Pagina 1 van 1

Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 00:11
door anhtran
Beste Radar,

Op 30-3-2022 heb ik mijn alles in een pakket (TV, internet en vast telefoon) beeindigd. Op 12-4-2022 is mijn internet en alles afgesloten. Ook op die dag heb ik de apparaten terug gestuurd.

Ik kreeg in april de factuur voor de hele maand 30-3-2022 tot en met 30-40-2022. Ik heb naar tele2 gebeld. Ze zei dat ik eerst een gewoon maand bedrag moest betalen, daarna krijg ik de geld terug van de berekende dagen dat ik geen internet en de rest gebruikt heb. Dat zou eind april of in mei terug betaald zijn. Echter tot nu toe heb ik nog geen geld terug ontvangend. In mei ontving ik wel een factuur dat ik nog tegoed van Tele2 van de maand april. Ze zou dan kijken of ik de resterende bedrag tegoed heb en die dan aan mij terug betalen.
Al 4 keer gebeld naar Tele 2, elke keer belooft ze dat geld direkt terug betaald wordt. Maar helaas nog steeds geen geld terug. Ik weet nu niet hoe ik mijn geld terug krijg.

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 08:31
door juliomariner
Ik denk toch ff afwachten, hoewel het toch wel lang duurt.

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 08:53
door Moneyman
anhtran schreef:
01 jul 2022 00:11
Ik weet nu niet hoe ik mijn geld terug krijg.
Stuur ze een ingebrekestelling met de aankondiging dat je ze, als er niet binnen X dagen geld op jouw rekening staat, zult dagvaarden.

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 08:54
door k2p
Automatisch incasso? Storneren en het verschil tussen gestorneerd en restant dan weer terug overmaken.

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 09:13
door scontra
k2p schreef:
01 jul 2022 08:54
Automatisch incasso? Storneren en het verschil tussen gestorneerd en restant dan weer terug overmaken.
Heel goed advies als je er echt een rommeltje van wil maken, maar het is verstandiger om het storneren in iedergeval niet te doen.

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 09:18
door k2p
scontra schreef:
01 jul 2022 09:13
k2p schreef:
01 jul 2022 08:54
Automatisch incasso? Storneren en het verschil tussen gestorneerd en restant dan weer terug overmaken.
Heel goed advies als je er echt een rommeltje van wil maken, maar het is verstandiger om het storneren in iedergeval niet te doen.
Pfff. Bangmakerij. Rommeltje voor wie? Tele2?

Als je maar zeker wel gelijk het rechtmatige bedrag weer overmaakt naar ze, zou ik niet weten waarom je dit niet zou doen.

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 09:42
door 16again
scontra schreef:
01 jul 2022 09:13
k2p schreef:
01 jul 2022 08:54
Automatisch incasso? Storneren en het verschil tussen gestorneerd en restant dan weer terug overmaken.
Heel goed advies als je er echt een rommeltje van wil maken, maar het is verstandiger om het storneren in iedergeval niet te doen.
Je hebt wel gelijk je geld, en het is dan aan Tele2 om de rommel op te ruimen.
TS heeft wat mij betreft voldoende geduld gehad.

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 10:05
door Moneyman
scontra schreef:
01 jul 2022 09:13
k2p schreef:
01 jul 2022 08:54
Automatisch incasso? Storneren en het verschil tussen gestorneerd en restant dan weer terug overmaken.
Heel goed advies als je er echt een rommeltje van wil maken, maar het is verstandiger om het storneren in iedergeval niet te doen.
Ik ben ook nooit zo van de "storneer maar", maar in dit geval (waarin TS al veel geduld heeft gehad, het wél verschuldigd wordt overgemaakt én er geen sprake meer is van een lopend contract) zie ik het risico niet.

Vraag is wel of de termijn nog niet is verstreken, en natuurlijk of er überhaupt sprake is van AI (de tekst van TS suggereert handmatige betaling). Als de termijn verstreken is, kan een MOI-melding eventueel nog de oplossing zijn.

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 10:14
door JozJan
k2p schreef:
01 jul 2022 09:18
Pfff. Bangmakerij. Rommeltje voor wie? Tele2?

Als je maar zeker wel gelijk het rechtmatige bedrag weer overmaakt naar ze, zou ik niet weten waarom je dit niet zou doen.
Terecht of niet, met de geautomatiseerde systemen van tegenwoordig zal de betaling dan bij Tele2 als onvoldaan staan en dan gaan ze nog eens incasseren of brieven sturen, uiteindleijk overdragen aan een incassobureau. En dat is dan onterecht, natuurlijk, maar TS gaat daar gewoon last van krijgen en zal dan weer actie moeten nemen om zaken recht te zetten. En dat is eenvoudig te vermijden door een andere route te kiezen. De ingebrekestelling die MM adviseert bv.

Overigens is de storno periode is hier waarschijnlijk al verstreken (voor de betaling in april).

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 18:29
door Methusalah
Storneren levert alleen maar meer gezeik en aangezien je een incasso niet gedeeltelijk kan storneren zou er ook geld worden terug gehaald waar Tele2 wel recht op heeft (immers maart en april zijn in een keer afgeschreven).

Re: Hoe krijg ik mijn geld terug van Tele2?

Geplaatst: 01 jul 2022 20:53
door Seinhuis
Moneyman schreef:
01 jul 2022 08:53
anhtran schreef:
01 jul 2022 00:11
Ik weet nu niet hoe ik mijn geld terug krijg.
Stuur ze een ingebrekestelling met de aankondiging dat je ze, als er niet binnen X dagen geld op jouw rekening staat, zult dagvaarden.
Op www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ ... estelling/ staat een voorbeeldbrief, al dient deze wel aangepast te worden aan de situatie. Mocht u hulp nodig hebben neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.


U kunt deze brief eerst per chat te versturen (maak een print screen van het gesprek als bewijs). Indien dat geen succes brengt kunt u de brief naar hoofdkantoor sturen.

Mocht dit opnieuw geen succes hebben, dan kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak of naar een incassobureau/deurwaarder.

Meestal staat in de voorwaarden dat hun de eventuele achterstand van betalingen mogen verrekenen. Maar dan moeten hun u wel op de hoogte stellen dat dit gebeurt is.