niet mogelijk, Nee dat kon niet. Dat waren de antwoorden die ik kreeg. Pas toen ik boos werd en duidelijk zei dat ik me flink bedrogen voelde en hier werk van zou maken. Kwamen ze met twee maanden restitutie. Daar ging ik niet mee akkoord. Ik wil dat abonnement terug. Niks anders.
Na veel vijven en zessen zou ik 180€ terug krijgen. Ik was moe en boos en ging hiermee voorlopig maar akkoord. Alhoewel ik wel had dat ik hier een zaak van zou maken als ze niet zouden reageren.
Ze zouden een mail sturen met daarin de afspraak.
De dag erop kijk ik naar mijn mail. Ik was voor die dag even klaar met Ziggo en problemen.
Tot mijn grote verbazing staat er letterlijk niks in de mail behalve de standaard bladvulling en de aanhef met de woorden zoals afgesproken sturen wij u . . . blablabla. En dan niks. Gewoon niks geen tekst. Alleen de afsluiting.
JE HOUD HET NIET VOOR MOGELIJK . . . Ik voel me zwaar bedrogen door Ziggo.
Nu heb ik geen bewijs dat ze dat 180€ terug storten. En nu, wat kan ik doen?
Wat ik wil is per direct bij Ziggo weg en terug naar KPN.
Zeker nu ik ook lees op het forum dat de Mediabox XL meer stroom kost als een koelvriescombinatie. En geen 5€ meer ga betalen voor Next box. Echt niet.
Lukt me gewoonweg ook niet. Ik zit in de bijstand en hoopte met het schuiven van abonnementen niet te hoge kosten zou krijgen het komende jaar. Ik hoef je niet te vertellen dat je in de bijstand geen speling in het budget hebt.
Nu zou ik graag willen weten wat ik nog kan doen. Rechtsbijstand heb ik niet. Radar zou tof zijn als jullie zouden inspringen, dat helpt altijd goed.
Ik wordt hier ook zo moe van en boos. De hele maatschappij is zo voort. Overal moet je achteraan niks loopt in een keer goed. De bedrijven volgen alleen de protocollen en menselijk maat is compleet weg. Bedrijven zijn er alleen op uit om zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen.
Zo moe en teleurgesteld ben ik in deze wereld. Baba.
Altijd trouwe klant geweest bij Ziggo. We waren een van de eerste en hadden nog een @home e-mail adres. Zo oud dus.
Nu is er in 2020 glasvezel aangelegd in mijn buurt en kort daarna stond KPN op de stoep. Met een geode aanbieding. Prima was al aan het oriënteren omdat ik Ziggo erg duur vond en de kwaliteit niet constant. Als mijn buurvrouw thuiskwam ging bij mij de snelheid omlaag, alsof ik aan het einde van de kabbel zat.
Zo gezegd had ik in november KPN. Tot volle tevredenheid. Tientje goedkoper als Ziggo.
In oktober 2021 belt een aardige mevrouw van Ziggo mij met een nog beter voorstel. Voor 25€ zou ik een abo krijgen met de zelfde snelheid. Wel met een kaart. Ik gaf aan dat dat niks voor mij is. Kan n.l. mijn stereo niet rechtstreeks op de t.v. aansluiten. Die twee snappen elkaar niet. En muziek is voor mij erg belangrijk dat het goed overkomt. Ik wil de talentenprogramma’s en andere muziek programma’s echt van kunnen genieten en niet me irriteren aan een plat geluid van de tv.
Voor één euro meer kon ik een kastje erbij krijgen en dan zou het wel lukken. Voor 26 euro, een jaar abonnement, prima. Ik had net een energieleveranciers wisseling achter de rug en een verhoging van 100%. Dus dit leek me een goede deal.
Half november komen de spullen aan en ik zie dat ze er een Humax decoder bijgeleverd hebben. Daar kan ik niks mee. De aansluiting daarop voor muziek is digitaal. Daar is mijn versterker (een NAD B325) net te oud voor. Ook al is hij uit 2009. Dus ik weer bellen.
Prima zij de jongeman. Ik stuur u de Mediabox XL. Verder niet over prijsveranderingen gehad en hij gaf ook niet aan dat ik dan een nieuw abonnement zou krijgen.
Dus ikke happy en even daarna krijg ik de Mediabox aan.
Twee maanden later in januari als ik mijn vaste lasten aanpas, zie ik tot mij grote schrik dat er 50€ door Ziggo wordt afgeschreven. Door omstandigheden kon ik niet gelijk actie ondernemen.
In maart kom ik in de Mediamarkt en daar staat een verkoper van Ziggo. Heb met hem mijn probleem doorgesproken en tot mijn verbazing zegt hij (werkt al meer als 10 jaar bij Ziggo op verschillende afdelingen) dat de jongeman een vergissing heeft gemaakt en dat mijn abonnement teruggezet kan worden op de actievoorwaarden die wij in oktober 2021 hadden afgesproken. (Heb er een geluidsopname van). De week daarop, het gesprek in de mediamarkt was op zondag, gelijk gebeld.
Nee dat was niet mogelijk, Nee dat kon niet. Dat waren de antwoorden die ik kreeg. Pas toen ik boos werd en duidelijk zei dat ik me flink bedrogen voelde en hier werk van zou maken. Kwamen ze met twee maanden restitutie. Daar ging ik niet mee akkoord. Ik wil dat abonnement terug. Niks anders.
Na veel vijven en zessen zou ik 180€ terug krijgen. Ik was moe en boos en ging hiermee voorlopig maar akkoord. Alhoewel ik wel had dat ik hier een zaak van zou maken als ze niet zouden reageren.
Ze zouden een mail sturen met daarin de afspraak.
De dag erop kijk ik naar mijn mail. Ik was voor die dag even klaar met Ziggo en problemen.
Tot mijn grote verbazing staat er letterlijk niks in de mail behalve de standaard bladvulling en de aanhef met de woorden zoals afgesproken sturen wij u . . . blablabla. En dan niks. Gewoon niks geen tekst. Alleen de afsluiting.
JE HOUD HET NIET VOOR MOGELIJK . . . Ik voel me zwaar bedrogen door Ziggo.
Nu heb ik geen bewijs dat ze dat 180€ terug storten. En nu, wat kan ik doen?
Wat ik wil is per direct bij Ziggo weg en terug naar KPN.
Zeker nu ik ook lees op het forum dat de Mediabox XL meer stroom kost als een koelvriescombinatie. En geen 5€ meer ga betalen voor Next box. Echt niet.
Lukt me gewoonweg ook niet. Ik zit in de bijstand en hoopte met het schuiven van abonnementen niet te hoge kosten zou krijgen het komende jaar. Ik hoef je niet te vertellen dat je in de bijstand geen speling in het budget hebt.
Nu zou ik graag willen weten wat ik nog kan doen. Rechtsbijstand heb ik niet. Radar zou tof zijn als jullie zouden inspringen, dat helpt altijd goed.
Ik wordt hier ook zo moe van en boos. De hele maatschappij is zo voort. Overal moet je achteraan niks loopt in een keer goed. De bedrijven volgen alleen de protocollen en menselijk maat is compleet weg. Bedrijven zijn er alleen op uit om zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen.
Zo moe en teleurgesteld ben ik in deze wereld. Baba.