Verkeerd artikel gekregen, toch betalen
Geplaatst: 21 sep 2022 13:18
Ik heb in februari jl bij Otto een ski broek besteld.(twv 110eu)
Betalen na ontvangst gekozen.
Ik heb toen een andere broek gekregen, zelfde maat.(twv59eu) Dit direct aangegeven.
De broek die ik had besteld bleek uitverkocht.
Ik kon de verkeerd geleverde broek terug sturen.
Dit gedaan.
Ruime maand later kreeg ik een factuur voor de bestelde broek(die ik nooit heb ontvangen).
Het bonnetje van PostNL hadden we inmiddels niet meer. Ik heb contact opgenomen met klanten service. Zij vonden het heel vervelend, retour van de verkeerde broek bleek niet ontvangen en hebben de rekening voor mij gepauzeerd en er zou contact met mij worden opgenomen.
Deze zomervakantie is de rekening weer geopend, zonder contact met mij op te nemen. En binnen een week werd het doorgestuurd naar het incasso bureau.
Daar ligt de zaak nu. Otto trekt hun handen er vanaf omdat ze zonder PostNL bewijs geen onderzoek naar het pakket(van de verkeerd geleverde broek) kunnen starten.
Meermaals hebben ze wel bevestigd dat ik de broek waar ze is willen dat ik voor betaal nu nooit in handen heb gehad.
Incassobureau heeft het ook even gepauzeerd om contact te hebben met Otto over de casus. Maar gezien Otto niet inhoudelijk in gaat op mijn klacht over het moeten betalen voor het niet ontvangen item maar blijft bij het retour verhaal ben ik bang dat ik toch genoodzaakt zal zijn de nu 150+ euro te betalen (plus incassokosten) voor de niet ontvangen broek.
De hele zaak kost mij zo veel tijd en stress. Wat zijn mijn rechten als consument? Ik heb begrepen dat er een non conformiteits regel is bij verkeerd ontvangen artikel, en klacht plicht(dus aangeven; ik heb onjuist artikel gekregen) hoe zit dat met dat retour?
Er zijn eigen twee zaken, dat retour en de nooit ontvangen broek waar ik nu via het incasso bureau voor moet betalen.
Kunnen jullie met mij meedenken wat ik nog kan doen?
Betalen na ontvangst gekozen.
Ik heb toen een andere broek gekregen, zelfde maat.(twv59eu) Dit direct aangegeven.
De broek die ik had besteld bleek uitverkocht.
Ik kon de verkeerd geleverde broek terug sturen.
Dit gedaan.
Ruime maand later kreeg ik een factuur voor de bestelde broek(die ik nooit heb ontvangen).
Het bonnetje van PostNL hadden we inmiddels niet meer. Ik heb contact opgenomen met klanten service. Zij vonden het heel vervelend, retour van de verkeerde broek bleek niet ontvangen en hebben de rekening voor mij gepauzeerd en er zou contact met mij worden opgenomen.
Deze zomervakantie is de rekening weer geopend, zonder contact met mij op te nemen. En binnen een week werd het doorgestuurd naar het incasso bureau.
Daar ligt de zaak nu. Otto trekt hun handen er vanaf omdat ze zonder PostNL bewijs geen onderzoek naar het pakket(van de verkeerd geleverde broek) kunnen starten.
Meermaals hebben ze wel bevestigd dat ik de broek waar ze is willen dat ik voor betaal nu nooit in handen heb gehad.
Incassobureau heeft het ook even gepauzeerd om contact te hebben met Otto over de casus. Maar gezien Otto niet inhoudelijk in gaat op mijn klacht over het moeten betalen voor het niet ontvangen item maar blijft bij het retour verhaal ben ik bang dat ik toch genoodzaakt zal zijn de nu 150+ euro te betalen (plus incassokosten) voor de niet ontvangen broek.
De hele zaak kost mij zo veel tijd en stress. Wat zijn mijn rechten als consument? Ik heb begrepen dat er een non conformiteits regel is bij verkeerd ontvangen artikel, en klacht plicht(dus aangeven; ik heb onjuist artikel gekregen) hoe zit dat met dat retour?
Er zijn eigen twee zaken, dat retour en de nooit ontvangen broek waar ik nu via het incasso bureau voor moet betalen.
Kunnen jullie met mij meedenken wat ik nog kan doen?