Garantie maar toch betalen voor extra reparatie van Samsung-telefoon
Geplaatst: 05 okt 2022 18:03
Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe Samsung telefoon. Hij werkte prima tot een week geleden, toen bleek er vocht in de laadingang te zitten (althans dat gaf de melding aan) en het wilde er niet meer uit. De laadpoort was kapot.
Bij een service punt van Samsung wilde zij dit natuurlijk graag repareren, dit natuurlijk kosteloos binnen de garantie.
Toen kwam de opmerking: 'ik zie dat u ook een barstje aan de voor- en achterkant van uw telefoon heeft, dit moeten wij ook repareren en kost ong 150 EU. Wat mij betreft hoefde dit niet, ik wilde alleen de laadpoort gemaakt hebben, echter heeft Samsung blijkbaar de policiy dat andere schade ook gerepareerd moet worden.
Mijn keuze was dus: de telefoon niet laten repareren of de telefoon ongevraagd meer laten repareren en daar de kosten voor betalen (ook al valt de gevraagde reparatie onder de garantie)
Mag een bedrijf een reparatie opdringen en hier kosten aan verbinden, ook al geld de garantie nog (al geld de barst schade natuurlijk niet onder de garantie)?
Bij een service punt van Samsung wilde zij dit natuurlijk graag repareren, dit natuurlijk kosteloos binnen de garantie.
Toen kwam de opmerking: 'ik zie dat u ook een barstje aan de voor- en achterkant van uw telefoon heeft, dit moeten wij ook repareren en kost ong 150 EU. Wat mij betreft hoefde dit niet, ik wilde alleen de laadpoort gemaakt hebben, echter heeft Samsung blijkbaar de policiy dat andere schade ook gerepareerd moet worden.
Mijn keuze was dus: de telefoon niet laten repareren of de telefoon ongevraagd meer laten repareren en daar de kosten voor betalen (ook al valt de gevraagde reparatie onder de garantie)
Mag een bedrijf een reparatie opdringen en hier kosten aan verbinden, ook al geld de garantie nog (al geld de barst schade natuurlijk niet onder de garantie)?