TOTO komt zorgplicht niet na
Geplaatst: 21 sep 2022 15:28
Laat ik beginnen met dat ik een gokverslaafde man ben van 43 jaar en al ruim 20 jaar kamp met een gokverslaving.
Sinds de invoering van het CRUKS-systeem in oktober 2021 zouden gokverslaafde mensen beter beschermd worden mits ze zich registeren in het CRUKS-systeem. Ik heb in 2016 de Nederlandse Loterij (Moederbedrijf van TOTO) laten weten dat ik kamp met een gokverslaving (per e-mail) en ondanks het melden heb ik de jaren erna gewoon kunnen gokken. Na een klacht ingediend te hebben bij de ombudsman is de zaak in behandeling genomen en ben ik in gelijk gesteld en hebben ze mijn online transacties vergoed echter is dit slechts een deel van mijn verlies want TOTO biedt hetzelfde spelaanbod offline (TOTO winkel) aan. Dit is exact hetzelfde spelaanbod maar dan kun je 'anoniem' naar een TOTO verkooppunt gaan en een QR-code laten scannen en onbeperkt zonder enige controle gokken. Bizar! Dit verwacht je niet van een overheidsinstelling die een zorgplicht heeft en een vergunning heeft ontvangen van de kansspelautoriteit. Na meerdere e-mails verstuurd te hebben naar zowel de Ombudsman, TOTO en de kansspel autoriteit krijg ik geen antwoord op de vragen die ik stel waarom dit nog mogelijk is.
In de Algemene voorwaarden voor zover ik dit kan beoordelen vind ik hier niets over terug. Wat nog schokkender is dat TOTO winkel bij winst niet uitkeert wat dus inhoudt dat een gokverslaafde/mensen die een pauze willen inlassen niet beschermd zijn. TOTO is het enige bedrijf die deze constructie hanteert en dus haar zorgplicht niet nakomt. Gewonnen weddenschappen onder de 440 euro kunnen bij een verkooppunt ingeleverd worden echter in de praktijk keren verkooppunten niet uit en geven ze aan niet voldoende contact geld te hebben waardoor je dus je wedbriefje moet opsturen en daar vindt dan een check plaats in het Cruks-systeem. Het is mijn ogen onmogelijk dat TOTO hier niet van op de hoogte is en dit alleen al bewijst dat ze hun zorgplicht niet serieus nemen. Ik kan voor duizenden euro's gokken bij TOTO en al mijn geld verliezen zonder dat ik ooit aanspraak kan maken op winst en het geld wat je inlegt ben je kwijt en bij winst beroepen ze zich op het Cruks-systeem.
Mijn doel is op persoonlijk vlak van het gokken af te komen en ik verafschuw de organisaties die dit verheerlijken. Ik en vele andere gokverslaafde zijn onvoldoende beschermt en wil graag weten waarom TOTO dit doet en waarom er geen legitimatieplicht is bij een TOTO verkooppunt. Ook hoop ik met behulp van jullie dit aan het licht te brengen en hier aandacht voor te vragen.
Mochten jullie graag met mij in contact willen komen en hebben jullie meer gedetailleerde info nodig ben ik bereid dit te doen
Sinds de invoering van het CRUKS-systeem in oktober 2021 zouden gokverslaafde mensen beter beschermd worden mits ze zich registeren in het CRUKS-systeem. Ik heb in 2016 de Nederlandse Loterij (Moederbedrijf van TOTO) laten weten dat ik kamp met een gokverslaving (per e-mail) en ondanks het melden heb ik de jaren erna gewoon kunnen gokken. Na een klacht ingediend te hebben bij de ombudsman is de zaak in behandeling genomen en ben ik in gelijk gesteld en hebben ze mijn online transacties vergoed echter is dit slechts een deel van mijn verlies want TOTO biedt hetzelfde spelaanbod offline (TOTO winkel) aan. Dit is exact hetzelfde spelaanbod maar dan kun je 'anoniem' naar een TOTO verkooppunt gaan en een QR-code laten scannen en onbeperkt zonder enige controle gokken. Bizar! Dit verwacht je niet van een overheidsinstelling die een zorgplicht heeft en een vergunning heeft ontvangen van de kansspelautoriteit. Na meerdere e-mails verstuurd te hebben naar zowel de Ombudsman, TOTO en de kansspel autoriteit krijg ik geen antwoord op de vragen die ik stel waarom dit nog mogelijk is.
In de Algemene voorwaarden voor zover ik dit kan beoordelen vind ik hier niets over terug. Wat nog schokkender is dat TOTO winkel bij winst niet uitkeert wat dus inhoudt dat een gokverslaafde/mensen die een pauze willen inlassen niet beschermd zijn. TOTO is het enige bedrijf die deze constructie hanteert en dus haar zorgplicht niet nakomt. Gewonnen weddenschappen onder de 440 euro kunnen bij een verkooppunt ingeleverd worden echter in de praktijk keren verkooppunten niet uit en geven ze aan niet voldoende contact geld te hebben waardoor je dus je wedbriefje moet opsturen en daar vindt dan een check plaats in het Cruks-systeem. Het is mijn ogen onmogelijk dat TOTO hier niet van op de hoogte is en dit alleen al bewijst dat ze hun zorgplicht niet serieus nemen. Ik kan voor duizenden euro's gokken bij TOTO en al mijn geld verliezen zonder dat ik ooit aanspraak kan maken op winst en het geld wat je inlegt ben je kwijt en bij winst beroepen ze zich op het Cruks-systeem.
Mijn doel is op persoonlijk vlak van het gokken af te komen en ik verafschuw de organisaties die dit verheerlijken. Ik en vele andere gokverslaafde zijn onvoldoende beschermt en wil graag weten waarom TOTO dit doet en waarom er geen legitimatieplicht is bij een TOTO verkooppunt. Ook hoop ik met behulp van jullie dit aan het licht te brengen en hier aandacht voor te vragen.
Mochten jullie graag met mij in contact willen komen en hebben jullie meer gedetailleerde info nodig ben ik bereid dit te doen