Pagina 1 van 1

Aanvullende facturen (NS)?

Geplaatst: 10 sep 2022 09:42
door Hendrik4
In juli had ik een TrajectVrij abonnement bij de NS (en dus ook rijden op rekening). De abonnementskosten heb ik eind juni betaald. Begin augustus krijg ik netjes een factuur, met daarop wat aanvullende reizen buiten het abonnement. Vervolgens krijg ik begin september nog een factuur, met daarop nog een aantal reizen uit juli.

Ik heb het gecontroleerd, deze stonden inderdaad niet op de eerste factuur. Ik heb deze reizen gemaakt, dus dat ik ze moet betalen lijkt me logisch. Toch schept het weinig vertrouwen in de facturen. Is zoiets normaal? Ik heb het nog niet eerder meegemaakt, zowel privé als zakelijk niet.

Ik declareer deze kosten, dus ik kan nu zelf ook nog achteraf een aanvulling gaan indienen.

Deze ontbrekende reizen waren niet op 31 juli (dan zou ik het nog kunnen snappen), maar gewoon ergens midden in de maand. Soms op dezelfde dag als een andere reis, die wel op de eerste factuur stond. Het was ook niet alleen NS, ook ontbraken een tweetal busreizen met een andere vervoerder.

Natuurlijk heb ik het eerst aan de NS gevraagd, het antwoord: 'Ja, kan gebeuren.' (Ze hebben vast andere dingen aan hun hoofd momenteel.)

Re: Aanvullende facturen (NS)?

Geplaatst: 10 sep 2022 10:00
door Lowieze
Wat wilt u van dit forum precies weten?
U kunt dit beter op het NS-forum plaatsen https://community.ns.nl/

Re: Aanvullende facturen (NS)?

Geplaatst: 10 sep 2022 10:01
door PGros
Is zoiets normaal?

Re: Aanvullende facturen (NS)?

Geplaatst: 10 sep 2022 10:04
door BL2
Het kan inderdaad gebeuren. Mede omdat de gegevens niet altijd gelijktijdig worden uitgelezen, aangeleverd door de verschillende OV bedrijven.
Zo krijgen reizigers ook meldingen van vergeten uitchecken bijvoorbeeld, gewoon omdat de inchecken wel verwerkt is, de uitcheck nog niet.

Zo lang alles klopt lijkt me er weinig aan de hand, alleen lastig met declareren, maar die luxe heeft niet elke reiziger.