ABN Amro negeert onterechte BKR registratie inmiddels 5 jaar lang.
Geplaatst: 14 jun 2022 10:39
Een beetje de wanhoop nabij, ben ik nu eindelijk bezig om juridisch een zaak te bouwen tegen ABN Amro. Ik heb in 2012 toen ik 18 werd een rood staan krediet van 2500 euro ontvangen als startend student. Ik ben toendertijd door omstandigheden en eigen fout een aantal jaartjes in de bewindvoering terecht gekomen. Inmiddels alweer 6-7 jaar bewindvoerder vrij, een masters op zak en druk bezig met het verbeteren van mijn leven ben ik nagenoeg volledig schuldenvrij en in in spaarmodus om in te halen wat ik allemaal heb laten liggen.
Echter loop ik bij enorm veel facetten tegen het probleem op: ABN AMRO heeft zijn BKR registratie na 5 jaar afbetaald al te zijn (op weg naar de 6 nu) nog steeds niet aangepast. Steeds krijg ik te horen dat het dossier naar de juiste afdelingen wordt gestuurd. Er wordt moeilijk gedaan omdat intern gegevens niet kloppen, niet vindbaar zijn of er wordt gepeinsd over een incassobureau wat failliet is gegaan.
De afgelopen 2.5 jaar hoor ik echter steeds hetzelfde:
De BKR codering is A3, die toendertijd onterecht is gegeven omdat er nooit sprake is geweest van weigering of bevriezing. Er is alleen in overleg met de bewindvoerder besloten de rekening stop te zetten en deze te gaan afbetalen volgens een vast traject. Dit is netjes gedaan.
Heeft iemand enig idee welke stappen ik verder kan ondernemen? Ik heb de klachtendienst hierover gemeld van ABN, maar daar kreeg ik alleen maar te horen dat zij hiermee vrij weinig kunnen, aangezien dit om een codering gaat van 10 jaar geleden.
Echter loop ik bij enorm veel facetten tegen het probleem op: ABN AMRO heeft zijn BKR registratie na 5 jaar afbetaald al te zijn (op weg naar de 6 nu) nog steeds niet aangepast. Steeds krijg ik te horen dat het dossier naar de juiste afdelingen wordt gestuurd. Er wordt moeilijk gedaan omdat intern gegevens niet kloppen, niet vindbaar zijn of er wordt gepeinsd over een incassobureau wat failliet is gegaan.
De afgelopen 2.5 jaar hoor ik echter steeds hetzelfde:
- We zijn er mee bezig.
We kunnen het dossier lastig bekijken.
Ik ga U terugbellen later deze week.
Het juiste team moet worden ingelicht hierover.
Dit ligt niet bij de juiste afdeling..
De BKR codering is A3, die toendertijd onterecht is gegeven omdat er nooit sprake is geweest van weigering of bevriezing. Er is alleen in overleg met de bewindvoerder besloten de rekening stop te zetten en deze te gaan afbetalen volgens een vast traject. Dit is netjes gedaan.
Heeft iemand enig idee welke stappen ik verder kan ondernemen? Ik heb de klachtendienst hierover gemeld van ABN, maar daar kreeg ik alleen maar te horen dat zij hiermee vrij weinig kunnen, aangezien dit om een codering gaat van 10 jaar geleden.