Pagina 1 van 2
Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 12:26
door Charlotte60
Eind 2020 hebben wij vier 4 lederen eetkamerstoelen aangekocht, allen identiek qua vormgeving. Daarbij omda de stoelen per stuk bijna € 400,00 per stuk waren, een premium Care Service erbij aangekocht voor tenminste 7 jaren extra service en garantie.
De levering was prima, na enkele maanden (binnen de garantietermijn) begon er bij de grijze stoel een deuk te vertonen en was de vulling verzakt en zat er aan de rugleuning bovenin een deuk..de vulling was dus verschoven. Na een eerste blik van de monteur werd er al gezegd, dat deze ter reperatie terug moest. Deze kwam na enkele maanden hetzelfde terug, met een deuk dus. Men zei dat het inderdaad géén identieke stoelen waren, wel die andere drie, maar niet de grijze!
Weer contact gezocht, was moeilijk om te communiceren met Goossens. Nu zou de stoel nieuw gemaakt worden, dus weer maanden weg. Nadat deze terug was gekeerd, hadden we meteen in de gaten dat het wederom dezelfde stoel was en géén nieuwe! Er was niets aan gebeurd. De deuk zat er nog steeds!
Dus dat gingen wij niet accepteren, wij hadden zelfs nog garantie en de premium Care service. Nu waren ze klaar met ons en gooide het op " het was gebleken dat het om modelgebonden en warentypische eigenschappen gaat", hierdoor konden ze niet meer voor ons doen. Wij bleven zitten met een ingedeukte stoel. U begrijpt het al, we waren verzekerd vanwege de premium care services voor 7 jaren, die zijn nog lang niet voorbij!!
Weer een aantal mailtjes gestuurd naar Goossens dat we dit toch echt niet gingen accepteren. Wij kregen het idee, hoe langer wij aan het lijntje worden gehad, dan houdt het klagen vanzelf op, niets is minder waar...wij gaan door totdat we vier identieke stoelen hebben met dezelfde naden, want die zijn ook anders bij de grijze stoel!
Mijn vraag: Zijn er meerdere mensen, welke een belabberde ervaring heeft met Goossens en haar Premium Service?
Wij konden nog een tegoedbon krijgen van 150 euro en te besteden bij Goossens, dit wilde we absoluut niet, dus we wachten wederom op een monteur om ons aan het lijntje te houden. Wij willen nooit méér kopen bij Goossens, dus een tegoedbon is zeker niet de oplossing, wij willen de identieke grijze stoel! Daar gaan we voor!
Er waren 67 hele slechte recenties te lezen, dus er moeten méér mensen zijn, welke enorme klachten hebben over de meubelzaak Goossens!
Als dat zo is wilt u zich melden op dit platform, zodat de redacteurs kunnen kijken en actie tegen dit bedrijf eventueel kan/kunnen ondernemen! Alvast hartelijke dank. Ook zijn wij van plan als dit niet helpt een jurist in de arm te nemen...weer een monteur als zoethoudertje op 4 augustus..word vervolgt...
Met vriendelijke groet,
gebruikersnaam: Charlotte60 [persoonsnaam verwijderd door moderatie]
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 12:52
door BL2
Charlotte60 schreef: ↑24 jun 2022 12:26
Er waren 67 hele slechte recenties te lezen, dus er moeten méér mensen zijn, welke enorme klachten hebben over de meubelzaak Goossens!
gebruikersnaam: Charlotte60 [persoonsnaam verwijderd door moderatie]
Was je al op de hoogte van deze resenties ? Als ze echt heel en bewezen slecht zijn, zou ik bij een bedrijf nooit naar binnen gaan.....
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 12:55
door Lady1234
Ze zijn GBW erkend, dien daar een klacht in.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 12:56
door Nijogeth
Maar, de naden zijn anders dan de andere 3 stoelen en alle stoelen hebben een andere kleur/stof? U heeft dus geen 4 identieke stoelen gekocht. Die grijze wijkt duidelijk af van de anderen, dus uw eis is gewoonweg onredelijk.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 13:08
door cherokee
Nijogeth schreef: ↑24 jun 2022 12:56
Maar, de naden zijn anders dan de andere 3 stoelen en alle stoelen hebben een andere kleur/stof? U heeft dus geen 4 identieke stoelen gekocht. Die grijze wijkt duidelijk af van de anderen, dus uw eis is gewoonweg onredelijk.
Ze hadden qua vormgeving 4 identieke stoelen gekocht. Dat staat gewoon in de openingspost. Dat zijn het niet (meer). De grijze wijkt nu duidelijk af van de andere drie. Waarom is de eis dan onredelijk? Dat kan ik niet volgen. Maar zelfs buiten dat, die deuken en verschoven vulling horen natuurlijk sowieso niet.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 13:14
door Charlotte60
Wij waren niet op de hoogte van de zéér slechte recensies!
Anders hadden wij natuurlijk daar nooit gekocht!
M.b.t. tot identiek: 4 dezelfde stoelen maar met ieder een andere kleur blijft voor mij identiek. Verder ga ik niet in op of u het er wel mee eens bent of niet.
Ik roep mensen op welke vervelende ervaringen hebben gehad. Dus de commentaren, daar ga ik geen tijd insteken.
Mvg.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 13:22
door JozJan
Beetje onduidelijk verhaal. Wat is er nou precies gekocht? 4 stoelen van hetzelfde model, maar in verschillende kleuren? Of toch ook verschillende modellen?
Wat betreft de deuk: dat lijkt me een garantiekwestie, maar of het nog opgelost zal worden??
Wat betreft die naden: waarom is dat niet meteen na de levering bij Goossens gemeld? Lijkt me nu ruim te laat om daar nog op te reclameren.
Edit: vier verschillende kleuren dus, maar wel hetzelfde model dus. Is dat in ieder geval duidelijk
Verder: succes met de oproep. Je gaat hier weinig lotgenoten vinden. En het programma gaat nav jouw verhaal ook echt geen aandacht besteden aan dit onderwerp. Ik zou gewoon die advocaat bellen.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 13:44
door NeoDutchio
Charlotte60 schreef: ↑24 jun 2022 12:26
Er waren 67 hele slechte recenties te lezen, dus er moeten méér mensen zijn, welke enorme klachten hebben over de meubelzaak Goossens!
Als dat zo is wilt u zich melden op dit platform, zodat de redacteurs kunnen kijken en actie tegen dit bedrijf eventueel kan/kunnen ondernemen! Alvast hartelijke dank. Ook zijn wij van plan als dit niet helpt een jurist in de arm te nemen...weer een monteur als zoethoudertje op 4 augustus..word vervolgt...
Over elk bedrijf zijn klachten te vinden. Een bedrijf zonder klachten bestaat niet en is niet geloofwaardig. Wat een enorme klacht is, is voor iedereen anders. Verder zeggen 67 hele slechte recensies helemaal niets. Als er 100 recensies zouden zijn is 67 heel veel, maar als er 7.202 recensies zijn is dat ineens een heel ander perspectief.
12% aan klachten is nog geen reden om een uitzending te gaan maken. Filter je deze klachten op relevantie, dan vallen er nog een aantal af. Een scheldende leidinggevende is immers geen productklacht.
Daarbij de harde cijfers dat klachten eerder gemeld worden dan positieve ervaringen en helemaal op externe sites. Het werkelijke klachtenaantal ligt procentueel vele malen lager.
U schiet er niets mee op, uw probleem blijft bestaan. Het maakt dus niet uit of het nu op tv komt of niet. U kunt gewoon zelf naar de geschillencommissie of, als u echt meent het gelijk aan uw kant te hebben, een jurist in de arm nemen. Met enkel roepen zal niets opgelost worden.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 14:29
door Charlotte60
Dit gaat niet om kleurverschillen of het leer. Dit gaat om een verzakte vulling. Natuurlijk is leer een natuurproduct! Dit gaat om een deuk in de rugleuning.
Als mensen het niet begrijpen probeer aandachtig het verhaal te lezen. Wij zijn dus meteen aan de bel gaan trekken bij Goossens nu al 1,5 jaar, dus het is heel duidelijk. 4 precies dezelfde stoelen met 4 kleuren, dus ze waren identiek, daarna is de vulling gaan zakken...en dat is het probleem. M.b.t. recensies staat er ook " als dat zo is", d.w.z. dat ik het ook vraag. Dit is de laatste keer dat ik ga reageren. Wij zijn dus al 1,5 jaren aan het proberen om een stoel terug te krijgen, zoals de andere er ook uitzien. Alles is meteen gemeld.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 14:31
door Lady1234
Maar waarom bent u niet allang naar de geschillencommissie gegaan?
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 14:47
door BL2
Charlotte60 schreef: ↑24 jun 2022 13:14
Wij waren niet op de hoogte van de zéér slechte recensies!
Anders hadden wij natuurlijk daar nooit gekocht!
Dus de commentaren, daar ga ik geen tijd insteken.
Nou, dan weten wij ook waar we geen tijd in gaan steken.
Vergeet niet dat elke individuele klacht op zich zelf staat, dat iemand anders haar bank is ingestort maakt voor jou geschil niets uit.
Succes verder.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 15:21
door Kokka1
Op een gegeven moment kan je ook de strijd opgeven en voor bijna 400 euro een nieuwe stoel kopen. Principes zijn leuk, maar kosten veel energie
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 17:52
door Ivo.w
Charlotte60 schreef: ↑24 jun 2022 12:26
Er waren 67 hele slechte recenties te lezen, dus er moeten méér mensen zijn, welke enorme klachten hebben over de meubelzaak Goossens!
Poeh hee, wel 67 slechte recensies voor een bedrijf met maar liefst 23 fysieke winkels. En daar bovenop heeft het bedrijf ook nog een webshop. Zelfs als die slechte recensies allemaal van afgelopen jaar zijn en niet ook nog van langer geleden, dan is zo'n aantal in verhouding tot de grootte van het bedrijf en het jaarlijkse aantal klanten een goede scoren. Ofwel: dat handjevol slechte recensies is teken dat Goossens in principe de zaken goed op orde heeft, ook mbt afhandeling van klachten.
Helaas gaan er echter ook wel eens zaken mis. Zelfs bij het allerbeste bedrijf. Want alles blijft mensenwerk. Dat kan dan allemaal afgehandeld worden. Maar mijn ervaringen in retail:
soms loop je tegen een klant aan waarvoor je het na de eerste klacht gewoon niet meer goed kan doen, wat je ook doet.
En soms heb je echt te maken met de Wet van Murphy. Doet de winkelier zijn best om het op te lossen, maar loopt dat telkens allemaal net verkeers. En dat is heel vervelend. Maar ook dan is het belangrijk om van beide kanten te werken aan een constructieve oplossing.
Gezien het zeer geringe aantal klachten over dit bedrijf, zal eea niet te maken hebben met laksheid, gebrek aan interesse/inzet oid. Als dat (structureel) het geval zou zijn, dan zouden er makkelijk 6700 ernstige klachten op internet gevonden kunnen worden bij een bedrijf van deze omvang.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 18:12
door Duc
Uhmmm net op trustpilot gekeken, 7215 reviews, waarvan 12% zeer slecht en 4% slecht zijn.
Gemiddeld 4%, Goed 18% en Uitstekend zelfs 62%, dus ze doen wel iets goed.
Geen idee waar je die 67 slechte referenties vandaan gehaald hebt, zal vast ook wel een fractie zijn van het totale aantal referenties. Percentages zeggen meer dan aantallen.
Wel balen voor je, van het verzakken van de vulling in de stoel. Heb je er zelf al een expert bij gehad?
Zijn genoeg bedrijven die stoelen opnieuw stofferen en daarbij ook de vulling vernieuwen, misschien kan zo iemand eens naar de stoel kijken om te zien wat er eigenlijk aan de hand is. Kun je ook een prijs indicatie vragen. Heb je in ieder geval meer info/gegevens om bij Goossens aan te kloppen en eventueel een vergoeding vragen voor het herstellen van de stoel bij een stoffeerder. Sterkte ermee.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 18:19
door Charlotte60
U heeft niet goed gelezen, wij hebben premium care aangeschaft en wij zijn hierdoor verzekerd voor 7 jaren!Het gaat mij om de verzekering en hoe dom kun je zijn om de stoel zelf te laten repareren? Hiervoor is een contract afgesloten door ons met Goossens! Hoe dom is deze reactie...u leest niet u schrijft maar wat. En dat is met vele mensen, welke expliciet moeten reageren...
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 18:26
door juliomariner
Boos worden omdat onze reactie u niet aanstaat is zinloos en helpt u niet verder.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 18:51
door NeoDutchio
Charlotte60 schreef: ↑24 jun 2022 18:19
U heeft niet goed gelezen, wij hebben premium care aangeschaft en wij zijn hierdoor verzekerd voor 7 jaren!Het gaat mij om de verzekering en hoe dom kun je zijn om de stoel zelf te laten repareren? Hiervoor is een contract afgesloten door ons met Goossens! Hoe dom is deze reactie...u leest niet u schrijft maar wat. En dat is met vele mensen, welke expliciet moeten reageren...meneer u werkt voor dat zooitje of u ben echt dom..
Zou het wellicht de toon kunnen zijn waardoor het misloopt? U zoekt hier enkel slechte ervaringen, maar die gaan u echt niet brengen naar waar u wilt. En ook al zou u die 67 mensen kunnen mobiliseren, dan is het nog steeds een zeer klein percentage ten opzichte van de totale klanten die Goossens krijgt. Daar zal geen enkel televisieprogramma heil in zien. U kunt dus beter uw energie steken in een constructieve oplossing. Maar schijnbaar wilt u dat ook niet gezien uw manier van reageren.
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 20:24
door 16again
Lady1234 schreef: ↑24 jun 2022 14:31
Maar waarom bent u niet allang naar de geschillencommissie gegaan?
Daar is het nu te laat voor. Dat moet je binnen 12 maanden doen, vanaf het moment dat je de klacht bij winkel meld
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 20:29
door BL2
Inderdaad, wat een toonhoogte alhier. Maar dat vond ik al bij het lezen van de eerste post. Zo overdreven geschreven, net wat te veel over de top.
Zo zal het ook wel met Goossens gaan. Als bedrijf ben je er dan ook wel gauw klaar mee, garantie of niet !
Re: Een gigantische klacht aan het adres van meubelgigant Goossens
Geplaatst: 24 jun 2022 20:41
door Kokka1
Charlotte60 schreef: ↑24 jun 2022 18:19
hoe dom kun je zijn om de stoel zelf te laten repareren?
Hoe dom is het om een hartverzakking en een maagzweer op te lopen voor nog geen 400 euro. Overigens is 400 euro ruim boven het drempel bedrag om je rechtsbijstandsverzekering erop te kunnen zetten.