Caiway weigert onbekend contract op te zeggen.
Geplaatst: 20 jun 2022 17:07
Aan: Radar
Betreft aanleg glasvezelkabel lokatie Vlijmen-Vliedberg
Op 7 juli 2020 de informatieavond bezocht van de Firma Delta Fiber Caiway.
Daar KPN in 2020 nog geen plannen maakte om glasvezelkabel aan te leggen in Vlijmen, heb ik mij toen in juli 2020 bij DELTA Fiber/Caiway aangemeld. De aanleg zelf zou nog wel even duren.
Indien gereed, zouden al mijn afgenomen KPN-pakketten/diensten ( 2x mobiel, 1x vast, Internet Snel, KPN Compleet, KPN Dubbeldata over gaan naar de nieuwe aanbieder DELTA Fiber/Caiway.
Op 7 oktober 2020 werd het gehele project afgeblazen omdat er te weinig deelnemers waren om mee te gaan in de aanleg glasvezel in Vlijmen-Vliedberg: “Het benodigde percentage van 35% aan deelnemers is helaas niet gehaald.”
Voor mij was toen duidelijk dat het hele project glasvezel voor onbeperkte tijd in de ijskast ging.
Op 15 dec 2020 een e-mail van Caiway ontvangen om meer klanten bij familie en vrienden te werven vóór 2 december 2020 !!!!! (Let op het datumverschil) Op 19 feb 2021 weer een e-mail van Caiway ontvangen om mee te doen aan weer een vriendenactie om deelnemers te werven voor de glasvezel van Caiway.
Inmiddels was bekend geworden via de gemeente dat ook KPN van plan is om glasvezelkabel aan te leggen in de gemeente Vlijmen-Vliedberg. Daar ik sinds 1970 een tevreden klant ben van KPN, wil ik bij KPN blijven.
Op 2 juni 2021 heb ik gereageerd op het bericht van 19 feb 2021 dat ik graag duidelijkheid wilde hebben. Ik heb toen aangegeven het contract met Caiway te willen beëindigen en te wachten op Glaspoort/KPN. Dit bericht is gelezen op 02-06-2021 om 15:22 uur.
November 2021 een brief van Delta ontvangen betreffende de start van graafwerkzaamheden.
Op 01-06-2022 een e-mailbericht ontvangen van KPN, waarin werd meegedeeld dat zij een VERZOEK TOT OVERZETTING naar een andere provider hadden ontvangen. Diezelfde dag, op advies van KPN, een e-mailbericht naar [email protected] met de volgende inhoud:
Beste Caiway,
Bijgevoegd: 3 bijlagen.
Op 15-12-2020 een e-mail van u ontvangen. Onderwerp: We hebben iets extra voor u. Dat extra was al ná 02-12-2020 niet meer geldig. Jammer. (zie 1e bijlage)
Op 19-02-2021 een e-mail van u ontvangen. Onderwerp: U krijgt glasvezel en we hebben uw abonnement nog aantrekkelijker gemaakt. (zie 2e bijlage)
Op 02-06-2021 heb ik hierop geantwoord middels een e-mailbericht. (zie 3e bijlage)
Hierin heb ik geschreven:
“Vorig jaar heb ik mij bij u aangemeld tijdens de glasvezelcampagne in de gemeente Heusden-Vliedberg. I.v.m. te weinig deelnemers is die actie in oktober 2020 gecanceld. De reden om toen voor u te kiezen was dat KPN - waar ik alles al jaren (sinds 1970) heb ondergebracht - nog niet van plan was om glasvezel aan te leggen.
Inmiddels is ook KPN actief om hier glasvezel aan te leggen en voor mij dus de reden om bij KPN te blijven. Daarom ook dat ik graag duidelijkheid wil hebben en ik dus mijn optie op uw glasvezelcontract uit 2020 wil annuleren. Graag ontvang ik hierover een bevestiging.”
Helaas heb ik deze bevestiging van u nooit mogen ontvangen.
Vandaag, 01-06-2022 (één jaar later), van de klantenservice gehoord dat op 31-05-2022 een e-mail naar mij is verzonden. Maar helaas, geen mail ontvangen. Pas nadat de vriendelijke dame van de Caiway-klantenservice het bericht alsnog heeft verzonden, is dit bij mij aangekomen.
Voor mij is dus dat e-mailtje van 31-05-2022 niet op die datum naar mij verzonden.
Graag zie ik alsnog een schriftelijke bevestiging van mijn annulering van 02-06-2021 tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Op 1 juni 2022 een ontvangstbewijs van mijn e-mail van 01-06-2022 ontvangen.
Op 10 juni 2022 een antwoord op mijn e-mail van 01-06-2022.
“U heeft een aanvraag ingediend op 04-09-2020 voor de aanleg van glasvezel. Na de indiening had u 14 dagen bedenktijd. U heeft hiervan geen gebruik gemaakt. Het is nier meer mogelijk om uw aanvraag te annuleren.”
Ik heb toen bij Caiway gevraagd om een kopie van het contract. Ikzelf heb geen getekend contract om na te kijken.
Ook via de chat kan ik geen copy van het – door mij getekend contract – bemachtigen. Enkel een overzicht van de inhoud van een doos van Caiway. Ik verwacht dat daar het installatiepakket van de glasvezel in zitten. Deze door staat nog steeds ongeopend in huis.
Vandaag, 20-06-2022, heb ik nog steeds geen kopie van het door mij getekend contract met Caiway.
Wie helpt mij hiervan af? Ik heb het gevoel dat men denk: Hebbes, . . . . . . en nu vasthouden!
Bernard.
Betreft aanleg glasvezelkabel lokatie Vlijmen-Vliedberg
Op 7 juli 2020 de informatieavond bezocht van de Firma Delta Fiber Caiway.
Daar KPN in 2020 nog geen plannen maakte om glasvezelkabel aan te leggen in Vlijmen, heb ik mij toen in juli 2020 bij DELTA Fiber/Caiway aangemeld. De aanleg zelf zou nog wel even duren.
Indien gereed, zouden al mijn afgenomen KPN-pakketten/diensten ( 2x mobiel, 1x vast, Internet Snel, KPN Compleet, KPN Dubbeldata over gaan naar de nieuwe aanbieder DELTA Fiber/Caiway.
Op 7 oktober 2020 werd het gehele project afgeblazen omdat er te weinig deelnemers waren om mee te gaan in de aanleg glasvezel in Vlijmen-Vliedberg: “Het benodigde percentage van 35% aan deelnemers is helaas niet gehaald.”
Voor mij was toen duidelijk dat het hele project glasvezel voor onbeperkte tijd in de ijskast ging.
Op 15 dec 2020 een e-mail van Caiway ontvangen om meer klanten bij familie en vrienden te werven vóór 2 december 2020 !!!!! (Let op het datumverschil) Op 19 feb 2021 weer een e-mail van Caiway ontvangen om mee te doen aan weer een vriendenactie om deelnemers te werven voor de glasvezel van Caiway.
Inmiddels was bekend geworden via de gemeente dat ook KPN van plan is om glasvezelkabel aan te leggen in de gemeente Vlijmen-Vliedberg. Daar ik sinds 1970 een tevreden klant ben van KPN, wil ik bij KPN blijven.
Op 2 juni 2021 heb ik gereageerd op het bericht van 19 feb 2021 dat ik graag duidelijkheid wilde hebben. Ik heb toen aangegeven het contract met Caiway te willen beëindigen en te wachten op Glaspoort/KPN. Dit bericht is gelezen op 02-06-2021 om 15:22 uur.
November 2021 een brief van Delta ontvangen betreffende de start van graafwerkzaamheden.
Op 01-06-2022 een e-mailbericht ontvangen van KPN, waarin werd meegedeeld dat zij een VERZOEK TOT OVERZETTING naar een andere provider hadden ontvangen. Diezelfde dag, op advies van KPN, een e-mailbericht naar [email protected] met de volgende inhoud:
Beste Caiway,
Bijgevoegd: 3 bijlagen.
Op 15-12-2020 een e-mail van u ontvangen. Onderwerp: We hebben iets extra voor u. Dat extra was al ná 02-12-2020 niet meer geldig. Jammer. (zie 1e bijlage)
Op 19-02-2021 een e-mail van u ontvangen. Onderwerp: U krijgt glasvezel en we hebben uw abonnement nog aantrekkelijker gemaakt. (zie 2e bijlage)
Op 02-06-2021 heb ik hierop geantwoord middels een e-mailbericht. (zie 3e bijlage)
Hierin heb ik geschreven:
“Vorig jaar heb ik mij bij u aangemeld tijdens de glasvezelcampagne in de gemeente Heusden-Vliedberg. I.v.m. te weinig deelnemers is die actie in oktober 2020 gecanceld. De reden om toen voor u te kiezen was dat KPN - waar ik alles al jaren (sinds 1970) heb ondergebracht - nog niet van plan was om glasvezel aan te leggen.
Inmiddels is ook KPN actief om hier glasvezel aan te leggen en voor mij dus de reden om bij KPN te blijven. Daarom ook dat ik graag duidelijkheid wil hebben en ik dus mijn optie op uw glasvezelcontract uit 2020 wil annuleren. Graag ontvang ik hierover een bevestiging.”
Helaas heb ik deze bevestiging van u nooit mogen ontvangen.
Vandaag, 01-06-2022 (één jaar later), van de klantenservice gehoord dat op 31-05-2022 een e-mail naar mij is verzonden. Maar helaas, geen mail ontvangen. Pas nadat de vriendelijke dame van de Caiway-klantenservice het bericht alsnog heeft verzonden, is dit bij mij aangekomen.
Voor mij is dus dat e-mailtje van 31-05-2022 niet op die datum naar mij verzonden.
Graag zie ik alsnog een schriftelijke bevestiging van mijn annulering van 02-06-2021 tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Op 1 juni 2022 een ontvangstbewijs van mijn e-mail van 01-06-2022 ontvangen.
Op 10 juni 2022 een antwoord op mijn e-mail van 01-06-2022.
“U heeft een aanvraag ingediend op 04-09-2020 voor de aanleg van glasvezel. Na de indiening had u 14 dagen bedenktijd. U heeft hiervan geen gebruik gemaakt. Het is nier meer mogelijk om uw aanvraag te annuleren.”
Ik heb toen bij Caiway gevraagd om een kopie van het contract. Ikzelf heb geen getekend contract om na te kijken.
Ook via de chat kan ik geen copy van het – door mij getekend contract – bemachtigen. Enkel een overzicht van de inhoud van een doos van Caiway. Ik verwacht dat daar het installatiepakket van de glasvezel in zitten. Deze door staat nog steeds ongeopend in huis.
Vandaag, 20-06-2022, heb ik nog steeds geen kopie van het door mij getekend contract met Caiway.
Wie helpt mij hiervan af? Ik heb het gevoel dat men denk: Hebbes, . . . . . . en nu vasthouden!
Bernard.