Pagina 1 van 1
Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 00:55
door 61Marjon
hallo, ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven. ik heb via internet 2 relaxstoelen gekocht bij Obelink. deze zijn geleverd door een Duits bedrijf. Maar omdat de aankoop tegen viel, wil ik van de aankoop af zien. Nu moet ik de stoelen op eigen kosten terug sturen naar het Duitse bedrijf. Obelink geeft dit aan. Maar omdat de dozen groter zijn dan 100 x 50 x50 kan ik ze niet simpel met Dpd of dhl versturen en zijn de verzendkosten hoger dan de aankoopkosten. Wat kan ik nog doen?
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 10:39
door Cro
Met welk bedrijf heb je de overeenkomst? Als dat Obelink is dan moet je ook gewoon bij Obelink kunnen retourneren. Is dat niet Obelink, maar de Duitste firma dan kan het inderdaad zo zijn dat je daar moet retourneren.
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 11:53
door geengast
Even in de auto gooien en persoonlijk terugbrengen naar Obelink is misschien de goedkoopste oplossing?
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 12:46
door Ivo.w
Als u de stoelen gekocht heeft bij Obelink, dan moet u deze retour kunnen sturen naar het Nederlandse retour-adres van Obelink.
Ook dan zullen de retourkosten hoog zijn, maar wel voordeliger dan het verzenden naar Duitsland. Het staat u vrij om de artikelen ook zelf te brengen naar het retouradres (wat niet gelijk hoeft te zijn aan het winkel-adres!)
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 13:50
door Teunbosseman
Heb je de retour aanvraag via Obelink ingediend ? Normaliter wordt deze beoordeeld en als akkoord is krijg je een retourlabel voor gratis retourneren. Ik kon via DPD depot inleveren.
Of als te groot is wordt opgehaald maar wel tegen eigen kosten retour.
https://www.obelink.nl/klantenservice/r ... en-voldoet
Let op: Is je bestelling in verband met grootte en/of gewicht niet door DPD maar door een andere transporteur geleverd? Neem dan contact met ons op over de retourzending. Deze producten kun je namelijk niet zelf retourneren, maar komen we bij je ophalen. De verzend- en afhaalkosten zijn bij een herroeping van een groot en/of zwaar artikel voor eigen rekening.
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 13:53
door Seinhuis
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 17:12
door Ik_weet_niet_alles
Ik zou eerst kijken of de pakmaten van uw bestelling gelijk zijn aan de geleverde pakmaten.
Het lijkt mij dat Obelink bij de bestelling al moet aangeven dat een koper zelf verantwoordelijk is voor de retourzending anders zouden de kosten voor Obelink moeten zijn. Koper is immers de mogelijkheid ontnomen om alsnog af te zien van de koop.
Het is de vraag of de bestelling is geleverd door een Duits bedrijf vanwege de afmeting of vanwege het in Duitsland gevestigd zijn van de verkoper. Mocht dat laatste het geval zijn dan kan Obelink zich niet beroepen op de algemene voorwaarden m.b.t. retourzending.
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 19:13
door Cro
Ik_weet_niet_alles schreef: ↑02 mei 2022 17:12
Ik zou eerst kijken of de pakmaten van uw bestelling gelijk zijn aan de geleverde pakmaten.
Het lijkt mij dat Obelink bij de bestelling al moet aangeven dat een koper zelf verantwoordelijk is voor de retourzending anders zouden de kosten voor Obelink moeten zijn. Koper is immers de mogelijkheid ontnomen om alsnog af te zien van de koop.
Het is de vraag of de bestelling is geleverd door een Duits bedrijf vanwege de afmeting of vanwege het in Duitsland gevestigd zijn van de verkoper. Mocht dat laatste het geval zijn dan kan Obelink zich niet beroepen op de algemene voorwaarden m.b.t. retourzending.
Er zal eerst bepaald moeten worden of er wel bij Obelink gekocht is, Obelink heeft namelijk hetzelfde principe als bijvoorbeeld Bol.com, bepaalde producten worden verkocht door Obelink zelf, en dan ga je dus ook een overeenkomst aan met Obelink. Terwijl andere producten door Partners verkocht worden, waarbij je als koper de overeenkomst met die partner sluit. Dit vroeg ik in de eerste post ook al aan TS, helaas heeft deze echter nog niet op deze vraag gereageerd.
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 20:18
door NeoDutchio
Obelink biedt als marktplaats onze partners de mogelijkheid om producten te verkopen die aansluiten op ons assortiment. Je hanteert eigen prijzen en levertijden, waarna je zelf de levering aan de klant en eventuele afhandeling van vragen en retouren voor je rekening neemt. Dit is een unieke kans om jouw producten verkopen aan de Nederlandse, Belgische en Duitse consument. Als deelnemer aan het partnerprogramma profiteer je van onze marketing, advertising en miljoenen bezoekers die jaarlijks op onze websites komen.
Bron:
https://www.obelink.nl/obelink-partnerprogramma
Er staat duidelijk bij het product wie de verkoper is. Vele relaxstoelen worden verkocht door Einpreis. Als daar dus gekocht is klopt het verhaal precies.
Re: Obelink: stoelen geleverd door partner, hoge retourkosten
Geplaatst: 02 mei 2022 22:56
door rvjapio
'...Als u de stoelen gekocht heeft bij Obelink, dan moet u deze retour kunnen sturen naar het Nederlandse retour-adres van Obelink' Pardon? Als ontvanger de retourkosten moet betalen kan dat overal zijn. Als die dat niet wil: De koop accepteren.