Herstelkosten voor rekening van de leverancier van een wastafel?
Geplaatst: 14 sep 2022 18:26
Hallo allemaal,
Een paar maanden geleden hebben wij lekkage ontdekt in onze wastafel meubel. Er bleek een scheurtje in de wasbak te zitten, want voor lekage zorgde in de onderkasten. Ik heb contact opgenomen met de leverancier van het wastafel meubel. Zij gaven aan dat zij geen reparatieservice hebben dus het enige wat ze voor ons kunnen doen is het leveren van een nieuwe wasbak. Zij nemen de oude wasbak weer retour.
Mooi gebaar maar mijn probleem zit hem in het volgende. Het monteren van het meubel (dus wastafel en onderkasten) was best een klus en dit hebben wij laten uitvoeren door een klusbedrijf. Nu moet de oude wastafel gedemonteerd worden (en oa kit verwijderd van de onderkasten en muren) en de nieuwe wastafel moet gemonteerd worden. Wij zijn niet handig genoeg hiervoor, dus hiervoor moeten we nog een keer een klusbedrijf inhuren. Dit klusbedrijf geeft aan dat ze hier toch wel even mee bezig zijn, dus dat gaat ons weer flink geld kosten.
Wij hebben de leverancier hiermee geconfronteerd en zij geven aan dat zij alleen een nieuwe wasbak kunnen leveren en dat herstel kosten (dus de/montage) niet vergoed wordt.
Weet iemand wat mijn en hun rechten hierover zijn? Ik maak weer kosten doordat het bedrijf een product levert wat niet deugt. Is dat mijn probleem of kunnen wij de leverancier hierop aanspreken? Ik hoor graag jullie inzichten hierin!
Een paar maanden geleden hebben wij lekkage ontdekt in onze wastafel meubel. Er bleek een scheurtje in de wasbak te zitten, want voor lekage zorgde in de onderkasten. Ik heb contact opgenomen met de leverancier van het wastafel meubel. Zij gaven aan dat zij geen reparatieservice hebben dus het enige wat ze voor ons kunnen doen is het leveren van een nieuwe wasbak. Zij nemen de oude wasbak weer retour.
Mooi gebaar maar mijn probleem zit hem in het volgende. Het monteren van het meubel (dus wastafel en onderkasten) was best een klus en dit hebben wij laten uitvoeren door een klusbedrijf. Nu moet de oude wastafel gedemonteerd worden (en oa kit verwijderd van de onderkasten en muren) en de nieuwe wastafel moet gemonteerd worden. Wij zijn niet handig genoeg hiervoor, dus hiervoor moeten we nog een keer een klusbedrijf inhuren. Dit klusbedrijf geeft aan dat ze hier toch wel even mee bezig zijn, dus dat gaat ons weer flink geld kosten.
Wij hebben de leverancier hiermee geconfronteerd en zij geven aan dat zij alleen een nieuwe wasbak kunnen leveren en dat herstel kosten (dus de/montage) niet vergoed wordt.
Weet iemand wat mijn en hun rechten hierover zijn? Ik maak weer kosten doordat het bedrijf een product levert wat niet deugt. Is dat mijn probleem of kunnen wij de leverancier hierop aanspreken? Ik hoor graag jullie inzichten hierin!