Thuis laadpaal van eneco :(
Geplaatst: 17 mei 2022 17:54
Voor mijn eigen bv heb ik in 2017 een oplaadbare hybride auto gekocht, dus een met een stekker. Bij mijn huis heb ik via Eneco-embobility een laadpaal laten plaatsen, waar ik zakelijk elektriciteit kan tanken. Via een pasje registreer ik wat ik verbruik en mijn bv krijgt netjes een factuur. Privé krijg ik die ik per kWh reken voor het opladen. Dit werkt prima .
De eerste jaren was er regelmatig storing, maar door in de meterkast de stroom te onderbreken werkte het meestal weer. In die tijd werd er via eneco ook op afstand de laadpaal gereset als ik weer eens belde als hij het niet doet. Na de garantieperiode werd de service minder, maar gelukkig leek de laadpaal het beter te gaan doen. Tot afgelopen winter. Hij ging wel aan, maar schakelde dan na enkele minuten weer uit. Meerdere keren gebeld. Na 5 à 6 weken deed de paal het ineens weer. Helaas niet zo heel lang. Begin april ging het weer mis. resetten hielp niet en bellen met Eneco emobility ook niet. Tegenwoordig krijg je ook altijd een bericht te horen dat het heel druk is en dat je beter op een ander tijdstip kan bellen. Maar het maakt niet uit, je krijgt dat bandje altijd. Dan zegt het bandje dat ik de eerste volgende ben en dat ze me door verbindt met een medewerker, maar nee het somme deuntje begint weer. Toch krijg ik vaak binnen een half uur iemand aan de lijn. Maar dan na het doorgeven van mijn gegevens wordt het stil. De laatste keer belde de telefonist terug. Om het kort te maken ze zeggen steeds dat er wat gedaan zal worden, maar er gebeurt niets. Ik wordt niet teruggebeld en ik krijg ook geen bericht over een monteur die langs komt.
Nu heb ik even op internet gekeken en dan blijkt dat het klachten regent. Het lijkt wel of iedereen problemen heeft. Ik vind het de hoogste tijd dat ze op hun vingers getikt worden voor de ontiegelijke slechte service die ze leveren. Ze blijven maar reclame maken en nu zelfs via de ANWB die overigens exorbitante prijzen rekent voor de installatie van een laadpaal.
De eerste jaren was er regelmatig storing, maar door in de meterkast de stroom te onderbreken werkte het meestal weer. In die tijd werd er via eneco ook op afstand de laadpaal gereset als ik weer eens belde als hij het niet doet. Na de garantieperiode werd de service minder, maar gelukkig leek de laadpaal het beter te gaan doen. Tot afgelopen winter. Hij ging wel aan, maar schakelde dan na enkele minuten weer uit. Meerdere keren gebeld. Na 5 à 6 weken deed de paal het ineens weer. Helaas niet zo heel lang. Begin april ging het weer mis. resetten hielp niet en bellen met Eneco emobility ook niet. Tegenwoordig krijg je ook altijd een bericht te horen dat het heel druk is en dat je beter op een ander tijdstip kan bellen. Maar het maakt niet uit, je krijgt dat bandje altijd. Dan zegt het bandje dat ik de eerste volgende ben en dat ze me door verbindt met een medewerker, maar nee het somme deuntje begint weer. Toch krijg ik vaak binnen een half uur iemand aan de lijn. Maar dan na het doorgeven van mijn gegevens wordt het stil. De laatste keer belde de telefonist terug. Om het kort te maken ze zeggen steeds dat er wat gedaan zal worden, maar er gebeurt niets. Ik wordt niet teruggebeld en ik krijg ook geen bericht over een monteur die langs komt.
Nu heb ik even op internet gekeken en dan blijkt dat het klachten regent. Het lijkt wel of iedereen problemen heeft. Ik vind het de hoogste tijd dat ze op hun vingers getikt worden voor de ontiegelijke slechte service die ze leveren. Ze blijven maar reclame maken en nu zelfs via de ANWB die overigens exorbitante prijzen rekent voor de installatie van een laadpaal.