Ik moet van Transavia mijn geannuleerde vlucht snel omboeken - mag dit?
Geplaatst: 12 jun 2022 21:13
Onze vlucht naar Malaga wordt 6u voor vertrek geannuleerd door Transavia, wegens tekort aan personeel. Zwaar balen, al kan ik rationeel wel bedenken dat dit kan gebeuren.
Je verwacht dan wel dat Transavia dit zonder mitsen en maren oplost. Nee dus.
Tickets kunnen alleen kosteloos veranderd worden tot een reisdatum van 1 juli….wij kunnen pas weer in september vakantie opnemen. Dat kan niet eerder met ons werk….Als ik mijn ticket wil laten wijzigen naar september, moet we verschil in tarief betalen…terwijl de tickets in juni veel duurder zijn dan in september…dus voor Transavia is het toch juist voordeliger dat ik in september boek??? Sowieso verwacht ik dat ze zonder mitsen en maren dit regelen...te veel verwacht.
Wegens “omstandigheden” - Corona en zo, was deze trip samengesteld uit losse enkeltjes, overblijvselen van vorige reizen die door Corona mislukt waren….heenweg en terugweg wel bij Transavia. De terugweg wil Transavia niet eens zonder omboekingskosten aanpassen, want er is niks mis met de vlucht terug uit Malaga…we moeten maar zorgen dat we in Malaga staan …sic
Ik heb de heenweg maar geannuleerd, en in September bij Ryanair geboekt…ik dacht dat ik er goed aan deed om niet het goedkoopste te boeken en bij een Nederlandse maatschappij. Nee dus. In toekomst gewoon weer Ryanair waar mogelijk….
En dan heb ik het nog niet eens over het hotel wat niet meer kosteloos geannuleerd kan worden. Dat geld zijn we ook kwijt.
Mag Transavia zomaar een termijn hanteren van 3 weken waar ik dan alleen kosteloos mijn reis opnieuw moet boeken? Ja en dat van retour vlucht….ik ken de kleine lettertjes maar als je je klanten wilt wegjagen…ga zo door
Je verwacht dan wel dat Transavia dit zonder mitsen en maren oplost. Nee dus.
Tickets kunnen alleen kosteloos veranderd worden tot een reisdatum van 1 juli….wij kunnen pas weer in september vakantie opnemen. Dat kan niet eerder met ons werk….Als ik mijn ticket wil laten wijzigen naar september, moet we verschil in tarief betalen…terwijl de tickets in juni veel duurder zijn dan in september…dus voor Transavia is het toch juist voordeliger dat ik in september boek??? Sowieso verwacht ik dat ze zonder mitsen en maren dit regelen...te veel verwacht.
Wegens “omstandigheden” - Corona en zo, was deze trip samengesteld uit losse enkeltjes, overblijvselen van vorige reizen die door Corona mislukt waren….heenweg en terugweg wel bij Transavia. De terugweg wil Transavia niet eens zonder omboekingskosten aanpassen, want er is niks mis met de vlucht terug uit Malaga…we moeten maar zorgen dat we in Malaga staan …sic
Ik heb de heenweg maar geannuleerd, en in September bij Ryanair geboekt…ik dacht dat ik er goed aan deed om niet het goedkoopste te boeken en bij een Nederlandse maatschappij. Nee dus. In toekomst gewoon weer Ryanair waar mogelijk….
En dan heb ik het nog niet eens over het hotel wat niet meer kosteloos geannuleerd kan worden. Dat geld zijn we ook kwijt.
Mag Transavia zomaar een termijn hanteren van 3 weken waar ik dan alleen kosteloos mijn reis opnieuw moet boeken? Ja en dat van retour vlucht….ik ken de kleine lettertjes maar als je je klanten wilt wegjagen…ga zo door