Pagina 1 van 1

€ 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 11:12
door Kisters
Op de nieuwste rekening van Ziggo staat dit nummer (09064001822) waar we 21 minuten mee zouden hebben gebeld. Niet dus.
Deze oplichting heeft € 19,10 gekost. We nemen nooit telefoontjes met onbekende nummers aan, ook geen nummers als anoniem. Wordt gebeld via een telefooncentrale zien wij "anoniem" in onze display en hebben de bellers de mogelijkheid de voicemail in te spreken. Hoe is dit mogelijk?
Het kan vandaag en morgen weer gebeuren, waar is het einde.
Ziggo zou deze bedragen moeten terugstorten net als banken waar door fraude geld van de rekening wordt gehaald.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 11:54
door Maaike27899
U bent misschien toch gebeld door dit nummer waarvoor de kosten voor u zijn ( wat u niet weet) of iemand heeft zelf (terug) gebeld. Ik zie diverse waarschuwingen en negatieve ervaringen met dit nummer. U kunt uitgaande en inkomende 0906 en/of 0909 nummers blokkeren.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 11:59
door Lady1234
Dan heeft toch echt iemand met uw telefoon dat nummer gebeld.

Ik lees elders dat het nummer van Big Rib zou zijn.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 12:30
door Lowieze
Dan is er gebeld met een doorverbindservice voor 1 euro per minuut.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 12:34
door ZeerPrivé
Kisters schreef:
21 mei 2022 11:12
Op de nieuwste rekening van Ziggo staat dit nummer (09064001822) waar we 21 minuten mee zouden hebben gebeld. Niet dus.
Deze oplichting heeft € 19,10 gekost. We nemen nooit telefoontjes met onbekende nummers aan, ook geen nummers als anoniem. Wordt gebeld via een telefooncentrale zien wij "anoniem" in onze display en hebben de bellers de mogelijkheid de voicemail in te spreken. Hoe is dit mogelijk?
Het kan vandaag en morgen weer gebeuren, waar is het einde.
Ziggo zou deze bedragen moeten terugstorten net als banken waar door fraude geld van de rekening wordt gehaald.
Je hebt vast en zeker gebruik gemaakt van een duur doorverbind nummer. Gewoon lekker handig (maar peperduur) via Google even een telefoonnummer opgezocht. Daar is Ziggo niet verantwoordelijk voor.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 12:44
door J. Deltoer
Lady1234 schreef:
21 mei 2022 11:59
Dan heeft toch echt iemand met uw telefoon dat nummer gebeld.

Ik lees elders dat het nummer van Big Rib zou zijn.
Onzin wat u elders (Kassa) leest
Big rib heeft een eigen nummer. Het gaat dus om een doorverbindservice tegen hoge kosten

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 13:05
door Lady1234

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 13:45
door 16again
Ik heb geen Ziggo, maar een fritzbox, daar kan ik de belgeschiedenis in terug zien. Kan dat ook bij Ziggo?

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 13:50
door ZeerPrivé
Lady1234 schreef:
21 mei 2022 13:05
Uit de Klantenservicegids.

https://www.klantenservicegids.nl/bedrijven/restaurant/
Het is een doorverbindservice. Dat betekent dat je met veel bedrijven kunt worden doorverbonden. Het echte telefoonnr. van Big Rib
is 046 451 7774.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 13:52
door ZeerPrivé
16again schreef:
21 mei 2022 13:45
Ik heb geen Ziggo, maar een fritzbox, daar kan ik de belgeschiedenis in terug zien. Kan dat ook bij Ziggo?
Belgeschiedenis kun je terug vinden in je Ziggo account.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 17:05
door Seinhuis
Registratie van telefoonnummers gaat automatisch.

De kans is groot dat de volgende is gebeurd;

Jij tikt in Google contact [bedrijfsnaam], telefoonnummer [bedrijfsnaam] of iets dergelijks in.
Als bovenste zoekresultaat staan advertenties van 1 of meerdere bedrijven die een doorverbindservice hebben. Je hebt gebeld met een dure telefoonnummer, die jou doorverbind naar een andere bedrijf.

Zie dit artikel waarin staat dat je door Google advertenties kon worden doorgeschakeld naar de politie, en hierdoor veel meer geld kwijt was dan als je de officiële nummer intoetst www.omroepflevoland.nl/nieuws/152626/po ... indservice
(het klikken op deze link kost u €0,00 cent per keer, met een starttarief van €0,00, exclusief €0,00 administratiekosten)


Bij www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunica ... tienummers kan je overtredingen melden.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 17:29
door PeterPeters1966
Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan bij de charging en billing, maar die kans is echt heel erg klein. Dit is de basis van de financiële administratie van providers en aangezien het een beursgenoteerd bedrijf is (ook nog eens genoteerd aan een US beurs waar je keihard wordt afgerekend door aandeelhouders als de cijfers niet kloppen) is het aannemelijk dat dit nummer toch is gebruikt op 1 of andere manier.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 21 mei 2022 20:57
door Lisa29
Ik neem aan dat er een specificatie bij staat welke datum en tijd er gebeld is. Wellicht kunt u er op die manier achterkomen naar wie u gebeld heeft.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 23 mei 2022 16:01
door Rialtho58
toen de nieuwe nummers werden geïntroduceerd, 10-10-1995 volgens mij, kwamen ook de 0800, 09xx nummers. De 0800 nummers zijn altijd gratis, de 09xx nummers niet. Sommige zijn heel duur, daarom kun je in de meeste gevallen dit soort nummers (laten) blokkeren. Bovendien, als je de klantenservice van een bedrijf moet bellen en je moet zo'n 09xx nummer gebruiken, ga dan eens op zoek naar andere mogelijkheden van contact, zoals twitter of facebook of andere manieren die goedkoper zijn. Verder zou ik toch eens uitzoeken wanneer je dit dure nummer hebt gebeld. Kijk eens naar de datum/tijd en misschien vind je een transactie op je bankrekening. Dan weet je ook met wie je hebt gebeld als je tenminste iets besteld hebt via die doorkies service.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 23 mei 2022 17:39
door honda98
ik heb al tig jaren ziggo volop bellen en ik heb nog nooit mee gemaakt dat er nummers buiten mij om gebed zijn.
als je naar mijn ziggo gaat kan je precies zien welke nummers je gebeld hebt bij mij klopte het altijd. als ts eens naar mijn ziggo gaat kan hij het zien op de factuur.
je kan ook als andere forum leden al shreven deze nummers laten blokkeren. sorry voor de type fout.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 23 mei 2022 18:30
door PGros
honda98 schreef:
23 mei 2022 17:39
sorry voor de type fout.
Kun je niet beter de typefout verbeteren ipv sorry zeggen?

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 24 mei 2022 23:51
door Justmeagain
Maaike27899 schreef:
21 mei 2022 11:54
U bent misschien toch gebeld door dit nummer waarvoor de kosten voor u zijn ( wat u niet weet) of iemand heeft zelf (terug) gebeld. Ik zie diverse waarschuwingen en negatieve ervaringen met dit nummer. U kunt uitgaande en inkomende 0906 en/of 0909 nummers blokkeren.
Dit is niet mogelijk. Een telefoontje opnemen kan je nooit geld kosten. Terugbellen daarentegen kan heel veel kosten.
Sneu dat mensen privenummurs, onbekend of niet herkende nummers niet op durven te nemen. Veerle artsen instellingen en bedrijven bellen ananiem.
Als het u niet aanstaat kunt u gewoon ophangen.

Re: € 20 betalen Ziggo voor een 0906nr dat we niet hebben gebeld

Geplaatst: 24 mei 2022 23:55
door Onkruid71
Volgens mij was het gewoon een doorverbind nummer zoals hier al eerder aangegeven werd, die bovenaan bij google staan.