Seats and Sofas geld terug! Let hierop!
Geplaatst: 06 jul 2022 15:10
LET HIEROP bij je aankoop bij Seats and Sofas!! Annulering gelukt!
Ik schrijf dit om anderen te helpen. Zoals velen heb ik met grote spijt ook een aankoop gedaan bij Seats and Sofas, maar ik heb inmiddels mijn geld terug gekregen. Hoe ze je proberen te belazeren, mijn situatie, wat ik heb gedaan en waar je op wil letten staat hieronder. Samengevat wil je weten dat je 30% van het aankoopbedrag moet terugbetalen als je je aankoop wil annuleren. In mijn geval kon ik annuleren en mijn aanbetaling terug krijgen doordat de verkoper in de winkel de ‘UITERLIJKE LEVERWEEK’ vergeten was in te vullen. Je wil goed letten op ‘VERWACHTE LEVERWEEK’ en ‘UITERLIJKE LEVERWEEK’.
Mijn situatie:
Ik had een grote bank gekocht. Ik heb een aanbetaling gedaan en de rest zou ik betalen in de week van de daadwerkelijk levering. Wat mij opviel bij de aankoop in de winkel is dat de verkoper heel amicaal behulpzaam was, maar zodra de handtekening op papier stond, kapte hij het gesprek af en ging hij naar de volgende klant. Maar goed, de levertijd duurde ontzettend lang, veel langer dan afgesproken, weken gingen voorbij, maar nog steeds geen bank. Verder geen ervaring bij Seats and Sofas en ook geen reviews opgezocht. Achteraf gezien niet zo slim natuurlijk. Vlak na de aankoop vond ik ook Facebook groep https://www.facebook.com/groups/2358185997788816 vol klachten en berichten betreft verzuim van Seats and Sofas. Heel lang hoorde ik niks over de bank. In de winkel was afgesproken dat de bank binnen 6 weken geleverd zou worden. Hele mooie praatjes en allemaal beloftes in de winkel, maar als je erover belt verwijzen ze alleen nog maar naar de KOOPOVEREENKOMST en daarin stond ‘Verwachte leverweek: 6-12 weken’.
Het was inmiddels week 8 en nog steeds geen bank. Vele mails gestuurd dat ik de aankoop wilde annuleren, maar ze konden niets voor mij betekenen zolang de VERWACHTE LEVERWEEK niet verstreken was, in mijn geval dus 6-12 weken. Mocht ik het dan alsnog annuleren dan ben je 30% VERSCHULDIGD VAN HET AANKOOPBEDRAG! Dit staat in kleine letters onderaan de KOOPOVEREENKOMST (zie afbeelding). Je koopt in de winkel, dus je 14 dagen retourrecht zoals je gewend bent bij webwinkels geldt dan niet.
Inmiddels was de ‘VERWACHTE LEVERWEEK’ van 6-12 weken verstreken, want het was week 13 en nog steeds geen bank te bekennen. Weer een e-mail gestuurd dat de bank nog steeds niet geleverd is en het verzoek de aankoop te annuleren, want de VERWACHTE LEVERWEEK van 6-12 weken was nu inmiddels ook al verstreken. En nu komt hun volgende excuus: ‘pas ná de UITERLIJKE LEVERWEEK’ kunnen zij iets zeggen over een eventuele annulering. Dus hiermee willen zij de levertijd rekken indien je wilt annuleren. Maar er stond helemaal geen UITERLIJKE LEVERWEEK ingevuld op de koopovereenkomst! Ze bleven antwoorden dat ze pas meer konden betekenen nadat de UITERLIJKE LEVERWEEK verstreken was. Weer tientallen mails gestuurd dat er geen UITERLIJKE LEVERWEEK ingevuld was en ik de aankoop wil annuleren, maar weer kreeg ik een kopieer/plak antwoord terug. De communicatie verliep ontzettend moeizaam, en opeens waren ze niet meer zo behulpzaam als bij de aankoop. Uiteindelijk dreigde ik naar de rechter te stappen en toen namen ze opeens de moeite om te kijken of de UITERLIJKE LEVERWEEK echt was ingevuld, want dit stond wel in hun systeem, maar niet op de ondertekende koopovereenkomst. Wat bleek was dat de verkoper dit was vergeten. Uiteindelijk bleek dit ook in mijn voordeel uit te pakken.
Weer weken wachten op een duidelijk antwoord terug. Degene die mijn mails beantwoordde heeft ook nooit zijn naam kenbaar gemaakt. Uiteindelijk kon ik door de fout van de verkoper de koopovereenkomst ontbinden en kreeg ik mijn aanbetaling terug. Eén keer en nooit meer Seats en Sofa’s voor mij! Zal daar never nooit meer binnenlopen!
Ik schrijf dit om anderen te helpen. Zoals velen heb ik met grote spijt ook een aankoop gedaan bij Seats and Sofas, maar ik heb inmiddels mijn geld terug gekregen. Hoe ze je proberen te belazeren, mijn situatie, wat ik heb gedaan en waar je op wil letten staat hieronder. Samengevat wil je weten dat je 30% van het aankoopbedrag moet terugbetalen als je je aankoop wil annuleren. In mijn geval kon ik annuleren en mijn aanbetaling terug krijgen doordat de verkoper in de winkel de ‘UITERLIJKE LEVERWEEK’ vergeten was in te vullen. Je wil goed letten op ‘VERWACHTE LEVERWEEK’ en ‘UITERLIJKE LEVERWEEK’.
Mijn situatie:
Ik had een grote bank gekocht. Ik heb een aanbetaling gedaan en de rest zou ik betalen in de week van de daadwerkelijk levering. Wat mij opviel bij de aankoop in de winkel is dat de verkoper heel amicaal behulpzaam was, maar zodra de handtekening op papier stond, kapte hij het gesprek af en ging hij naar de volgende klant. Maar goed, de levertijd duurde ontzettend lang, veel langer dan afgesproken, weken gingen voorbij, maar nog steeds geen bank. Verder geen ervaring bij Seats and Sofas en ook geen reviews opgezocht. Achteraf gezien niet zo slim natuurlijk. Vlak na de aankoop vond ik ook Facebook groep https://www.facebook.com/groups/2358185997788816 vol klachten en berichten betreft verzuim van Seats and Sofas. Heel lang hoorde ik niks over de bank. In de winkel was afgesproken dat de bank binnen 6 weken geleverd zou worden. Hele mooie praatjes en allemaal beloftes in de winkel, maar als je erover belt verwijzen ze alleen nog maar naar de KOOPOVEREENKOMST en daarin stond ‘Verwachte leverweek: 6-12 weken’.
Het was inmiddels week 8 en nog steeds geen bank. Vele mails gestuurd dat ik de aankoop wilde annuleren, maar ze konden niets voor mij betekenen zolang de VERWACHTE LEVERWEEK niet verstreken was, in mijn geval dus 6-12 weken. Mocht ik het dan alsnog annuleren dan ben je 30% VERSCHULDIGD VAN HET AANKOOPBEDRAG! Dit staat in kleine letters onderaan de KOOPOVEREENKOMST (zie afbeelding). Je koopt in de winkel, dus je 14 dagen retourrecht zoals je gewend bent bij webwinkels geldt dan niet.
Inmiddels was de ‘VERWACHTE LEVERWEEK’ van 6-12 weken verstreken, want het was week 13 en nog steeds geen bank te bekennen. Weer een e-mail gestuurd dat de bank nog steeds niet geleverd is en het verzoek de aankoop te annuleren, want de VERWACHTE LEVERWEEK van 6-12 weken was nu inmiddels ook al verstreken. En nu komt hun volgende excuus: ‘pas ná de UITERLIJKE LEVERWEEK’ kunnen zij iets zeggen over een eventuele annulering. Dus hiermee willen zij de levertijd rekken indien je wilt annuleren. Maar er stond helemaal geen UITERLIJKE LEVERWEEK ingevuld op de koopovereenkomst! Ze bleven antwoorden dat ze pas meer konden betekenen nadat de UITERLIJKE LEVERWEEK verstreken was. Weer tientallen mails gestuurd dat er geen UITERLIJKE LEVERWEEK ingevuld was en ik de aankoop wil annuleren, maar weer kreeg ik een kopieer/plak antwoord terug. De communicatie verliep ontzettend moeizaam, en opeens waren ze niet meer zo behulpzaam als bij de aankoop. Uiteindelijk dreigde ik naar de rechter te stappen en toen namen ze opeens de moeite om te kijken of de UITERLIJKE LEVERWEEK echt was ingevuld, want dit stond wel in hun systeem, maar niet op de ondertekende koopovereenkomst. Wat bleek was dat de verkoper dit was vergeten. Uiteindelijk bleek dit ook in mijn voordeel uit te pakken.
Weer weken wachten op een duidelijk antwoord terug. Degene die mijn mails beantwoordde heeft ook nooit zijn naam kenbaar gemaakt. Uiteindelijk kon ik door de fout van de verkoper de koopovereenkomst ontbinden en kreeg ik mijn aanbetaling terug. Eén keer en nooit meer Seats en Sofa’s voor mij! Zal daar never nooit meer binnenlopen!