GOLF VW
Geplaatst: 13 sep 2022 13:08
GOLF VW
Op 15 juli 2021 hebben we een Golf VW gekocht bij een Bovag dealer in Assen.
Prijs €10.945. Alles over de auto geïnformeerd en die was prima. Die was in goede staat.
Na ruim 2 weken konden we de auto ophalen. Terwijl we naar de auto liepen, de verkoper liep ook mee, zei hij, o ja, er moet nog een chip in. Die komt nog en kan wel 3 maanden duren, omdat de productie ivm corona niet vlot loopt. Er blijft een lampje op de dashbord branden maar we weten niet wat het signaal betekent.
3 maanden verder en er kwam geen chip. We hadden 6 maanden garantie op de auto, dus de chip viel er onder ook na garantieperiode. Dit waren de acties:
1.de auto ging terug naar de garage, want de beste monteur werd er op gezet.
2.geavanceerd apparatuuruit België
3.een vrouw met de zelfde auto werd gevraagd met haar auto te komen
4.auto century ingeschakeld
In juni belde ik op waar de chip bleef. Ooooh ben ik helemaal vergeten!
Kun je de auto in juli brengen dan laat ik
5. de monteur(alweer) naar kijken.
De monteur heeft de auto iets langer vastgehouden en liet mij daarna weten dat het niet is gelukt en dat hij geen ijzer met handen kan breken. Dat had hij aan zijn baas moeten zeggen!
Intussen heb ik een mail verzonden vóór de vervaldatum van de koop van de auto . Dit op advies van de Bovag. De mail is niet ontvangen toen een paar dagen later informeerde.
Het emailadres klopte wel. Ook een contactformulier verzonden. Uiteindelijk is de mail ontvangen zij het wat later.
De baas kwam in augustus terug van vakantie en liet mij weten dat hij een boordnet had besteld en die wilde installeren.
Per mail heb ik hem laten weten de koop te ontbinden, omdat dit te lang heeft geduurd en wij geen vertrouwen meer in hem hebben.
Wat wij hem zeer kwalijk nemen is, dat hij de informatie over de chip tijdens het bezichtigen van de auto t/m het tekenen van het koopcontract en betaald te hebben, gezwegen heeft over de chip. Bij het afleveren heeft hij het pas kenbaar gemaakt maar wel in de sfeer dat het wel goed komt.
Met dit verkoopgedrag heeft de verkoper ons niet de gelegenheid gegeven om zelf een keuze te maken of we de auto wel of niet zouden willen kopen. Als tijdens het verkoopgesprek over de chip zou zijn gesproken, hadden we een andere keuze gemaakt.
Tijdens de garantie periode was het probleem aanwezig en dat liep door tot buiten de garantieperiode maar is niet opgelost.
De oplossing na een jaar is te laat.
Zeer kwalijk is dat wij geen inspraak en keuze konden maken.
De verkoper heeft de keuze gemaakt voor ons. Hij wist dat de Golf dit mankement had en had eerlijk moeten zijn.
Wie heeft zoiets meegmaakt?
Op 15 juli 2021 hebben we een Golf VW gekocht bij een Bovag dealer in Assen.
Prijs €10.945. Alles over de auto geïnformeerd en die was prima. Die was in goede staat.
Na ruim 2 weken konden we de auto ophalen. Terwijl we naar de auto liepen, de verkoper liep ook mee, zei hij, o ja, er moet nog een chip in. Die komt nog en kan wel 3 maanden duren, omdat de productie ivm corona niet vlot loopt. Er blijft een lampje op de dashbord branden maar we weten niet wat het signaal betekent.
3 maanden verder en er kwam geen chip. We hadden 6 maanden garantie op de auto, dus de chip viel er onder ook na garantieperiode. Dit waren de acties:
1.de auto ging terug naar de garage, want de beste monteur werd er op gezet.
2.geavanceerd apparatuuruit België
3.een vrouw met de zelfde auto werd gevraagd met haar auto te komen
4.auto century ingeschakeld
In juni belde ik op waar de chip bleef. Ooooh ben ik helemaal vergeten!
Kun je de auto in juli brengen dan laat ik
5. de monteur(alweer) naar kijken.
De monteur heeft de auto iets langer vastgehouden en liet mij daarna weten dat het niet is gelukt en dat hij geen ijzer met handen kan breken. Dat had hij aan zijn baas moeten zeggen!
Intussen heb ik een mail verzonden vóór de vervaldatum van de koop van de auto . Dit op advies van de Bovag. De mail is niet ontvangen toen een paar dagen later informeerde.
Het emailadres klopte wel. Ook een contactformulier verzonden. Uiteindelijk is de mail ontvangen zij het wat later.
De baas kwam in augustus terug van vakantie en liet mij weten dat hij een boordnet had besteld en die wilde installeren.
Per mail heb ik hem laten weten de koop te ontbinden, omdat dit te lang heeft geduurd en wij geen vertrouwen meer in hem hebben.
Wat wij hem zeer kwalijk nemen is, dat hij de informatie over de chip tijdens het bezichtigen van de auto t/m het tekenen van het koopcontract en betaald te hebben, gezwegen heeft over de chip. Bij het afleveren heeft hij het pas kenbaar gemaakt maar wel in de sfeer dat het wel goed komt.
Met dit verkoopgedrag heeft de verkoper ons niet de gelegenheid gegeven om zelf een keuze te maken of we de auto wel of niet zouden willen kopen. Als tijdens het verkoopgesprek over de chip zou zijn gesproken, hadden we een andere keuze gemaakt.
Tijdens de garantie periode was het probleem aanwezig en dat liep door tot buiten de garantieperiode maar is niet opgelost.
De oplossing na een jaar is te laat.
Zeer kwalijk is dat wij geen inspraak en keuze konden maken.
De verkoper heeft de keuze gemaakt voor ons. Hij wist dat de Golf dit mankement had en had eerlijk moeten zijn.
Wie heeft zoiets meegmaakt?