Lastminute.com weigert met alternatieve vlucht te komen voor geannuleerde vlucht
Geplaatst: 15 jun 2022 21:59
Een deel van onze vlucht van Amsterdam naar Kuala Lumpur is geannuleerd. Nu geeft Lastminute.com aan dat ze geen alternatieve vlucht van Malaysia Airlines krijgen en dat ze alleen een refund kunnen aanbieden.
Hierop heb ik contact gehad met Malaysia Airlines. Zij geven aan dat er gewoon alternatieve vluchten voor mij zijn. Alleen geeft Malaysia Airlines aan dat ze nooit een verzoek voor een alternatief van Lastminute.com hebben ontvangen.
Tevens geeft Malaysia Airlines aan dat zij geen wijzigingen kunnen maken in tickets die door een reisbureau zijn uitgegeven. Zij verwijzen mij terug naar lastminute.com.
Lastminute.com verwijst mij terug naar luchtvaartmaatschappij. Beiden vragen (via mij) elkaar te bellen, maar weigeren zelf elkaar te bellen.
Call center van Lastminute.com houdt alles af en geeft aan intern te escaleren en vraagt mij nog een paar dagen te wachten. Nu na ongeveer een maand geen enkele beweging. Formele klacht wordt niet op gereageerd, behalve reactie dat men binnen 4 dagen zal (=zou) reageren. Uiteraard geen reactie.
Inmiddels zijn de tickets ongeveer 4x zo duur geworden en zit ik klem tussen lastminute.com en Malaysia Airlines. Op een eventuele refund worden de ‘bemiddelingskosten’ van lastminute ingehouden.
Na het achteraf lezen van reviews van lastminute.com krijg ik de indruk dat dit het verdienmodel van lastminute.com is.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
En belangrijker heeft iemand een suggestie voor een oplossing?
Hierop heb ik contact gehad met Malaysia Airlines. Zij geven aan dat er gewoon alternatieve vluchten voor mij zijn. Alleen geeft Malaysia Airlines aan dat ze nooit een verzoek voor een alternatief van Lastminute.com hebben ontvangen.
Tevens geeft Malaysia Airlines aan dat zij geen wijzigingen kunnen maken in tickets die door een reisbureau zijn uitgegeven. Zij verwijzen mij terug naar lastminute.com.
Lastminute.com verwijst mij terug naar luchtvaartmaatschappij. Beiden vragen (via mij) elkaar te bellen, maar weigeren zelf elkaar te bellen.
Call center van Lastminute.com houdt alles af en geeft aan intern te escaleren en vraagt mij nog een paar dagen te wachten. Nu na ongeveer een maand geen enkele beweging. Formele klacht wordt niet op gereageerd, behalve reactie dat men binnen 4 dagen zal (=zou) reageren. Uiteraard geen reactie.
Inmiddels zijn de tickets ongeveer 4x zo duur geworden en zit ik klem tussen lastminute.com en Malaysia Airlines. Op een eventuele refund worden de ‘bemiddelingskosten’ van lastminute ingehouden.
Na het achteraf lezen van reviews van lastminute.com krijg ik de indruk dat dit het verdienmodel van lastminute.com is.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?
En belangrijker heeft iemand een suggestie voor een oplossing?