Bouwbakkie: bedrijf weigert container op te halen
Geplaatst: 07 jul 2022 22:46
Beste forumleden,
Een paar weken terug zijn wij begonnen met de verbouwing van ons huis, en hier voor hebben wij een big bag gekocht bij het bedrijf Bouwbakkie. Deze is via de post bij ons geleverd en wij hebben 'm zelf gevuld met puinafval.
Toen wij een aanvraag deden om de big bag op te laten halen kregen wij echter te horen dat de chauffeur van het transportbedrijf (bijbehorend bij Bouwbakkie) niet bij de big bag zou kunnen komen. Dit hadden zij gecheckt via Google Maps.
Dit vinden wij erg vreemd want wij voldoen aan de regels die zij stellen op de site:
1) Maximaal twee meter van de openbare weg: de big bag staat op een parkeerplaats.
2) Er moet sprake zijn van een toegang van 4 meter: dit is zo.
Na dit gemeld te hebben dat wij hieraan voldoen krijgen wij nog steeds te horen dat de chauffeur het niet gaat lukken. Bij het vragen naar een oplossing wordt er alleen gezegd dat wij de big bag dan maar moeten verplaatsen (HOE DAN?!). Verder wordt er geen oplossing geboden.
De prijs voor de big bag was inclusief het ophalen en verwerken van het afval. Nu is mijn vraag: is hier iets aan te doen? Het is voor hen wel erg makkelijk te stellen dat het niet kan, en het geld in hun zak te houden terwijl de dienst waarvoor wij hebben betaald niet wordt uitgevoerd.
Ik zou het liefste zien dat zij het gewoon op komen halen, OF dat wij ons geld terug krijgen.
Hopelijk hebben jullie hier ideeën over om dit aan te pakken? Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
LK2021
Een paar weken terug zijn wij begonnen met de verbouwing van ons huis, en hier voor hebben wij een big bag gekocht bij het bedrijf Bouwbakkie. Deze is via de post bij ons geleverd en wij hebben 'm zelf gevuld met puinafval.
Toen wij een aanvraag deden om de big bag op te laten halen kregen wij echter te horen dat de chauffeur van het transportbedrijf (bijbehorend bij Bouwbakkie) niet bij de big bag zou kunnen komen. Dit hadden zij gecheckt via Google Maps.
Dit vinden wij erg vreemd want wij voldoen aan de regels die zij stellen op de site:
1) Maximaal twee meter van de openbare weg: de big bag staat op een parkeerplaats.
2) Er moet sprake zijn van een toegang van 4 meter: dit is zo.
Na dit gemeld te hebben dat wij hieraan voldoen krijgen wij nog steeds te horen dat de chauffeur het niet gaat lukken. Bij het vragen naar een oplossing wordt er alleen gezegd dat wij de big bag dan maar moeten verplaatsen (HOE DAN?!). Verder wordt er geen oplossing geboden.
De prijs voor de big bag was inclusief het ophalen en verwerken van het afval. Nu is mijn vraag: is hier iets aan te doen? Het is voor hen wel erg makkelijk te stellen dat het niet kan, en het geld in hun zak te houden terwijl de dienst waarvoor wij hebben betaald niet wordt uitgevoerd.
Ik zou het liefste zien dat zij het gewoon op komen halen, OF dat wij ons geld terug krijgen.
Hopelijk hebben jullie hier ideeën over om dit aan te pakken? Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
LK2021