Bijna 1,5 maand zonder internet door kapotte kabel
Geplaatst: 06 mei 2022 18:07
Op dinsdag 27 maart heeft Enexis met graafwerkzaamheden bij mij in de straat de glasvezelkabel van KPN beschadigd, sindsdien heb ik geen internet meer.
Omdat Enexis dit voorval bij mij aan de deur heeft gemeld, ben ik er op dat moment ook vanuit gegaan dat ze het ook zelf weer in orde zouden brengen. Dat is helaas niet gelukt.
De volgende dag heb ik de storing ook gemeld bij mijn eigen provider, Budget-alles-in-een. Omdat ik niets vernam ben ik zelf rond gaan bellen om te vernemen dat het doorgegeven moest worden aan KPN, en dan weer aan KPN netwerk etc. En die hebben weer onderaannemers die de glasvezel aanleggen en onderhouden.
Al met al word ik inmiddels al bijna 1,5 maand van het kastje naar de muur gestuurd.
Omdat Budget-alles-in-een weinig tot niets van zich liet horen en het netwerk toch van KPN was, ben ik per 22 april jl. overgestapt naar KPN. Op 22 april zouden ze me aansluiten, wat dus niet is gelukt.
Voor uw informatie: Ik heb inmiddels 53 telefoongesprekken gevoerd met meer dan 7 uur aan de telefoon doorgebracht.
Ik heb 4 x een afspraak gemaakt waarvoor ik een paar uur tot een halve dag thuis moest blijven, omdat er een monteur zou komen die het probleem op zou lossen. Deze kwam of niet of te laat en kon het niet oplossen.
Inmiddels is al een paar keer vastgesteld dat de schade niet bij mij binnen zit maar volgens meting in de gemeentegrond vlak voor mijn huis.
Maandag 2 mei ben ik gebeld door onderaannemer Future Fiber in Enschede om wederom een afspraak te maken om een monteur langs te sturen.
We hebben geen afspraak kunnen maken om de volgende redenen:
1. Future Fiber maakt geen afspraak als ik niet thuis ben.
2. Ik ben eigen ondernemer en als ik niet werk heb ik geen inkomen. Daarom kwamen we bij de eerste vrije dag uit op dinsdag 24 mei. Dat vond ik erg laat.
3. Het alternatief is dat ik op korte termijn wel vrij neem, maar dat gaat me een hoop geld kosten. En gezien de bovenstaande geschiedenis ben ik er niet eens van overtuigd dat het probleem dan ook is opgelost.
Ik zou heel graag weer internet willen en heb dit voorgelegd aan KPN waarbij ik vraag om een oplossing en krijg als antwoord dat de schademelding is ingetrokken en ik opnieuw moet aanmelden bij de provider. Wat ik heb gedaan en ik wordt weer naar KPN Netwerk doorverwezen.
Inmiddels heb ik de klacht ook bij Enexis neergelegd, omdat zij mijns inziens verantwoordelijk zijn voor de schade, maar tot op heden heb ik daar niets van gehoord.
Ik ben inmiddels radeloos en machteloos
Omdat Enexis dit voorval bij mij aan de deur heeft gemeld, ben ik er op dat moment ook vanuit gegaan dat ze het ook zelf weer in orde zouden brengen. Dat is helaas niet gelukt.
De volgende dag heb ik de storing ook gemeld bij mijn eigen provider, Budget-alles-in-een. Omdat ik niets vernam ben ik zelf rond gaan bellen om te vernemen dat het doorgegeven moest worden aan KPN, en dan weer aan KPN netwerk etc. En die hebben weer onderaannemers die de glasvezel aanleggen en onderhouden.
Al met al word ik inmiddels al bijna 1,5 maand van het kastje naar de muur gestuurd.
Omdat Budget-alles-in-een weinig tot niets van zich liet horen en het netwerk toch van KPN was, ben ik per 22 april jl. overgestapt naar KPN. Op 22 april zouden ze me aansluiten, wat dus niet is gelukt.
Voor uw informatie: Ik heb inmiddels 53 telefoongesprekken gevoerd met meer dan 7 uur aan de telefoon doorgebracht.
Ik heb 4 x een afspraak gemaakt waarvoor ik een paar uur tot een halve dag thuis moest blijven, omdat er een monteur zou komen die het probleem op zou lossen. Deze kwam of niet of te laat en kon het niet oplossen.
Inmiddels is al een paar keer vastgesteld dat de schade niet bij mij binnen zit maar volgens meting in de gemeentegrond vlak voor mijn huis.
Maandag 2 mei ben ik gebeld door onderaannemer Future Fiber in Enschede om wederom een afspraak te maken om een monteur langs te sturen.
We hebben geen afspraak kunnen maken om de volgende redenen:
1. Future Fiber maakt geen afspraak als ik niet thuis ben.
2. Ik ben eigen ondernemer en als ik niet werk heb ik geen inkomen. Daarom kwamen we bij de eerste vrije dag uit op dinsdag 24 mei. Dat vond ik erg laat.
3. Het alternatief is dat ik op korte termijn wel vrij neem, maar dat gaat me een hoop geld kosten. En gezien de bovenstaande geschiedenis ben ik er niet eens van overtuigd dat het probleem dan ook is opgelost.
Ik zou heel graag weer internet willen en heb dit voorgelegd aan KPN waarbij ik vraag om een oplossing en krijg als antwoord dat de schademelding is ingetrokken en ik opnieuw moet aanmelden bij de provider. Wat ik heb gedaan en ik wordt weer naar KPN Netwerk doorverwezen.
Inmiddels heb ik de klacht ook bij Enexis neergelegd, omdat zij mijns inziens verantwoordelijk zijn voor de schade, maar tot op heden heb ik daar niets van gehoord.
Ik ben inmiddels radeloos en machteloos