Hufterige AirArabia
Geplaatst: 23 jun 2022 18:20
Tickets gekocht voor een retour vanuit Amsterdam in April.
Geboekt op 2 april met vertrek 7 april. Wordt die vlucht op 5 april gecancelled.
Ze zetten hem op 10 april, en mocht je dat niet willen, krijg je of een voucher (administratiekosten ben je kwijt), of moet je bijbetalen voor een andere datum.
Uiteindelijk een voucher genomen en een vlucht geboekt voor 14 april met retour 10 juli, tegen meerkosten.
En vandaag is de terugvlucht van 10 juli veranderd: je komt niet in Amsterdam aan, maar in Brussel!
Schiphol zou namelijk de opdracht hiertoe hebben gegeven.
Wederom, wil je dat niet? Dan krijg je een voucher, of moet je bijbetalen voor een andere datum. Of (vorige keer geen optie) je mag je geld terug (maar de administratiekosten niet).
Zelfs als je met ze meedenkt, en zegt, doe maar de retour in september, wanneer Schiphol geen druk meer heeft: nee, dan moet je bijbetalen voor het verschil. En uiteraard nogal een verschil, omdat de prijzen ondertussen zijn gestegen. Was de terugvlucht in september ten tijden van boeken goedkoper dan in juli, nu is het uiteraard duurder om in september terug te vliegen dan waar ik de juli-ticket voor had gekocht. 100+ euro bijbetalen, als je wilt...
En ook een andere oplossing, zoals dekken van het ov van Brussel naar Amsterdam, wordt ook geweigerd.
Zij verzinnen gewoon dat je naar een andere luchthaven vliegt 200+km verderop. En als je dat niet wilt, kost het je geld.
Ondertussen ben ik aan een claim inzake EU Verordening 261/2004 begonnen voor de eerste vlucht die was gecancelled. Wat een asociaal bedrijf zeg.
Helaas kun je moeilijk dan wel onmogelijk een succesvolle claim doen op de terugvlucht uit een niet-EU land.
Geboekt op 2 april met vertrek 7 april. Wordt die vlucht op 5 april gecancelled.
Ze zetten hem op 10 april, en mocht je dat niet willen, krijg je of een voucher (administratiekosten ben je kwijt), of moet je bijbetalen voor een andere datum.
Uiteindelijk een voucher genomen en een vlucht geboekt voor 14 april met retour 10 juli, tegen meerkosten.
En vandaag is de terugvlucht van 10 juli veranderd: je komt niet in Amsterdam aan, maar in Brussel!
Schiphol zou namelijk de opdracht hiertoe hebben gegeven.
Wederom, wil je dat niet? Dan krijg je een voucher, of moet je bijbetalen voor een andere datum. Of (vorige keer geen optie) je mag je geld terug (maar de administratiekosten niet).
Zelfs als je met ze meedenkt, en zegt, doe maar de retour in september, wanneer Schiphol geen druk meer heeft: nee, dan moet je bijbetalen voor het verschil. En uiteraard nogal een verschil, omdat de prijzen ondertussen zijn gestegen. Was de terugvlucht in september ten tijden van boeken goedkoper dan in juli, nu is het uiteraard duurder om in september terug te vliegen dan waar ik de juli-ticket voor had gekocht. 100+ euro bijbetalen, als je wilt...
En ook een andere oplossing, zoals dekken van het ov van Brussel naar Amsterdam, wordt ook geweigerd.
Zij verzinnen gewoon dat je naar een andere luchthaven vliegt 200+km verderop. En als je dat niet wilt, kost het je geld.
Ondertussen ben ik aan een claim inzake EU Verordening 261/2004 begonnen voor de eerste vlucht die was gecancelled. Wat een asociaal bedrijf zeg.
Helaas kun je moeilijk dan wel onmogelijk een succesvolle claim doen op de terugvlucht uit een niet-EU land.