Pagina 1 van 2

PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 17:28
door Ziela
Wij hebben een metalen tuinkussen box gekocht bij Praxis. Deze kon alleen verzonden worden.
Ik kreeg een mail dat het geleverd was, echter hadden wij niets ontvangen. Na track en tracé blijkt dat ze een fout adres hebben ingevoerd bij het verzendbedrijf. Dan zou je verwachten dat praxis het gaat regelen.. Nou niet dus!!! Zelfs met het bewijs van de foute adres gegevens van het vervoersbedrijf, wordt je als leugenaar uitgemaakt in de mail conversatie. Het is geleverd, dus niet ons probleem.
Meerdere e-mails aan besteed, uiteindelijk na een telefoon gesprek komt praxis met het idee dat je het zelf met hun leverancier moet oplossen.
Met andere woorden, ze willen dat ik het ga regelen met de leverancier van praxis!!! Ik moet formulieren gaan invullen en schriftelijk moet verzenden naar hun leverancier.
Sorry.. het moet niet gekker worden! Ik heb een aankoop gedaan bij praxis, niet bij een leverancier van hun. Praxis weigert dit voor ons op te lossen en mijn geld te retourneren (175 euro!!)
ZEER SLECHTE ZAAK !! ZEER SLECHTE KLANTENSEVICE ! ! HET IS TE ZOT VOOR WOORDEN !!
Ik ben er nog niet klaar mee... Ik geef het niet op!!

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 17:33
door riddert
Is dat andere adres bij jou in de buurt? In dat geval kun je het ding ook zelf halen.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 17:34
door Jerpauw
wat staat er in de voorwaarden waarvoor jij het hebt afgesloten?

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 17:59
door Ziela
We zijn bij het adres geweest dat bij de tack en trace ingevuld was, daar is niets bezorgd.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 18:06
door Ziela
Wat bedoel je met voorwaarde???
Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is.
En het is zelfs bewezen met de tracking code dat het vervoersbedrijf foute adres gegevens zijn ingevoerd.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 18:11
door Ziela
Voor alle duidelijkheid, het is te zot voor woorden, hoe Praxis met zijn klanten om gaat!
Deze verantwoordelijkheid ligt bij praxis om dit uit te zoeken en op te lossen.
Ik heb ondertussen mijn aankoop geannuleerd en eis mijn geld terug. Praxis moet dit maar fijn met zijn leverancier gaan uitzoeken.
Praxis moet zich schamen!!!

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 18:15
door Ziela
Bij het adres dat vermeld staan in de tracking is niets bezorgd. Het betreft hier een zwaar en groot pakket, dat til je niet zomaar even op. En verdwijnt ook niet zomaar.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 18:34
door PeterPeters1966
Ik lees niets in je bericht wat op oplichting lijkt. Dus snel de titel veranderen.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 18:41
door kuklos
Ziela schreef:
27 jul 2022 18:11
Deze verantwoordelijkheid ligt bij praxis om dit uit te zoeken en op te lossen.
De verantwoordelijkheid om het op te lossen ligt bij de verkopende partij. Praxis in dit geval. Volledig mee eens.
Maar oplichting? Nee, driewerf nee. Slechte service, absoluut.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 18:45
door Methusalah
Weet je 100% zeker dat je zelf geen fout adres hebt ingevoerd? Dit soort processen zijn normaliter volledige geautomatiseerd en er komt niemand bij die nog even met de hand adressen gaat overtikken.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 18:46
door kuklos
Methusalah schreef:
27 jul 2022 18:45
Dit soort processen zijn normaliter volledige geautomatiseerd en er komt niemand bij die nog even met de hand adressen gaat overtikken.
Dat zou je denken, maar overtikken komt nog regelmatig voor.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 18:49
door BreejKC
De Algemene Voorwaarden van Praxis vindt je, diep verborgen, ergens onder aan hun app. Of website. In artikel 16 en 17 daarvan staat wat u kunt doen als u een serieuze klacht heeft.

Komt u er met Praxis zelf niet uit, dan kunt u zich wenden tot: Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Hier is Praxis bij aangesloten en een uitspraak van deze Geschillencommissie is bindend.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 19:07
door Ziela
Als er iets wordt verkocht, maar niet wordt geleverd, dan is het wat mij betreft oplichting.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 19:15
door kuklos
Ziela schreef:
27 jul 2022 19:07
Als er iets wordt verkocht, maar niet wordt geleverd, dan is het wat mij betreft oplichting.
De wet heeft geen boodschap aan wat jij vindt, maar wel wat in de wetteksten staat.
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Zie hier. Artikel 326. Wat in het geval van Praxis ontbreekt is het oogmerk om zichzelf of een ander te bevoordelen.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 19:18
door BreejKC
Of hier sprake is van oplichting laat ik vooralsnog in het midden. Echter met schelden hier komt u geen steek verder.

Dien bij Praxis een officiële klacht in. Komt u er dan nog niet uit, stap dan met uw bewijsmiddellen naar genoemde Geschillencommissie.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 20:28
door crazyme
Haal eerst het woord oplichting weg, dat slaat werkelijk nergens op.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 20:35
door 16again
crazyme schreef:
27 jul 2022 20:28
Haal eerst het woord oplichting weg, dat slaat werkelijk nergens op.
Ik geloof natuurlijk ook niet in oplichting....maar aan de andere kant ik zie weinig verschil met een louche marktplaats verkoper: Verkoper contacten levert niets op, en centjes zijn weg.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 21:04
door NeoDutchio
U hebt niet BIJ Praxis gekocht, maar VIA Praxis. De box die u gekocht hebt komt van VidaXL af. U besteld via Praxis en de bestelling word 1 op 1 doorgezet naar VidaXL. Waar u tot nu geen antwoord op hebt gegeven is of u zelf wel het juiste adres online hebt ingevuld.
VidaXL stuurt een bevestiging en een track en trace per mail. Dat zijn ook al 2 momenten dat u had kunnen zien dat er een verkeerd adres in het systeem stond.
Mocht u zelf een verkeerd adres hebben ingevuld, dan heeft VidaXL gedaan wat ze moesten doen.

Overigens is het pakket niet zo groot, 1x1,5 meter. De dikte van het pakket zal niet boven de 20cm uitkomen.

U roept een hoop (vooral wat niets met de zaak te maken heeft), maar er missen toch wat essentiële zaken om u de juiste hulp te geven. Dus nogmaals de vraag, welk adres hebt u opgegeven, welk adres staat er op de orderbevestiging en welk adres staat er op de track en trace. Mocht daar namelijk verschil in zitten is het verhaal niet zo lastig. Aangezien u zo schreeuwt en Praxis zijn handen er van af trekt lijkt het op iets anders.

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 27 jul 2022 21:39
door 16again
NeoDutchio schreef:
27 jul 2022 21:04
U hebt niet BIJ Praxis gekocht, maar VIA Praxis. De box die u gekocht hebt komt van VidaXL af. U besteld via Praxis en de bestelling word 1 op 1 doorgezet naar VidaXL. Waar u tot nu geen antwoord op hebt gegeven is of u zelf wel het juiste adres online hebt ingevuld.
VidaXL stuurt een bevestiging en een track en trace per mail. Dat zijn ook al 2 momenten dat u had kunnen zien dat er een verkeerd adres in het systeem stond.
Ik lees nergens dat de overeenkomst met Vida is
https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/ ... s/10070584
Hooguit dat Vida hem rechtstreeks verstuurd

Re: PRAXIS Online kopen wordt niet geleverd

Geplaatst: 28 jul 2022 02:35
door Seinhuis
Ziela schreef:
27 jul 2022 19:07
Als er iets wordt verkocht, maar niet wordt geleverd, dan is het wat mij betreft oplichting.
Dit is geen oplichting maar mogelijk een interne fout.

Praxis (de verkoper) is verantwoordelijk voor de levering naar het door u opgegeven adres.

Indien het door u opgegeven adres juist is dan kunt u hun in gebreken stellen voor het niet leveren. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd staat (naast de regels) een voorbeeldbrief. Verstuur dit per mail naar Praxis.

Indien Praxis niet wilt leveren kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl, of vraag bemiddeling van www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/. Ook kunt u naar www.degeschillencommissie.nl voor een bindend uitspraak. Indien u betaalt heeft met uw creditcard doe dan een beroep op aflevering garantie.