Energie leveranciers
Geplaatst: 24 sep 2022 14:12
Mensen,
Voor de gene die een variabel contract hebben...
Dien massaal een klacht in bij je energie leverancier!!!!
Geachte heer of mevrouw,
Naar aanleiding van u mail D.D 20-9-2022.
U geeft aan dat u mijn [energietarief / terugleververgoeding] gaat wijzigen. Ik heb hier een klacht
over.
Volgens de wet moet u tariefwijzigingen minimaal 30 dagen van tevoren aankondigen. In uw [brief /
mail] van 20-9-2022 geeft u aan dat het tarief wijzigt op 1-10-2022. Dit is korter dan de wettelijke
termijn van 30 dagen en dit mag dus niet.
Ik ga niet akkoord met het nieuwe tarief, omdat u mij niet 30 dagen vooraf hebt geïnformeerd. Ik wil
u vragen om te bevestigen dat het tarief pas 30 dagen na 20-9-2022 ingaat.
Ik vraag u om binnen 2 weken op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per [e-mail / brief]
tegemoet.
Tevens wil ik u vermelden dat ik met de ¨nieuwe tarieven¨niet meer in staat ben om aan mijn
betalings- verplichten te voldoen.
Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit
bij mijn jurist en bij het ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn
klacht naar [De Geschillencommissie Energie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft
te komen.
Hopelijk u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
D Jansen
Voor de gene die een variabel contract hebben...
Dien massaal een klacht in bij je energie leverancier!!!!
Geachte heer of mevrouw,
Naar aanleiding van u mail D.D 20-9-2022.
U geeft aan dat u mijn [energietarief / terugleververgoeding] gaat wijzigen. Ik heb hier een klacht
over.
Volgens de wet moet u tariefwijzigingen minimaal 30 dagen van tevoren aankondigen. In uw [brief /
mail] van 20-9-2022 geeft u aan dat het tarief wijzigt op 1-10-2022. Dit is korter dan de wettelijke
termijn van 30 dagen en dit mag dus niet.
Ik ga niet akkoord met het nieuwe tarief, omdat u mij niet 30 dagen vooraf hebt geïnformeerd. Ik wil
u vragen om te bevestigen dat het tarief pas 30 dagen na 20-9-2022 ingaat.
Ik vraag u om binnen 2 weken op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per [e-mail / brief]
tegemoet.
Tevens wil ik u vermelden dat ik met de ¨nieuwe tarieven¨niet meer in staat ben om aan mijn
betalings- verplichten te voldoen.
Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit
bij mijn jurist en bij het ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn
klacht naar [De Geschillencommissie Energie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft
te komen.
Hopelijk u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
D Jansen