Pagina 1 van 1

de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 07 jun 2022 14:15
door RitaHans
In maart een paar weken op vakantie. Netjes doorgegeven aan ons dagblad: de Telegraaf. Er zou een bedrag gecrediteerd worden. Dat is ook gebeurd....naar een al bijna 4 jaar geleden door ons opgeheven bankrekeningnummer.
Het abonnementsgeld wordt echt al bijna 4 jaar betaald van een heel andere rekening.
Nu moeten we zelf naar de ABN/AMRO, een bank waar we helemaal niets meer hebben, om het gecrediteerde bedrag terug te laten storten naar de Telegraaf. Vervolgens zou de Telegraaf het naar ons eigen bankrekeningnummer storten.

Wij moeten een fout van de financiële afdeling van de Telegraaf dus eerst zelf op gaan lossen. Vervolgens krijgen wij ONS geld gestort.

Verbijsterd ben ik...

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 07 jun 2022 14:40
door scontra
RitaHans schreef:
07 jun 2022 14:15
In maart een paar weken op vakantie. Netjes doorgegeven aan ons dagblad: de Telegraaf. Er zou een bedrag gecrediteerd worden. Dat is ook gebeurd....naar een al bijna 4 jaar geleden door ons opgeheven bankrekeningnummer.
Het abonnementsgeld wordt echt al bijna 4 jaar betaald van een heel andere rekening.
Nu moeten we zelf naar de ABN/AMRO, een bank waar we helemaal niets meer hebben, om het gecrediteerde bedrag terug te laten storten naar de Telegraaf. Vervolgens zou de Telegraaf het naar ons eigen bankrekeningnummer storten.

Wij moeten een fout van de financiële afdeling van de Telegraaf dus eerst zelf op gaan lossen. Vervolgens krijgen wij ONS geld gestort.

Verbijsterd ben ik...
Er kan geen geld (meer) gestort worden op een bankrekening welke 4 jaar geleden al is opgeheven.
Het geld is dan ook, volledig automatisch, teruggestort op de de rekening van de Telegraaf.
M.A.W. u kunt niets oplossen met ABN/AMRO, maar heeft iets op te lossen met de TELEGRAAF.

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 07 jun 2022 14:50
door ZeerPrivé
Wij moeten een fout van de financiële afdeling van de Telegraaf dus eerst zelf op gaan lossen. Vervolgens krijgen wij ONS geld gestort.
Al gekeken welk bankrekeningnr. er in je account staat voordat je de fout in de schoenen schuift van de Telegraaf?

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 07 jun 2022 15:20
door Lady1234
Bij de meeste kranten wordt tegenwoordig gewoon het abonnement verlengd met die vakantiedagen en geen geld teruggegeven.

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 07 jun 2022 16:27
door PGros
@lady1234
Jij moet ook altijd wat zeggen al slaat het nergens op.
Het geld is teruggestort zoals aangegeven dus wat anderen doen maakt totaal niets uit. Je mag ook wel eens een topic overslaan.

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 07 jun 2022 16:30
door kuklos
RitaHans schreef:
07 jun 2022 14:15
Wij moeten een fout van de financiële afdeling van de Telegraaf dus eerst zelf op gaan lossen.
Is dit wel een fout van de Telegraaf? Hebben jullie ooit het nieuwe bankrekeningnummer doorgegeven? Welk bankrekeningnummer staat er in je accounts- en abonnementsgegevens?

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 07 jun 2022 16:50
door Lady1234
PGros schreef:
07 jun 2022 16:27
@lady1234
Jij moet ook altijd wat zeggen al slaat het nergens op.
Het geld is teruggestort zoals aangegeven dus wat anderen doen maakt totaal niets uit. Je mag ook wel eens een topic overslaan.
Wat is uw advies voor de Ts? 😁

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 07 jun 2022 20:55
door Seinhuis
Ik heb ooit een keer geprobeerd om geld over te boeken naar een opgeheven rekening, dat werd een paar dagen later terug geboekt.

Stuur de Telegraaf een mail met dit probleem, eis dat het geld alsnog wordt overgemaakt of wordt verrekend met de volgende betaling.

U kunt naar een deurwaarder gaan. Maar ik denk dat een deurwaarder meer kost dan een paar weken kranten abonnement.

Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 09 jun 2022 12:48
door ABN AMRO
Beste RitaHans,

Het is erg vervelend dat dit zo moeizaam verloopt. Zoals bezoeker Scontra ook heeft aangegeven wordt het bedrag dat naar een opgeheven rekening is overgemaakt automatisch weer teruggeboekt. In dit geval kunnen wij niets betekenen omdat het bedrag niet op onze rekening is binnen gekomen. De bank die het bedrag heeft overgemaakt kan het wel traceren. In dit geval kan alleen de Telegraaf een verzoek bij hun bank doen om na te laten kijken wat er met de overboeking is gebeurd.

Kun je nogmaals in contact komen met De Telegraaf zodat er alsnog een navraag ingediend kan worde? Misschien daarnaast het voorstel doen om het eventueel te verekenen met de komende maanden, is ook een optie.

Veel succes en hopelijk weet je snel waar je aan toe bent.

Met vriendelijke groet,

Jeremy
ABN AMRO Webcare

Re: de Telegraaf en de Paarse Krokodil

Geplaatst: 09 jun 2022 16:54
door PeterPeters1966
Seinhuis schreef:
07 jun 2022 20:55
Ik heb ooit een keer geprobeerd om geld over te boeken naar een opgeheven rekening, dat werd een paar dagen later terug geboekt.

Stuur de Telegraaf een mail met dit probleem, eis dat het geld alsnog wordt overgemaakt of wordt verrekend met de volgende betaling.

U kunt naar een deurwaarder gaan. Maar ik denk dat een deurwaarder meer kost dan een paar weken kranten abonnement.

Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.
Laat TS eerst even de eerder gegeven tips opvolgen voordat de boel gaat escaleren.