Pagina 1 van 1
Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 09:09
door ilsestoop
Hoi hoi,
Op 9 mei is er een auto achterop onze auto gereden.
Wij zijn all risk verzekerd.
Tegenpartij is bij Allianz direct verzekerd. Nu zit onze verzekering achter onze schadeclaim aan.
Zijn telefonisch niet bereikbaar.
Zelf geprobeerd om er tussen te komen maar na 30 min heb ik het maar opgegeven.
Chat werkt ook niet, en als je een klacht in wilt dienen moet men een polis nummer hebben.
Wij willen graag op onze vakantie, maar aangezien onze auto gemaakt moet worden kunnen we tot nu toe nog niet gaan.
Komt dit iemand bekend voor? Iemand tips om toch nog aan onze claim te komen?
Hoor het graag.
Groetjes ilse
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 10:15
door rvjapio
Volgens mij is het bij all risk zo dat uw verzekering de schade aan u vergoedt (na opgave reparatie bij een door hen erkend bedrijf) en dat ze daarna de kosten proberen te verhalen bij de tegenpartij. Ik zou dus alle middelen inzetten om uw verzekeraar te bereiken - ze zeggen zelf dat ze tien dagen nodig hebben voor een schade afhandeling...
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 10:21
door BL2
Kan me niet voorstellen dat je binnen 2 maanden tijd op geen enkele manier contact krijgt met je eigen verzekeringsmaatschappij. Staat de auto dan ook al 2 maanden kapot voor de deur ?
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 12:54
door Seinhuis
ilsestoop schreef: ↑13 jul 2022 09:09
Hoi hoi,
Chat werkt ook niet, en als je een klacht in wilt dienen moet men een polis nummer hebben.
Waar wel eens fout gaat is dat mensen die bij Allianz direct verzekerd zijn bij Allianz melden. U kunt dit het beste zien als 2 aparte bedrijven.
Op
www.allianzdirect.nl/service/ staat hoe u schade kunt melden, namelijk in uw account, chat en telefonisch.
Bij mij werkt de chat wel, ook zonder polisnummer.
Op
https://www.allianzdirect.nl/faq/klacht/ staat hoe je een klacht kan indienen. Het is de bedoeling dat u dit formulier gebruikt nadat u contact heeft gehad.
Uw polisnummer staat op elk brief en op de bankafschriften
van Allianz.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 14:30
door Dirkie
Seinhuis schreef: ↑13 jul 2022 12:54
ilsestoop schreef: ↑13 jul 2022 09:09
Hoi hoi,
Chat werkt ook niet, en als je een klacht in wilt dienen moet men een polis nummer hebben.
Waar wel eens fout gaat is dat mensen die bij Allianz direct verzekerd zijn bij Allianz melden. U kunt dit het beste zien als 2 aparte bedrijven.
Op
www.allianzdirect.nl/service/ staat hoe u schade kunt melden, namelijk in uw account, chat en telefonisch.
Bij mij werkt de chat wel, ook zonder polisnummer.
Op
https://www.allianzdirect.nl/faq/klacht/ staat hoe je een klacht kan indienen. Het is de bedoeling dat u dit formulier gebruikt nadat u contact heeft gehad.
Uw polisnummer staat op elk brief en op de bankafschriften
van Allianz.
Heeft U deze zin gelezen in de openingspost:
Tegenpartij is bij Allianz direct verzekerd. Nu zit onze verzekering achter onze schadeclaim aan.
Dus TS zelf is niet verzekerd bij Allianz, maar de tegenpartij. En dus zou de schade vergoed moeten worden (het is immers een All Risk verzekering) en vervolgens mag de verzekering van TS het gaan verhalen op de verzekering van de tegenpartij.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 14:41
door bupaul
Ik snap niet dat u dat zelf probeert. Zoals andere reacties aangeven bent u all risk verzekerd en wordt uw auto gewoon gemaakt. Uw verzekering gaat er dan achteraan, daar hoeft u niet zelf te doen.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 14:41
door Mister Twister
En waar bent u zelf verzekerd? Uw verzekeringsmij. had allang de schade moeten vergoeden ca de reparatie moeten toestaan, Zij gaan achter de verzekering van de tegenpartij aan. Daar heeft u geen boodschap aan.
En u hoeft zelf helemaal geen contact te zoeken met Allianz, maar met uw eigen maatschappij.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 20:59
door Wille396
Zoals reeds gezegd, als je een All Risk verzekering hebt hoort je eigen maatschappij de schade voor je af te handelen. Wat Allianz betreft, hier heb ook ik zeer slechte ervaringen mee. Berijkbaarheid is super slecht, ze hebben het altijd druk, druk, druk en als je er niet achteraan blijft zitten, hoor je er volgens mij nooit meer wat van.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 22:41
door BL2
Prima hoe je ervaringen zijn met Allianz, maar voor dit topic maakt het niets uit.
Immers topicstarter is er niet bij verzekerd.
Maar waar dan wel ?
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 23:03
door scontra
U heeft met de verzekeraar van de tegenpartij niets van doen.
Uw verzekeraar moet uw schade vergoeden aangezien u All Risk verzekert bent.
Uw verzekeraar moet vervolgens het schadebedrag verhalen op de verzekeraar van de tegenpartij.
U bent verder geen partij in de afwikkeling tussen de beide verzekeraars.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 23:10
door Alex E
Beste Ilse, neen, jouw verhaal komt mij totaal niet bekend voor. Wanneer je zoals jij all risk verzekerd bent dan is het toch logisch dat je na een aanrijding, ongeacht de schuldvraag, de schade bij je eigen verzekeraar meldt. Die regelt een expert en wanneer je gebruik maakt van door hun gecontracteerde schade herstelbedrijven wordt de schadevergoeding, eventueel onder inhouding van het eigen risico, rechtstreeks naar dat bedrijf overgemaakt. Vervolgens zal jouw verzekeraar de schade verhalen op de verzekering van de veroorzaker, Allianz Direct, incl. het eventueel ingehouden eigen risico. Je schrijft "nu zit onze verzekering achter onze schadeclaim aan" én ook dat je op vakantie wil maar dat de auto nog gemaakt moet worden. Sorry, ik snap het niet. Waarom is jouw auto ondanks je all risk verzekering nog steeds niet gerepareerd, terwijl de aanrijding ruim 2 maanden geleden heeft plaatsgevonden? En achter welke schadeclaim zit jouw verzekeraar dan aan?
Waarom wil jij zelf in contact komen met Allianz? Dat Allianz Direct telefonisch en via chat zeer slecht bereikbaar is, neem ik zonder meer van jou aan. Hun reclame met de zeer relaxte Usain Bolt in de hoofdrol is het tegenovergestelde van de praktijk wat dat betreft. Op hun site kun je echter ook een contactformulier invullen en dat online verzenden.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 13 jul 2022 23:26
door Alex E
Het contactformulier kun je vinden op
www.allianzdirect.nl/faq/
Klik op "Klacht sturen"
Vervolgens op "formulier"
Daarna "Verder zonder inloggen"
Hoeveel tijd het kost voordat er een reactie komt blijft afwachten!
Zag zojuist, na het verzenden, dat Seinhuis dit website adres ook al had vermeld.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 14 jul 2022 00:07
door Seinhuis
Dirkie schreef: ↑13 jul 2022 14:30
Seinhuis schreef: ↑13 jul 2022 12:54
ilsestoop schreef: ↑13 jul 2022 09:09
Hoi hoi,
Chat werkt ook niet, en als je een klacht in wilt dienen moet men een polis nummer hebben.
Waar wel eens fout gaat is dat mensen die bij Allianz direct verzekerd zijn bij Allianz melden. U kunt dit het beste zien als 2 aparte bedrijven.
Op
www.allianzdirect.nl/service/ staat hoe u schade kunt melden, namelijk in uw account, chat en telefonisch.
Bij mij werkt de chat wel, ook zonder polisnummer.
Op
https://www.allianzdirect.nl/faq/klacht/ staat hoe je een klacht kan indienen. Het is de bedoeling dat u dit formulier gebruikt nadat u contact heeft gehad.
Uw polisnummer staat op elk brief en op de bankafschriften
van Allianz.
Heeft U deze zin gelezen in de openingspost:
Tegenpartij is bij Allianz direct verzekerd. Nu zit onze verzekering achter onze schadeclaim aan.
Dus TS zelf is niet verzekerd bij Allianz, maar de tegenpartij. En dus zou de schade vergoed moeten worden (het is immers een All Risk verzekering) en vervolgens mag de verzekering van TS het gaan verhalen op de verzekering van de tegenpartij.
Ik heb het verkeerd gelezen, mijn excuses.
TS kan het beste een officiële klacht indienen bij de eigen verzekering. Na de officiële klacht kunt u een klacht indienen bij
www.kifid.nl voor een bindend uitspraak.
Tenslotte, uw verzekering moet dit probleem voor u oplossen, en eventueel daarna regelen met de verzekering van de tegenpartij.
Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of
www.juridischloket.nl voor hulp of advies.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 14 jul 2022 08:52
door scontra
Alex E schreef: ↑13 jul 2022 23:26
Het contactformulier kun je vinden op
www.allianzdirect.nl/faq/
Klik op "Klacht sturen"
Vervolgens op "formulier"
Daarna "Verder zonder inloggen"
Hoeveel tijd het kost voordat er een reactie komt blijft afwachten!
Zag zojuist, na het verzenden, dat Seinhuis dit website adres ook al had vermeld.
Ts. hoeft helemaal geen contact te zoeken met de verzekeraar van de tegenpartij.
Haar eigen verzekeraar dient de schade af te handelen.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 14 jul 2022 10:35
door BL2
We kunnen ons er nog lang druk over maken, ik denk dat Ilse Stoop toch op vakantie is gegaan met de verkreukelde auto........
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 14 jul 2022 11:23
door Alex E
Zonder meer met je eens @scronta, en uit mijn reactie blijkt ook dat de schade laten afhandelen en verhalen op de verzekeraar van de verantwoordelijke achterop rijder door de verzekeringsmaatschappij van t.s. de logische manier van handelen is.
Het door mij attenderen op het online contactformulier op de site van Allianz Direct is derhalve in deze kwestie feitelijk niet relevant maar ik wilde enkel aangeven dat deze mogelijkheid bestaat.
Re: Allianz niet bereikbaar. Hoe komen we aan onze schadeclaim?
Geplaatst: 14 jul 2022 13:44
door Dirkie
Alex E schreef: ↑14 jul 2022 11:23
Zonder meer met je eens @scronta, en uit mijn reactie blijkt ook dat de schade laten afhandelen en verhalen op de verzekeraar van de verantwoordelijke achterop rijder door de verzekeringsmaatschappij van t.s. de logische manier van handelen is.
Het door mij attenderen op het online contactformulier op de site van Allianz Direct is derhalve in deze kwestie feitelijk niet relevant maar ik wilde enkel aangeven dat deze mogelijkheid bestaat.
Het geven van niet relevante meningen en bijdragen (en ja ook deze dus) is waar dit forum groot mee geworden is