Samsung komt afspraak niet na over premium installatie koelkast
Geplaatst: 18 jun 2022 18:25
Kort geleden heb ik een Samsung Bespoke koel-vriescombinatie gekocht bij Samsung zelf. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de kosteloze premium installatie die Samsung aanbiedt. Aangezien het niet duidelijk was wat deze premium installatie van Samsung precies inhoudt, heb ik Samsung hierover gebeld. Samsung gaf aan dat het mogelijk is om het omdraaien (van rechtsdraaiend naar linksdraaiend) van de deur van de Samsung Bespoke koelkast te laten doen als onderdeel van de premium installatie. Dit zonder extra kosten. Dit was voor mij een belangrijke motivatie om deze Samsung Bespoke koelkast bij Samsung te kopen.
Uiteindelijk hebben 4 verschillende Samsung medewerkers (van verschillende afdelingen) aan mij bevestigd dat deze koelkastdeur gratis omgedraaid zou worden. Dit was zo totdat ik een monteur hierover moest bellen voor een afspraak. Deze monteur zei dat het omdraaien van de deur van de Samsung Bespoke koelkast niet wordt gedaan. Samsung gebeld. De Samsung medewerker die ik toen aan de lijn kreeg, bevestigde dit. Samsung gaf aan dat de afspraak die eerder met mij (meermaals) gemaakt is niet door Samsung wordt nagekomen. De Samsung medewerkers hebben mij verkeerd voorgelicht. Hiervoor bood Samsung zijn excuses aan. Verder gaf Samsung ook nog de mogelijkheid om de Samsung Bespoke koelkast terug te nemen.
Ik heb aangegeven dat ik toch wil dat de koelkastdeur omgedraaid zou worden. Dit weigert Samsung. Hierdoor was ik helaas genoodzaakt om bij Samsung een klacht in te dienen over dat Samsung de afspraken niet nakomt. Deze klacht is door Samsung afgewezen. Tegen deze uitspraak heb ik bezwaar gemaakt. Ook dit bezwaar is door Samsung afgewezen. Samsung heeft aangegeven dat ik binnen Samsung niet verder in beroep kan gaan tegen het afwijzen van mijn klacht.
Dit alles heeft mij een bittere nasmaak opgeleverd hoe Samsung met afspraken omgaat. Als 4 Samsung medewerkers een afspraak bevestigen, dan vertrouw ik als consument erop dat Samsung deze afspraak nakomt. Wat kan ik als consument anders. Blijkbaar is dit bij Samsung niet het geval en komt Samsung zijn afspraken niet na.
Een koelkast koop je niet dagelijks, dus problemen zoals ik die nu meegemaakt heb met de Samsung Bespoke koelkast zullen zich voorlopig niet herhalen. Bij het kopen van andere producten is dit wel een waarschuwing en zal ik niet zo snel meer kiezen voor Samsung: de kans is dus klein dat ik kies voor een Samsung Qled televisie, Samsung QuickDrive wasmachine of Samsung Galaxy mobiel.
Uiteindelijk hebben 4 verschillende Samsung medewerkers (van verschillende afdelingen) aan mij bevestigd dat deze koelkastdeur gratis omgedraaid zou worden. Dit was zo totdat ik een monteur hierover moest bellen voor een afspraak. Deze monteur zei dat het omdraaien van de deur van de Samsung Bespoke koelkast niet wordt gedaan. Samsung gebeld. De Samsung medewerker die ik toen aan de lijn kreeg, bevestigde dit. Samsung gaf aan dat de afspraak die eerder met mij (meermaals) gemaakt is niet door Samsung wordt nagekomen. De Samsung medewerkers hebben mij verkeerd voorgelicht. Hiervoor bood Samsung zijn excuses aan. Verder gaf Samsung ook nog de mogelijkheid om de Samsung Bespoke koelkast terug te nemen.
Ik heb aangegeven dat ik toch wil dat de koelkastdeur omgedraaid zou worden. Dit weigert Samsung. Hierdoor was ik helaas genoodzaakt om bij Samsung een klacht in te dienen over dat Samsung de afspraken niet nakomt. Deze klacht is door Samsung afgewezen. Tegen deze uitspraak heb ik bezwaar gemaakt. Ook dit bezwaar is door Samsung afgewezen. Samsung heeft aangegeven dat ik binnen Samsung niet verder in beroep kan gaan tegen het afwijzen van mijn klacht.
Dit alles heeft mij een bittere nasmaak opgeleverd hoe Samsung met afspraken omgaat. Als 4 Samsung medewerkers een afspraak bevestigen, dan vertrouw ik als consument erop dat Samsung deze afspraak nakomt. Wat kan ik als consument anders. Blijkbaar is dit bij Samsung niet het geval en komt Samsung zijn afspraken niet na.
Een koelkast koop je niet dagelijks, dus problemen zoals ik die nu meegemaakt heb met de Samsung Bespoke koelkast zullen zich voorlopig niet herhalen. Bij het kopen van andere producten is dit wel een waarschuwing en zal ik niet zo snel meer kiezen voor Samsung: de kans is dus klein dat ik kies voor een Samsung Qled televisie, Samsung QuickDrive wasmachine of Samsung Galaxy mobiel.