Engie gas prijs.
-
Engie gas prijs.
Ik kom net thuis van mijn werk ,wetende dat er een brief
onderweg was van Engie mijn gas leverancier.
Ik had al wel verwacht dat er een gas prijs verhoging aan kwam.
Want ik heb een flexibel tarief.
Ik had iets verwacht van 30% verhoging.
Maar ik ga van € 0,53241 naar € 1,07262
Volgens mij is dat een verhoging van 100%.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is ,
en of dit wel eens mag.
Ik denk dat ik maar wat electrische kachels ga neer zetten.
En een timer in de douche plaatsen.
En ook nog een electrische kookplaat aan schaf.
Ik vind dit een beetje asociaal.
Sorry dat ik het zeg want ik heb hier geen andere woorden voor.
onderweg was van Engie mijn gas leverancier.
Ik had al wel verwacht dat er een gas prijs verhoging aan kwam.
Want ik heb een flexibel tarief.
Ik had iets verwacht van 30% verhoging.
Maar ik ga van € 0,53241 naar € 1,07262
Volgens mij is dat een verhoging van 100%.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is ,
en of dit wel eens mag.
Ik denk dat ik maar wat electrische kachels ga neer zetten.
En een timer in de douche plaatsen.
En ook nog een electrische kookplaat aan schaf.
Ik vind dit een beetje asociaal.
Sorry dat ik het zeg want ik heb hier geen andere woorden voor.
Re: Engie gas prijs.
€ 1,07262 is vrij goedkoop volgens mij, ik zie overal prijzen richting de €2,00 gaan.
Ivo.w
vindt dit leuk
Denkt u dan dat die elektrische kachels niets kosten? Of die elektrische kookplaat? En andere pannen aanschaffen?
-
Dat is een lage prijs. Ik ga deze maand van €0,34800 naar € 1,46410 per m3. En de reden daarvan mag ondertussen toch wel duidelijk zijn. Maar ik klaag niet, heb nog net op tijd zonnepanelen kunnen installeren. Verwarmen gaat via de airco waardoor het gasgebruik is gedaald van 1050m3 naar hooguit 450m3 en elektra kost dit jaar nog niets.
Deze extreme prijzen komen echt niet uit de lucht vallen waardoor u al jaren de tijd had om hierop te anticiperen.
Deze extreme prijzen komen echt niet uit de lucht vallen waardoor u al jaren de tijd had om hierop te anticiperen.
Ivo.w
vindt dit leuk
-
Digitale wekker vervangen door een analoge. Kan zomaar 40 Kwh op jaarbasis schelen, als het niet meer is.
Die 40 kwh elektra zal t hem doen.
Op de site van Engie zelf krijg je gewoon 2,25 per m3 flexibel gastarief voorgeschoteld.
Op de site van Engie zelf krijg je gewoon 2,25 per m3 flexibel gastarief voorgeschoteld.
Denk dat er veel mensen jaloers zijn op u met zo"n lage prijs.
De prijzen die TS noemt zijn waarschijnlijk nog exclusief belastingen.
Die 1,07 moet nog 45ct energiebelasting/ODE bij opgeteld worden. Dan komen we op 1,52 ex btw.
Met BTW erbij gaat TS €1,84 per m³ betalen.
En ja, ook dat is in de huidige energiemarkt best een nette prijs.
xflorisx
vindt dit leuk
-
Ik ga per 1 juni ook ruim 2 euro de kuub betalen en per 1 juli zal daar wel 30 procent bijkomen. 1,07 1,34, 1,84....
Waar kan ik ergens tekenen voor deze prijzen?
Waar kan ik ergens tekenen voor deze prijzen?
Waarom zou het niet mogen?Jeroen202020 schreef: ↑01 jun 2022 23:12Ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is , en of dit wel eens mag.
Waarom? Ik zou bijna denken dat je geen nieuws volgt ofzo.Jeroen202020 schreef: ↑01 jun 2022 23:12Ik vind dit een beetje asociaal. Sorry dat ik het zeg want ik heb hier geen andere woorden voor.
-
Ik vind het ook asociale prijzen, maar we zullen het er mee moeten doen. Wat is trouwens de definitie van asociaal? Kleding kopen die in Bangladesh is gemaakt door mensen die in bittere armoede leven en die met een heel dag werken nog nauwelijks eten kunnen kopen? O nee, dat is hip.
Lady1234
vindt dit leuk
Misschien dat een briefje naar de president van Rusland wel gaat helpen. Zijn naam kan ik niet meer schrijven.
Als je GAS wilt besparen laat dan in je huis een 5KW Airco plaatsen en je gas verbruik daalt 80% en daarbij is het gebruik van de airco per uur op verwarmen maar 700 WATT en de GASPRUIS is nu ongeveer 2 EURO dus die kosten van een AIRCO heb je er binnen 1 jaar uit om het nog leuker te maken laat zonnepanelen plaatsen want dan hoef je ook geen 45 cent per gebruikte KW te betalen
veel gelukt er mee
veel gelukt er mee
Geluk vinden met het installateur die er dit jaar nog tijd voor heeft bedoelt u? Sowieso zou ik met zonnepanelen even wachten tot volgend jaar, als de btw er af gaat.Zundappy5 schreef: ↑07 jun 2022 10:39Als je GAS wilt besparen laat dan in je huis een 5KW Airco plaatsen en je gas verbruik daalt 80% en daarbij is het gebruik van de airco per uur op verwarmen maar 700 WATT en de GASPRUIS is nu ongeveer 2 EURO dus die kosten van een AIRCO heb je er binnen 1 jaar uit om het nog leuker te maken laat zonnepanelen plaatsen want dan hoef je ook geen 45 cent per gebruikte KW te betalen
veel gelukt er mee
Je krijgt al jarenlang de BTW op je zonnepanelen terug. Laat dat je dus niet tegenhouden om ze te installeren.
Dat "krijg" je niet, dat dien je via een best complexe route terug te vragen, oa door je aan te melden als ondernemer bij de belastingdienst, met daarbij bijvoorbeeld deze keuze om wel of niet deel te nemen aan de "kleineondernemersregeling" (KOR), en zo nog wat toeslagenaffaire-achtige momenten in het proces.
Dat is een best forse drempel, die niet elke particulier wenst te nemen. En een drempel die je in het geheel kan vermijden, door volgend jaar de panelen te kopen. Sowieso komt het daar in de praktijk al op neer, want de wachttijden bij fatsoenlijke installateurs zijn ook 6+ maanden. Sterker nog, een installateur die nu nog op korte termijn panelen kan plaatsen is erg verdacht, en zou ik mijden.
Je laat het zo heel spannend klinken, Sjohie, maar in de praktijk stelt het niks voor. EN als je het al lastig vindt, doet vrijwel iedere fatsoenlijke plaatser het namens jou. Ik zou er in ieder geval geen extra maanden voor wachten, want iedere maand opbrengst levert je direct cash op.sjohie schreef: ↑07 jun 2022 13:36Dat "krijg" je niet, dat dien je via een best complexe route terug te vragen, oa door je aan te melden als ondernemer bij de belastingdienst, met daarbij bijvoorbeeld deze keuze om wel of niet deel te nemen aan de "kleineondernemersregeling" (KOR), en zo nog wat toeslagenaffaire-achtige momenten in het proces.
Dat is een best forse drempel, die niet elke particulier wenst te nemen. En een drempel die je in het geheel kan vermijden, door volgend jaar de panelen te kopen.
Je wachttijd argument snijdt ook geen hout, want als je volgend jaar pas gaat kopen krijg je óók met de wachttijd te maken.
Volledig mee eens.Moneyman schreef: ↑07 jun 2022 14:00Je laat het zo heel spannend klinken, Sjohie, maar in de praktijk stelt het niks voor. EN als je het al lastig vindt, doet vrijwel iedere fatsoenlijke plaatser het namens jou. Ik zou er in ieder geval geen extra maanden voor wachten, want iedere maand opbrengst levert je direct cash op.sjohie schreef: ↑07 jun 2022 13:36Dat "krijg" je niet, dat dien je via een best complexe route terug te vragen, oa door je aan te melden als ondernemer bij de belastingdienst, met daarbij bijvoorbeeld deze keuze om wel of niet deel te nemen aan de "kleineondernemersregeling" (KOR), en zo nog wat toeslagenaffaire-achtige momenten in het proces.
Dat is een best forse drempel, die niet elke particulier wenst te nemen. En een drempel die je in het geheel kan vermijden, door volgend jaar de panelen te kopen.Je wachttijd argument snijdt ook geen hout, want als je volgend jaar pas gaat kopen krijg je óók met de wachttijd te maken.
Die BTW terugvragen is een fluitje van een cent. Op internet zijn uitgebreide handleidingen te vinden. Even opletten dat de nota van de panelen en de energienota op dezelfde naam staan als het verzoek tot BTW teruggave.
-
Btw terugvragen doet inderdaad nagenoeg elk bedrijf en de KOR is nu nog niet een de orde. Mocht de KOR gaan gelden kijkt de belastingdienst naar het voordeel dat je zal gaan krijgen. Voor consumenten met een normale opbrengst zal een eenmalig forfaitbedrag opgelegd worden. Pas als je zoveel gaat opwekken dat het veel mee is dan voor eigen gebruik of als je grootverbruiker bent zal je moeten betalen.