Problemen met Ikea keukenbklad Karlby. Wat te doen?
Geplaatst: 23 jul 2022 14:28
We hebben bij Ikea een nieuwe keuken laten ontwerpen met een kookeiland en besteld, en alles moeten betalen. Pronkstuk de Karlby bladen. Het was onbespreekbaar een deel van de som achter te houden als drukmiddel. Achteraf super jammer.
Na 5 maanden en 3 bladen verder zijn op een kookpunt beland hoewel de dure kookplaat nog steeds in de verpakking zit. De aangeleverde bladen blijven krom (bol!), zowel in de lengte als in de breedte. Over de breedte (125 cm) 1,5 cm aan beide kanten!!! over de lengte (210 cm) 2 cm. Dus bij montage van de glazen koopplaat kan het niet anders dan dat deze knapt. Dus maar niet gedaan ondanks hun advies voorlpig maar te doen .
Nu kan er iets mis gaan bij het maken of transport. Maar op 22-7 het derde blad geleverd gekregen. Deze moet goed zijn zei Ikea Amersfoort steeds op de vraag of ze konden garanderen dat het de derde keer goed zou gaan, maar helaas het bleek het de kromste. Over de breedte van 125 cm 2 cm afwijking.
De bladen geleverd:
• 9 maart 2022 geleverd, blad blijkt ernstig krom.
• 20 mei 2022 geleverd, blad wederom ernstig krom. 3 weken later opgehaald met een vrachtbrief dat het 0,7 kg woog)
• 22 juli 2022, geleverd, blad het kromst niet in ontvangst genomen, geweigerd.
Alle geleverde bladen vertonen de zelfde afwijking en staan bol. Het kan niet anders dan een fabricage probleem zijn. Nu denk je dat Ikea een party is die kwaliteit en klant gerichtheid hoog in het vaandel draagt . Tuurlijk kan er van alles mis gaan maar tot 3 keer dezelfde afwijking ?
Je denkt dan dit moeten ze intern toch escaleren maar helaas je blijft op niveau van de klantendienst. Vragen naar de escalatie procedure krijg je geen antwoord en geen aanschrijf adres.
Wat ons het meest ergert is dat je keuken klachtenlijn alleen beperkt kan bellen en ze niet veel meer kunnen doen dan een nieuw blad bestellen. Ook bij de aankoop moet je het gehele bedrag betalen dus heb je geen knuppel meer. Ik was vanuit het verleden goed tevreden en had vertrouwen in deze organisatie. Helaas wees gewaarschuwd, als het mis gaat kom je in niemandsland. Escaleren doen ze niet.
Na veel aandringen vertelde een medewerker dat er meer problemen zijn met deze maatwerkbladen en het record staat op 14 bladen (zowel de medewerker als een van de transport chauffeurs vertelde dat. Dat is raar vonden wij want het was geen familie. Als we dat vooraf hadden geweten dan hadden we dit blad niet besteld. (dit is meer dan een jaar dus moet men op de hoogte zijn geweest)
Nu we vast zijn gelopen is de vraag weer een nieuwblad of ontbinden want we komen niet verder.
Wat ons het meest ergert is dat er geen actie wordt ondernomen vanuit Ikea, anders dan "we bestellen weer een nieuw blad"
De klacht is al vele malen gemeld, aangedrongen op escalatie een aangedrongen op een alternatief. Bij het uitwerken van een alternatief werd het een gezeur of een plaat van 80 euro die door gebruik van een dunner blad (dat zou altijd goed zijn, zeggen ze) ook moet worden vervangen, niet vergoed te worden. Er zijn nu 3 bladen a 800 euro bij Ikea verprutst, om maar te zwijgen over de geestelijke schade.
Het geboden alternatief, een dunner blad, houd t ook in dat het aanrechtblad moet worden vervangen want conform ontwerp. Dus de schade loopt nog hoger op.
Heeft iemand ervaring met dergelijke zaken hoe je hiervoor de juiste ingebreke stelling aanvliegt? (we hebben voorbeeld brieven gevonden) Of heeft iemand ergens de juiste ingang bij Ikea voor een goede doeltreffende klachten afhandeling.
Na 5 maanden en 3 bladen verder zijn op een kookpunt beland hoewel de dure kookplaat nog steeds in de verpakking zit. De aangeleverde bladen blijven krom (bol!), zowel in de lengte als in de breedte. Over de breedte (125 cm) 1,5 cm aan beide kanten!!! over de lengte (210 cm) 2 cm. Dus bij montage van de glazen koopplaat kan het niet anders dan dat deze knapt. Dus maar niet gedaan ondanks hun advies voorlpig maar te doen .
Nu kan er iets mis gaan bij het maken of transport. Maar op 22-7 het derde blad geleverd gekregen. Deze moet goed zijn zei Ikea Amersfoort steeds op de vraag of ze konden garanderen dat het de derde keer goed zou gaan, maar helaas het bleek het de kromste. Over de breedte van 125 cm 2 cm afwijking.
De bladen geleverd:
• 9 maart 2022 geleverd, blad blijkt ernstig krom.
• 20 mei 2022 geleverd, blad wederom ernstig krom. 3 weken later opgehaald met een vrachtbrief dat het 0,7 kg woog)
• 22 juli 2022, geleverd, blad het kromst niet in ontvangst genomen, geweigerd.
Alle geleverde bladen vertonen de zelfde afwijking en staan bol. Het kan niet anders dan een fabricage probleem zijn. Nu denk je dat Ikea een party is die kwaliteit en klant gerichtheid hoog in het vaandel draagt . Tuurlijk kan er van alles mis gaan maar tot 3 keer dezelfde afwijking ?
Je denkt dan dit moeten ze intern toch escaleren maar helaas je blijft op niveau van de klantendienst. Vragen naar de escalatie procedure krijg je geen antwoord en geen aanschrijf adres.
Wat ons het meest ergert is dat je keuken klachtenlijn alleen beperkt kan bellen en ze niet veel meer kunnen doen dan een nieuw blad bestellen. Ook bij de aankoop moet je het gehele bedrag betalen dus heb je geen knuppel meer. Ik was vanuit het verleden goed tevreden en had vertrouwen in deze organisatie. Helaas wees gewaarschuwd, als het mis gaat kom je in niemandsland. Escaleren doen ze niet.
Na veel aandringen vertelde een medewerker dat er meer problemen zijn met deze maatwerkbladen en het record staat op 14 bladen (zowel de medewerker als een van de transport chauffeurs vertelde dat. Dat is raar vonden wij want het was geen familie. Als we dat vooraf hadden geweten dan hadden we dit blad niet besteld. (dit is meer dan een jaar dus moet men op de hoogte zijn geweest)
Nu we vast zijn gelopen is de vraag weer een nieuwblad of ontbinden want we komen niet verder.
Wat ons het meest ergert is dat er geen actie wordt ondernomen vanuit Ikea, anders dan "we bestellen weer een nieuw blad"
De klacht is al vele malen gemeld, aangedrongen op escalatie een aangedrongen op een alternatief. Bij het uitwerken van een alternatief werd het een gezeur of een plaat van 80 euro die door gebruik van een dunner blad (dat zou altijd goed zijn, zeggen ze) ook moet worden vervangen, niet vergoed te worden. Er zijn nu 3 bladen a 800 euro bij Ikea verprutst, om maar te zwijgen over de geestelijke schade.
Het geboden alternatief, een dunner blad, houd t ook in dat het aanrechtblad moet worden vervangen want conform ontwerp. Dus de schade loopt nog hoger op.
Heeft iemand ervaring met dergelijke zaken hoe je hiervoor de juiste ingebreke stelling aanvliegt? (we hebben voorbeeld brieven gevonden) Of heeft iemand ergens de juiste ingang bij Ikea voor een goede doeltreffende klachten afhandeling.