Pagina 6 van 6

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 05 feb 2023 14:07
door Geip Suusje
Haha, U komt eerst langs om te onderhandelen over uw huisregels en/of voorwaarden?
U komt dacht ik enkel om een schuld te innen.
De schuldenaar heeft hier naar mijn mening wettelijk recht om U te houden aan zijn huisregels en/of voorwaarden vwb betaling in contanten.
Je krijgt cash of vertrekt met lege handen of wat inboedel.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 05 feb 2023 14:24
door ZeerPrivé
Geip Suusje schreef:
05 feb 2023 14:07
Haha, U komt eerst langs om te onderhandelen over uw huisregels en/of voorwaarden?
U komt dacht ik enkel om een schuld te innen.
De schuldenaar heeft hier naar mijn mening wettelijk recht om U te houden aan zijn huisregels en/of voorwaarden vwb betaling in contanten.
Je krijgt cash of vertrekt met lege handen of wat inboedel.
Maar weer eens terug naar ON topic? Het topic gaat tenslotte over het uitfaseren van de e-dentifier.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 05 feb 2023 22:31
door Arizonakid
Ik denk dat er vele mensen zijn zoals ik, die juist blij zijn dat dat onding verdwijnt?

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 06 feb 2023 09:38
door Moneyman
Arizonakid schreef:
05 feb 2023 22:31
Ik denk dat er vele mensen zijn zoals ik, die juist blij zijn dat dat onding verdwijnt?
Ik in ieder geval wel. Lang leve de app.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 06 feb 2023 16:14
door Petra1987
Niet voor het een of ander, maar na alle reactie te hebben doorgelezen, ben ik nergens een goed argument waarom klanten op onkosten worden gejaagd door het oor uitfaseren E.dentifier.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 06 feb 2023 16:38
door Moneyman
Petra1987 schreef:
06 feb 2023 16:14
Niet voor het een of ander, maar na alle reactie te hebben doorgelezen, ben ik nergens een goed argument waarom klanten op onkosten worden gejaagd door het oor uitfaseren E.dentifier.
Ben je niet bij de openingspost begonnen met lezen dan?
Ruud van Gent schreef:
13 sep 2022 21:56
Klanten die geen (geschikte) smartphone hebben dienen een nieuwe smartphone aan te schaffen. Weliswaar kan men van ABNAMRO een bijdrage tot 30% krijgen (op de adviesprijs!) bij de aanschaf van een Samsung telefoon, maar dat betekent nog steeds een minimale uitgave voor klanten van ongeveer EUR 250 om te kunnen blijven internetbankieren.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 06 feb 2023 23:02
door Petra1987
Klopt, maar dit is niet nu. Je hebt ook te maken met de overheid en met de Nederlandse bank.

De e. dentifier zal niet direct verdwijnen. Omdat het kastje steeds ouder wordt, zullen we er in de toekomst wel afscheid van gaan nemen. Daarom vragen we u om het inloggen met QR-code nu alvast te proberen.

https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... catie-knab
https://www.dnb.nl/inclusieve-samenlevi ... gsverkeer/

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 00:29
door Geip Suusje
breien schreef:
02 feb 2023 18:00
[quote="Geip Suusje" post_id=2919565 time=1675352789

Hier https://www.startpagina.nl/v/financien/ ... contanten/ staat: Wettelijk echter moet een ieder betalingen in cash geld accepteren, dus ook de belastingdienst.
(Bericht is wel 11 jaar oud, maar volgens mij is dat nog steeds zo)
Tijden veranderen.
Als de BENU apotheek van Assen de klanten mag verplichten om met pin te betalen, dan hoeft de belastingdienst, energieleverancier en de hypotheekverstrekker geen contant geld te accepteren als betaling.
[/quote]



Beetje late reactie, omdat ik eerder het antwoord niet wist:
Motie van de leden Van den Berg en Geleijnse over de verplichting voor apothekers om cashontvangsten mogelijk te maken
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D07430

Die motie is aangenomen. Bij BENU in Assen mogen ze je niet verplichten om met pin te betalen.


Citaat uit ander stuk (pagina 27): https://www.dnb.nl/media/3nkfkj0d/mob-2020.pdf
"Het dalende gebruik van cash vloeit voort uit de keuzevrijheid van
consumenten. Als zij in toenemende mate elektronisch betalen, terwijl contant
geld in het algemeen wel wordt geaccepteerd (zie paragraaf 3.3), is dat kennelijk
wat zij verkiezen. Deze voorkeur komt echter niet geheel onafhankelijk tot stand
doordat banken en toonbankinstellingen het pinnen bevorderen.
"

Dat bevorderen is een understatement. Het wordt bijna (of: duidelijk) afgedwongen.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 07:56
door Moneyman
Geip Suusje schreef:
07 feb 2023 00:29
Beetje late reactie, omdat ik eerder het antwoord niet wist:
Motie van de leden Van den Berg en Geleijnse over de verplichting voor apothekers om cashontvangsten mogelijk te maken
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D07430

Die motie is aangenomen. Bij BENU in Assen mogen ze je niet verplichten om met pin te betalen.
Leuk, een aangenomen motie. Aleen heeft een motie op zichzelf helemaal geen status. De grote vraag is: hoe en waar is het in wetgeving opgenomen?
Geip Suusje schreef:
07 feb 2023 00:29
Dat bevorderen is een understatement. Het wordt bijna (of: duidelijk) afgedwongen.
Alweer: hoe en waar?

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 11:33
door Lady1234
@geip suusje

Uw uitlatingen zijn compleet onfatsoenlijk.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 11:48
door Lady1234
Geen respect hebben voor iemands reactie, is niet hetzelfde als iemand een onderkruipsel noemen. Dat is dus beledigend.

Er worden vaak moties aangenomen, waar niets mee gedaan wordt, net als de door u aangehaalde.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 11:55
door Lady1234
Misschien dan maar een ander forum opzoeken? Beter voor uw humeur.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 12:00
door witte angora
Geip Suusje schreef:
07 feb 2023 11:54
Lady1234 schreef:
07 feb 2023 11:48
Geen respect hebben voor iemands reactie, is niet hetzelfde als iemand een onderkruipsel noemen. Dat is dus beledigend.

Er worden vaak moties aangenomen, waar niets mee gedaan wordt, net als de door u aangehaalde.
Dit zou een consumentenforum moeten zijn Hij is ook een onderkruipsel omdat hij zich tegen consumenten richt.
U mag best weten dat ik mij al veel langer stoor aan de kern hier die vooral bezig is met ondernemersactivisme.
heb je bericht gemeld. Wat ik ervan vind hou ik liever voor me.

Of, en zo ja wanneer, de moderatie eens langs komt is een ander verhaal natuurlijk. Maar de boodschap moge duidelijk zijn.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 12:10
door ZeerPrivé
Geip Suusje schreef:
07 feb 2023 11:39
Lady1234 schreef:
07 feb 2023 11:33
@geip suusje

Uw uitlatingen zijn compleet onfatsoenlijk.
O ja? De motie is aan genomen met 93 vóór van de 150: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken ... 2019D07430
Eerste ondertekenaar
B.J. Bruins, minister voor Medische Zorg

Ik heb totaal geen respect voor Moneymans onverschillige reactie!
Zucht.... van e-dentifier naar deurwaarder naar apotheken. Je blijft maar doorgaan.

Ja, die motie is aangenomen, maar verder is er niets mee gedaan. Dat kun je zelf achterhalen, ga ik niet voor je doen.

Wat Benu betreft:

Hoe kunt u betalen?
- U kunt bij ons pinnen. Hiervan krijgt u een betaalbewijs.
- U kunt ook betalen per rekening. De rekening ontvangt u in de meeste gevallen via Netpoint.
- Automatische afschrijving is helemaal makkelijk. Hiervoor moet u éénmalig een machtiging afgeven. U kunt het automatische afschrijvingsformulier printen en afgeven in de apotheek of u kunt in de apotheek een formulier invullen.
https://www.benu.nl/medicijnen/kosten-en-vergoeding

En last but not least: je reacties naar @MM zijn ronduit onbeschoft te noemen.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 12:17
door moederslink
Geip Suusje,
zou je zo fatsoenlijk kunnen zijn om je aanvallende reacties achterwege te laten?
De bedoeling van een consumenten forum is om vraagstellers van advies te dienen.
Het is nadrukkelijk niet bedoeld om een forumlid te schofferen, in dit geval MM.
Dus kuis je taal en hou je fatsoen!

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 13:37
door scontra
Moderatie !!!!!!!!!!!!!!!
Kan door dit topic a.u.b. een bezem gehaald worden, zodat alle niet topic gerelateerde reacties (incl. de beledigingen) verdwijnen gelijk de zon tijdens de zonsondergang.
Het openingstopic wordt volledig ondergesneeuwd en dat lijkt mij niet terecht.

Re: ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Geplaatst: 07 feb 2023 13:48
door JozJan
scontra schreef:
07 feb 2023 13:37
Moderatie !!!!!!!!!!!!!!!
Kan door dit topic a.u.b. een bezem gehaald worden, zodat alle niet topic gerelateerde reacties (incl. de beledigingen) verdwijnen gelijk de zon tijdens de zonsondergang.
Het openingstopic wordt volledig ondergesneeuwd en dat lijkt mij niet terecht.
De zon verdwijnt niet echt he, dat weet je toch? ;-) Ik zeg het maar omdat ik het met je eens ben dat de reacties waar jij op doelt wél mogen verdwijnen.