LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste telefoontjes van Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TAP

Ongewenste telefoontjes van Tele2

Ongelezen bericht door TAP »

Ik werd zonet voor de tweede keer binnen een week gebeld door iemand van Tele2. "We hebben een gewéldige aanbieding voor u!", dus ik antwoorden dat ik geen interesse heb en dat ik daarover al gebeld ben. Toen vroeg ik hoe ze aan mijn vaste-nummer kwamen. "Nou, gewoon uit de telefoongids meneer" En daarachteraan: "Die zitten allemaal in de computer en die selecteert voor mij de nummers die ik moet bellen."

Ik heb toen maar duidelijk gemaakt dat ik nooit meer door Tele2 gebeld wilde worden iz acties e.d. Ik bepaal namelijk zelf wel of ik op een actie in ga.

Mijn vraag is dus, mag Tele2 zomaar telefoonnummers gaan bellen die ze 'zogenaamd' uit de telefoongids hebben. En hoe zit het verder met dit soort brutale telefoonacties, ik dacht namelijk dat deze enigszins tot het verleden behoorden. Kranten doen het ook wel eens...

Is de enige oplossing de nummers bij KPN als 'geheim' op te geven?

coolcom

Re: Ongewenste telefoontjes van Tele2

Ongelezen bericht door coolcom »

Hallo,

Ik heb zelf een jaar of vijf voor de NOS gewerkt bij een callcentre voor kijk en luister onderzoek.

Nummers kunnen inderdaad gekocht worden van KPN. Tenzij je een "geheim" nummer hebt. (Je nummer wordt dan niet verkocht, maar WEL je adresgegevens!!!)

Waarschijnlijker is het bij Tele 2 anders gedaan omdat nummers kopen erg duur is. Wat call centers doen is het volgende:

Men koopt een klein bestand van bestaande NIET geheime nummers. Vervolgens worden de eerste zeven cijfers van alle nummers in een nummergenerator gegooid en maakt de computer het zevencijferig nummer compleet door er zelf AT RANDOM nog drie aanvast te plakken.
Lekker snel, goedkoop en bijna altijd raak dat het een bestaand nummer is.
Nadeel: soms ook vaak niet bestaande nummers, soms bedrijven, soms faxnummers en soms ook mensen bellen met dus een geheim nummer die over de rooie gaan.

En ja nummers uit t telefoonboek halen en bellen mag zo maar, maar denk meer dat ze met een nummergenerator werken.

Remedie: Zeggen dat je een bedrijf bent (dat is code 18 bij ons) zodat men geen interesse heeft. WERKT ALTIJD!!!!

Succes!!

Gesloten