PostNL
Geplaatst: 21 sep 2022 13:49
Beste Radarlezers,
Als laatste strohalm probeer ik het via deze weg.
Ik woon in het buitenland. In mei jl, tijdens een kort bezoek aan Nederland heb ik vanuit Nederland een pakket aan mijzelf verzonden. Op het pakket staat het complete adres van afzender (het adres van een vriend) en ontvanger (mijn adres).
Alles goed, het pakket zou probleemloos mijn kant op moeten komen.
Toch zijn er zaken ernstig mis gegaan. De medewerker van PostNL heeft niet vermeld dat de toevoeging van een CS23 formulier nodig was om het pakket zonder problemen door de Spaanse douane te krijgen.
Ik heb dit weken later ontdekt op uw website, nadat mijn pakket niet afgeleverd werd. Door het ontbreken van dit formulier houdt de douane mijn pakket vast.
Op de terugreis ben ik helaas mijn track&trace code kwijtgeraakt. Hierdoor kunnen de klantenservice medewerkers mijn pakket niet terughalen/traceren via het gebruikelijk systeem.
Maar het moet toch mogelijk zijn om een uitdraai te maken in het betreffende postagentschap van de aangeboden pakketten op een bepaalde dag en tijd? Dan is zichtbaar welke code bij mijn pakket hoort en kan ik mijn pakket reclameren/traceren bij PostNL en zij weer op hun beurt bij de douane.
Alles wordt tegenwoordig vastgelegd en geregistreerd... Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet kan, maar de klantenservice van PostNL verschuilt zich hier wel achter.
Het postagentschap waar ik mijn pakket heb afgegeven is klein, staat in een dorp. Het gaat dus niet om honderden pakketten die daar op één ochtend worden aangeboden.
Wie kan mij helpen om het pakket, waarin dierbare herinneringen zitten, toch op de plaats van bestemming te krijgen?
Als laatste strohalm probeer ik het via deze weg.
Ik woon in het buitenland. In mei jl, tijdens een kort bezoek aan Nederland heb ik vanuit Nederland een pakket aan mijzelf verzonden. Op het pakket staat het complete adres van afzender (het adres van een vriend) en ontvanger (mijn adres).
Alles goed, het pakket zou probleemloos mijn kant op moeten komen.
Toch zijn er zaken ernstig mis gegaan. De medewerker van PostNL heeft niet vermeld dat de toevoeging van een CS23 formulier nodig was om het pakket zonder problemen door de Spaanse douane te krijgen.
Ik heb dit weken later ontdekt op uw website, nadat mijn pakket niet afgeleverd werd. Door het ontbreken van dit formulier houdt de douane mijn pakket vast.
Op de terugreis ben ik helaas mijn track&trace code kwijtgeraakt. Hierdoor kunnen de klantenservice medewerkers mijn pakket niet terughalen/traceren via het gebruikelijk systeem.
Maar het moet toch mogelijk zijn om een uitdraai te maken in het betreffende postagentschap van de aangeboden pakketten op een bepaalde dag en tijd? Dan is zichtbaar welke code bij mijn pakket hoort en kan ik mijn pakket reclameren/traceren bij PostNL en zij weer op hun beurt bij de douane.
Alles wordt tegenwoordig vastgelegd en geregistreerd... Ik kan mij niet voorstellen dat dit niet kan, maar de klantenservice van PostNL verschuilt zich hier wel achter.
Het postagentschap waar ik mijn pakket heb afgegeven is klein, staat in een dorp. Het gaat dus niet om honderden pakketten die daar op één ochtend worden aangeboden.
Wie kan mij helpen om het pakket, waarin dierbare herinneringen zitten, toch op de plaats van bestemming te krijgen?