Op advies van het invorderingsbedrijf, omdat volgens hen onze debiteur nergens op reageerde, een deurwaarder gestuurd naar onze debiteur, faillissement aangevraagd. Ondertussen ontvangen wij flinke rekeningen van het invorderingsbedrijf.
Op advies van het invorderingsbedrijf hebben wij besloten dat de debiteur toch alles wat geleverd was moest betalen en ook alle schulden zoals de incassokosten, rente, prijs voor geleverde producten, kosten deurwaarder, kosten faillissement aanvraag.
Na maanden van (bijna) geen contact kunnen krijgen met het invorderingsbedrijf is de enige reactie die we af en toe tussendoor kregen: we zijn er mee bezig.
Het eindresultaat (na zo'n 8 maanden) is dat de klant zelf komt met een voorstel dat zij dan een op een doorsturen naar ons? Laat me denken, toch zeker 5 minuten werk om het voorstel te lezen en een op een door te sturen. Oh ja en nu ook nog reageren op deze mail. Pfffff. Wij betalen €220,- per uur. Sorry ja ik ben goed kwaad.
Als ik dit had geweten had ik allang de stekker eruit getrokken. (Oh nee dat gaat helemaal niet. Zie onderaan in deze brief)
Tot nu toe al veel geld kwijt aan het invorderingsbedrijf en voor het regelen vd deurwaarder en het faillissement aanvragen. Als dit is wat nodig is om datgene te krijgen waar we recht op hebben. Ze beloven ons dat we door moeten zetten want de klant gaat echt betalen en we krijgen datgene waar we recht op hebben. Ok. Prima. Dan maar hopen dat ze het waarmaken.
Inmiddels meer dan 11.000 euro's betaald aan dit invorderingsbedrijf!
Mijn vraag: voor wat? Voor wat? Voor wat?
Wij hebben zelf steeds contact op moeten nemen. Geprobeerd contact op te nemen. 10tal keren geprobeerd ze telefonisch te bereiken. Tig e-mailtjes. En helaas is het bedrijf zo goed als onbereikbaar.
De chatbox kunnen ze gewoon in de vuilnisbak gooien want daar heb je dus letterlijk helemaal niets aan. Deze adviseert je vooral om te bellen. Pffff. Maar ze beantwoorden de telefoon nooit.
Dit ook al verschillende keren medegedeeld en uiteindelijke een reactie: het was een bekend probleem bij hen.
Wat hebben zij nu echt gedaan om ons echt te helpen behalve op kosten jagen? Hebben zij echt alles op alles hebben gezet om ons te helpen? Zoals ze beloofden? Mooie praatjes!
En met dr vraag aan hen waar wij tot nu toe voor betaald hebben krijgen we een lijst met herhaalmailtje door hen naar onze debiteur verstuurd. Niks geen werk ingestoken, gewoon herhaalmailtjes verstuurd. En iedere keer als wij navraag deden kwam het antwoord we zijn er mee bezig en daarop een mail dat onze debiteur niet reageert of dat debiteur aangeeft geen geld te hebben.
En dit schrijft het Invorderingsbedrijf op hun site:
Het Invorderingsbedrijf heeft een ijzersterke reputatie opgebouwd met haar no-nonsense aanpak van bedrijven die zich niet houden aan gemaakte betaalafspraken. Incasso inschakelen bij het Invorderingsbedrijf staat voor snelheid, kwaliteit en resultaat. Doordat ons incassobureau enkel werkt met de allerbeste juristen en incasso advocaten hebben we alle middelen in huis om uw debiteur onder maximale druk te zetten, want Cash King.
Laat mij niet lachen.
Voor jullie ja. Wij hebben alleen maar schade geleden i.p.v. hulp gekregen. En van "om uw debiteur onder maximale druk te zetten" is geen sprake geweest.
Zoals ook een andere klant schrijft in haar Review:
"Ik zou het bedrijf niet aanbevelen, ze gebruiken de klant als melkkoe." Precies dat. Heel veel beloftes, ze gingen er sowieso voor zorgen dat we ons geld gingen krijgen.
Maar allesbehalve dat. Nadat we reeds €11.000 hadden betaald aan dit incassobedrijf hebben wij besloten om de producten bij de klant die niet betaalde op te halen. En hebben we een mail gestuurd dat we per direct de samenwerking stopzetten. EN WAT KREGEN WE GISTEREN VOOR EEN MAIL: of nog eens €11.000 wilden betalen voor? Geen idee. Incassokosten?
Op deze laatste vraag hebben we zojuist bericht gehad:
In de kleine letters staat samengevat dat zolang het invorderingsbedrijf het geld van jouw debiteur niet heeft kunnen vorderen je voor altijd aan hen vastzit. Want als je stopt net als wij met een betaling van reeds €11.000 zonder enig succes en ook geen succes in het vooruitzicht en je gewoon omdat je stopt gewoon nog eens €11.200 moet betalen. Een soort afkoopsom.
Dus eigenlijk verplichten ze je om door te gaan, nog meer kosten te maken. Maar waar stopt het als jouw klant niet gaat betalen? Net als bij ons?
Ook ons hebben ze alleen maar gebruikt als melkkoe.
GA NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT MET DIT BEDRIJF IN ZEE. HET KOST JE EEN HOOP ELLENDE EN GELD EN UITEINDELIJK ALLEEN MAAR FLINK VERLIES EN VERDRIET.
LEES DE KLEINE LETTERS! Als jouw debiteur niet gaat betalen zit je vast aan deze mensen.
GA NIET VERDER MET HET INVORDERINGSBEDRIJF!
Zie onderstaande link en ben gewaarschuwd:
http://www.incassocenter-invorderingsbe ... Zwartboek/