Webshop weigert te annuleren
Webshop weigert te annuleren
Ik heb vorige maand een product besteld bij een webshop maar vond het al snel ergens anders aanzienlijk goedkoper. Toen ik contact opnam met de webshop met de vraag dit product te annuleren, zeiden ze me dat ze dit niet gingen doen omdat ik steeds na ontvangst beroep kan doen op het herroepingsrecht. Het betreft een voorverkoop die nog steeds niet verzonden is. Aangezien ik liever geen retourkosten zou betalen vroeg ik me af of ik nog iets anders kan doen.
Re: Webshop weigert te annuleren
Ja, u kunt nual annuleren. Lees bijvoorbeeld hier.
https://www.ictrecht.nl/blog/het-recht- ... r-levering
Ga niet bellen, maar stuureen mail of zo.
https://www.ictrecht.nl/blog/het-recht- ... r-levering
Ga niet bellen, maar stuureen mail of zo.
Re: Webshop weigert te annuleren
Stuur een mail, Whatsapp, Facebook bericht dat u wilt annuleren. Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd staat dat u ook voor verzending kunt annuleren.
Al is dit bij de meeste bedrijven lastig vanwege het automatisch proces.
Al is dit bij de meeste bedrijven lastig vanwege het automatisch proces.
Re: Webshop weigert te annuleren
Toen ik een mail stuurde (binnen de 14 dagen) waarin ik vroeg om het artikel te annuleren kreeg ik volgend antwoord: "We zullen het aankoopbedrag niet terugbetalen
Je kunt altijd een bestelling binnen twee weken herroepen".
Ik begrijp dat dit niet altijd even gemakkelijk is voor een bedrijf een bestelling te annuleren, maar een maand verder en nog steeds geen zicht op de levering zou dit toch moeten kunnen.
Is hun antwoord aanvaardbaar of moet ik extra stappen ondernemen?
Je kunt altijd een bestelling binnen twee weken herroepen".
Ik begrijp dat dit niet altijd even gemakkelijk is voor een bedrijf een bestelling te annuleren, maar een maand verder en nog steeds geen zicht op de levering zou dit toch moeten kunnen.
Is hun antwoord aanvaardbaar of moet ik extra stappen ondernemen?
Re: Webshop weigert te annuleren
Je hebt in principe gewoon recht op je geld terug, zoals hierboven al wordt aangegeven. Of het de moeite waard is om al dan niet extra stappen te zetten of je verlies te nemen zul je zelf af moeten wegen. We kunnen je daar verder met zo weinig informatie verder ook niet echt over adviseren.Piplp schreef: ↑16 aug 2022 17:23Toen ik een mail stuurde (binnen de 14 dagen) waarin ik vroeg om het artikel te annuleren kreeg ik volgend antwoord: "We zullen het aankoopbedrag niet terugbetalen
Je kunt altijd een bestelling binnen twee weken herroepen".
Ik begrijp dat dit niet altijd even gemakkelijk is voor een bedrijf een bestelling te annuleren, maar een maand verder en nog steeds geen zicht op de levering zou dit toch moeten kunnen.
Is hun antwoord aanvaardbaar of moet ik extra stappen ondernemen?