Hallo,
Wat ik mij al een tijdje afvraag is het volgende: Is er iets zinnigs te zeggen, bijvoorbeeld een percentage, over hoe vaak een uitspraak in Hoger beroep totaal omgedraaid is? Met andere woorden: Komt het verhoudingsgewijs vaak voor dat een uitspraak nietig wordt verklaard en een geheel ander vonnis uitgesproken wordt?
Kees
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoger beroep: Hoe vaak herroepen?
Re: Hoger beroep: Hoe vaak herroepen?
Dat hangt van de Rechtbank af.
Bijvoorbeeld: Een zaak speelt in Zwolle af, iemand word veroordeeld, de persoon in kwestie gaat in Hoger Beroep, het Hoger Beroep vind eveneens plaats in Zwolle, mijn ervaring is, dat Zwolle nooit zogauw terug komt op eerder gedane uitspraken.
Tenzij onomstotelijk bewezen is, dat de Rechter bij de 1e vonnis een foutieve uitspraak gedaan heeft.
Bijvoorbeeld: Een zaak speelt in Zwolle af, iemand word veroordeeld, de persoon in kwestie gaat in Hoger Beroep, het Hoger Beroep vind eveneens plaats in Zwolle, mijn ervaring is, dat Zwolle nooit zogauw terug komt op eerder gedane uitspraken.
Tenzij onomstotelijk bewezen is, dat de Rechter bij de 1e vonnis een foutieve uitspraak gedaan heeft.
Great Bear, dit klopt niet helemaal wat je hier zegt. Als een zaak voor de rechtbank in Zwolle heeft gespeeld, dan gaat het hoger beroep niet naar de rechtbank, maar naar het gerechtshof. En dat zit niet in Zwolle. Het hoger beroep vindt dan plaats in Arnhem.
Wat wel zou kunnen is dat de zaak in Zwolle voor de kantonrechter diende. Dan gaat het hoger beroep naar de rechtbank in Zwolle.
Wat wel zou kunnen is dat de zaak in Zwolle voor de kantonrechter diende. Dan gaat het hoger beroep naar de rechtbank in Zwolle.
Hollander
1. Zoals bekend heb ik op 24.maart in alkmaar huurkoop gekregen.
2. De conclusie van antwoord in conventie, tevens conclusie van eis in reconventie von mijn advocaat was op 21.04.2004 bij de sector kanton in alkmaar . 100 blad.
3. Dexia wou uitstel om het te beantwoorden.
4. De conclusie van repliek tevens antwoord in reconventie tevens akte wijziging van eis van Dexia was op 7.juli2004 - 200 bladzijden.
5.Mijn advocaat ging op vacantie dus uitstel om de zaak te beantwoorden.
6.Nu is mijn advocaat zeker met 300 blz. bezig. om op 1. Sept. te antwoorden.
Waarom in godsnaam moeten ze over duizend dingen praten zoals DSI,
AFM, huurkoop nee in Arnheim, huurkoop wel in Amsterdam, duizend ander Dinge waar ik niet over praten kan en WCK natuurlijk.
--Ik heb toch al huurkoop of niet ?
En als de kantonrechter ons gelijk geeft kan Dexia zeker noch in hoger beroep gaan. Of?
Ik hoop dat Eegalease vandaag de winnaar is.
groetjes Julika
1. Zoals bekend heb ik op 24.maart in alkmaar huurkoop gekregen.
2. De conclusie van antwoord in conventie, tevens conclusie van eis in reconventie von mijn advocaat was op 21.04.2004 bij de sector kanton in alkmaar . 100 blad.
3. Dexia wou uitstel om het te beantwoorden.
4. De conclusie van repliek tevens antwoord in reconventie tevens akte wijziging van eis van Dexia was op 7.juli2004 - 200 bladzijden.
5.Mijn advocaat ging op vacantie dus uitstel om de zaak te beantwoorden.
6.Nu is mijn advocaat zeker met 300 blz. bezig. om op 1. Sept. te antwoorden.
Waarom in godsnaam moeten ze over duizend dingen praten zoals DSI,
AFM, huurkoop nee in Arnheim, huurkoop wel in Amsterdam, duizend ander Dinge waar ik niet over praten kan en WCK natuurlijk.
--Ik heb toch al huurkoop of niet ?
En als de kantonrechter ons gelijk geeft kan Dexia zeker noch in hoger beroep gaan. Of?
Ik hoop dat Eegalease vandaag de winnaar is.
groetjes Julika