Aanleg nutsvoorzieningen
Geplaatst: 19 okt 2022 19:02
Beste lezer,
Afgelopen zomer wilde ik een aanvraag doen voor de nutsvoorzieningen van onze woning in aanbouw. Wij bouwen zelf en zijn dus zelf verantwoordelijk voor deze aanvraag. Ik belde op 15 augustus naar de klantenservice van Enexis om mij de procedure toe te lichten. Vervolgens vroeg ik op een verkeerde manier een aanvraag aan bij mijnaansluitingen.nl. Deze foute aanvraag kwam tot stand door een verkeerd gegeven advies door de medewerker van Enexis. Dit werd later op 9 september opgelost na een aantal belletjes met mijnaansluitingen.nl en Enexis. Op diezelfde datum werd dus de juiste aanvraag ingediend.
Vorige week, op 13 oktober, heb ik contact gehad met Van Vulpen. Zij zijn de uitvoerde partij voor de werkzaamheden voor zowel Brabant Water als Enexis. Volgens mij is het wettelijk verplicht om 18 weken na de aanvraag van de nutsvoorzieningen daadwerkelijk aangesloten te zijn. Echter vertelde de medewerkster van Van Vulpen dat in mei 2023 de eerst mogelijke data open stonden. Nadat ik vertelde hier wel erg van geschrokken te zijn, kon het “vervroegd” worden naar half april. Wanneer ik echter 18 weken optel na mijn ingediende aanvraag op 9 september, kom ik uit op uiterlijk 13 januari.
Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij zowel Brabant Water als Enexis. Beide bedrijven kunnen mij via de klantenservice niet verder helpen. Zij vertellen mij dat het inderdaad officieel de bedoeling is om binnen 18 weken de werkzaamheden uit te voeren, maar vertellen vervolgens dat ze dit niet kunnen. Dit kan toch zo niet de bedoeling zijn? Dit zou betekenen dat wellicht vele huishoudens straks niet in hun huis kunnen wonen omdat de nutsvoorzieningen nog niet zijn aangelegd.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en/of mij kunnen vertellen wat ik kan doen?
Afgelopen zomer wilde ik een aanvraag doen voor de nutsvoorzieningen van onze woning in aanbouw. Wij bouwen zelf en zijn dus zelf verantwoordelijk voor deze aanvraag. Ik belde op 15 augustus naar de klantenservice van Enexis om mij de procedure toe te lichten. Vervolgens vroeg ik op een verkeerde manier een aanvraag aan bij mijnaansluitingen.nl. Deze foute aanvraag kwam tot stand door een verkeerd gegeven advies door de medewerker van Enexis. Dit werd later op 9 september opgelost na een aantal belletjes met mijnaansluitingen.nl en Enexis. Op diezelfde datum werd dus de juiste aanvraag ingediend.
Vorige week, op 13 oktober, heb ik contact gehad met Van Vulpen. Zij zijn de uitvoerde partij voor de werkzaamheden voor zowel Brabant Water als Enexis. Volgens mij is het wettelijk verplicht om 18 weken na de aanvraag van de nutsvoorzieningen daadwerkelijk aangesloten te zijn. Echter vertelde de medewerkster van Van Vulpen dat in mei 2023 de eerst mogelijke data open stonden. Nadat ik vertelde hier wel erg van geschrokken te zijn, kon het “vervroegd” worden naar half april. Wanneer ik echter 18 weken optel na mijn ingediende aanvraag op 9 september, kom ik uit op uiterlijk 13 januari.
Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij zowel Brabant Water als Enexis. Beide bedrijven kunnen mij via de klantenservice niet verder helpen. Zij vertellen mij dat het inderdaad officieel de bedoeling is om binnen 18 weken de werkzaamheden uit te voeren, maar vertellen vervolgens dat ze dit niet kunnen. Dit kan toch zo niet de bedoeling zijn? Dit zou betekenen dat wellicht vele huishoudens straks niet in hun huis kunnen wonen omdat de nutsvoorzieningen nog niet zijn aangelegd.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en/of mij kunnen vertellen wat ik kan doen?