Pagina 1 van 4
Swiss sense drama!
Geplaatst: 28 sep 2022 08:58
door Richardpol
Wat een waardeloos pieep bedrijf!. We zijn al bijna een jaar verder. En dan leveren ze eerst ook nog een verkeerd hoofdbord, komen ze vandaag weer langs en dan hebben ze een halfgebakken hoofdbord mee waar de stof niet eens vast kan!. Nu al 3x voor thuis moeten blijven en vrij moeten nemen.. en de compensatie is beperkt. Een tegoedbonnetje om te besteden in de swisse sense shop of winkel. Nou mijn vrije dagen zijn meer waard dan die vergoeding. Voor ons echt nooit maar ook nooit swisse sense meer!!. Denk goed na voordat je er iets koopt, de service is waardeloos
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 28 sep 2022 16:37
door Seinhuis
Vervelend dat u een negatieve ervaring heeft.
Indien de hoofdbord inmiddels al is geleverd dat kunt u niks meer doen. Er bestaat geen vergoeding voor uw vrije dagen.
Indien de hoofdbord nog niet is geleverd dan kunt u swisse sense een laatste kans geven door een brief te sturen. Zet hierin dat u eist dat het juiste product binnen 14 dagen geleverd moet worden, en anders de koop gaat ontbinden
www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met
www.juridischloket.nl/
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 02 okt 2022 13:24
door fam-veen
Suisse sense is CBW-erkend. Als ze niet voldoende reageren op de brief zoals Seinhuis voorstelt, kan je naar de geschillencommissie
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 02 okt 2022 15:02
door Tafelberg
Ik heb ook een soortgelijk probleem met Swiss Sense, het betreft de levering van een electrisch ledikant.
Hierbij heel vel fouten en zeer onprettige communicatie.
Ze wilden de koop niet ontbinden.
Uiteindelijk d.m.v. geschillencommissie een nieuw bed mogen uitzoeken, waarbij ook weer veel problemen zaten
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:35
door Edith_4
Mirella van Swiss sense heeft het probleem achteraf schriftelijk bevestigd dat in de winkel en op internet de Topmatrassen uitgerold en plat worden gepresenteerd.
In werkelijkheid wordt de Topmatras in de fabriek echter vacuum gemaakt en strak opgerold verpakt.
Zowel op internet als in de winkel vooraf voldaan aan mijn onderzoeksplicht, daaruit blijkt dat Swiss sense mij niet vooraf geïnformeerd heeft over het oprollen en vacuum zuigen van Topmatras.
Swiss sense heeft tot op heden niet aangetoond dat in de winkel en/of op internet deze informatie vooraf is gegeven.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:39
door NeoDutchio
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 15:35
Mirella van Swiss sense heeft het probleem achteraf schriftelijk bevestigd dat in de winkel en op internet de Topmatrassen uitgerold en plat worden gepresenteerd.
In werkelijkheid wordt de Topmatras in de fabriek echter vacuum gemaakt en strak opgerold verpakt.
Zowel op internet als in de winkel vooraf voldaan aan mijn onderzoeksplicht, daaruit blijkt dat Swiss sense mij niet vooraf geïnformeerd heeft over het oprollen en vacuum zuigen van Topmatras.
Swiss sense heeft tot op heden niet aangetoond dat in de winkel en/of op internet deze informatie vooraf is gegeven.
Wat is het verschil of het matras opgerold of plat word geleverd? Plat wil zeggen meer plaats en bij de grotere maten lastig in de slaapkamer te krijgen. Oprollen is niet abnormaal.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:42
door Moneyman
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 15:35
Zowel op internet als in de winkel vooraf voldaan aan mijn onderzoeksplicht, daaruit blijkt dat Swiss sense mij niet vooraf geïnformeerd heeft over het oprollen en vacuum zuigen van Topmatras.
En wat is het probleem?
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:46
door Lady1234
Na een dag of wat is hij weer helemaal plat.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:47
door gosewijn
En wie is Edith 4 , heeft ze wel of niet een topper gekocht
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:49
door Edith_4
Nadelen van een matras oprollen en vacuum verpakken:
Vermindering veerkracht matras
Door het comprimeren of platdrukken van een matras beschadig je de structuur van het matras waardoor de veerkracht verloren gaat. Meestal is de tijd tussen verpakken en het uiteindelijk uit de verpakking halen door de eindconsument veel te lang.
Het matras kan wel een paar uur platgedrukt worden maar wanneer dit te lang is dan is dit slecht voor het matras. Het matras wordt hierdoor niet alleen enkele centimeters dunner maar verliest ook een gedeelte van zijn veerkracht. Hoeveel de veerkracht terugloopt is moeilijk te zeggen.
Een goede veerkracht is noodzakelijk voor een goede ondersteuning tijdens je slaap zodat je goed doorslaapt en uitgerust wakker wordt.
Het aanpassingsvermogen van het matras wordt minder. Het is enorm belangrijk dat het matras de contouren van het lichaam volgt waardoor de ruggenwervel recht ligt. Dit is de basis voor een goede en gezonde slaap! Hierdoor kan je ruggenwervel ’s nachts ontspannen en herstellen zodat je fit en uitgerust wakker wordt.
Bovendien neemt Vochtregulerend vermogen af
Bij matrassen die zijn opgerold ontbreekt vaak een goede celstructuur. Deze celstructuur is nodig om goed te kunnen ventileren. Hierdoor neemt het vocht absorberende vermogen af en bestaat de kans dat het matras vocht opneemt en niet reguleert. Dit gaat ten kosten van de levensduur van het matras.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:53
door gosewijn
Elke avond vrij worstellen is ook heel slecht voor het matras,
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:54
door Redfloor
Mooie copy paste van de site van een concurrent van Swiss Sense...
https://blog.dawnsleeping.com/koop-nooi ... -een-doos/ Maar wat is uw klacht nou precies?
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 15:57
door Moneyman
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 15:49
........
De vraag was niet of je random (en zonder verplichte bronvermelding iets van een concurrerende site kon kopiëren, de vraag was wat je probleem is. En waarom denk je überhaupt dat je hier vooraf van op de hoogte gebracht had moeten worden? De betreffende werkwijze is volkomen normaal.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 16:06
door Edith_4
. De verkoper Swiss sense heeft een informatieplicht. Hij moet consument vertellen wat hij weet van het product, dat de matras vacuum verpakt wordt opgerold in de fabriek en niet zoals afgebeeld op internet en getoond in de winkel plat wordt geleverd
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 16:13
door Lady1234
En waarom zou hij dat moeten doen? Is toch volkomen normaal.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 16:39
door Moneyman
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 16:06
. De verkoper Swiss sense heeft een informatieplicht. Hij moet consument vertellen wat hij weet van het product, dat de matras vacuum verpakt wordt opgerold in de fabriek en niet zoals afgebeeld op internet en getoond in de winkel plat wordt geleverd
Nogmaals: waarom zou dat moeten? Het is eerder andersom: als een normale vorm van bezorging om wat voor reden dan ook voor jou niet gewenst is, dan is het aan jou om daar navraag naar te doen.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 17:06
door Edith_4
Zoals gezegd : ook op internet schrijft Swiss Sense niets over vacuum maken en langdurig opgerold zijn van matrassen die in alle info plat getoond worden.
Als je dan twee keer naar de winkel gaat heb je voldaan aan onderzoeksplicht.
Het belang van lucht en zorgvuldigheid blijkt dat iIn de koopovereenkomst notabene wèl staat dat de consument de matras regelmatig moet opschudden en keren.
De verkoper dient te vermelden dat hijzelf die matras vacuum maakt en langdurig opgerold laat.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 17:12
door ZeerPrivé
Gaat werkelijk helemaal nergens over.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 17:28
door J. Deltoer
Slechte zaak van Swiss Sense. Ik zou dit ook niet accepteren. De redenen zijn voldoende door u voor het voetlicht gebracht.
Re: Swiss sense drama!
Geplaatst: 16 nov 2022 17:33
door 16again
Edith_4 schreef: ↑16 nov 2022 16:06
. De verkoper Swiss sense heeft een informatieplicht. Hij moet consument vertellen wat hij weet van het product, dat de matras vacuum verpakt wordt opgerold in de fabriek en niet zoals afgebeeld op internet en getoond in de winkel plat wordt geleverd
Was het showroom model dan ook vacuum verpakt geleverd? Dan zie je in de winkel al de gevolgen.