Diepvries product retourneren Vomar
Diepvries product retourneren Vomar
Mijn vrouw had een diepvries product gekocht bij de Vomar, maar kwam er thuis achter dat ze verkeerde had gekocht. Direct teruggegaan.
Op de kassabon was duidelijk te zien dat ze binnen 30 minuten al weer terug was, maar ze wilden het toch niet terugnemen vanwege de houdbaarheid.
Ze beroep zich daarbij op de volgende regels:
Vomar garandeert de kwaliteit van haar produkten. Wanneer u echter een product bij ons wilt retourneren, zijn hieraan een aantal regels gesteld (zie ook onze website) U kunt alleen producten retourneren binnen 14 dagen in onbeschadigde en originele staat en voorzien van een kassabon. Daarnaast kunnen bepaalde bij wet genoemde categorieën producten niet worden geretourneerd.
Het gaat hierbij om:
1. volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (zoals een taart op maat);
2. producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben*;
3. producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne. Hieronder valt ook ondergoed en boxershorts.
4. producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
5. producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken;
6. Gegevensdragers zoals telefoons, harde schijven, SD-kaarten, tablets en laptops
7. kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties;
8. zuigelingenvoeding tot één jaar.
* Houdbaarheid
Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben, zijn onder meer: versartikelen zoals onder andere groente, fruit, brood en gebak, alsmede alle gekoelde en diepgevroren artikelen.
Was mij niet bekend, vind het ook vreemd want dat betekent dus ook dat je alles wat je uit de diepvries koopt binnen 30 minuten thuis in de vriezer moet anders is het niet meer goed. Maar dat staat nergens in de winkel.
Wie heeft er ook deze ervaring of misschien betere bij andere winkels?
Op de kassabon was duidelijk te zien dat ze binnen 30 minuten al weer terug was, maar ze wilden het toch niet terugnemen vanwege de houdbaarheid.
Ze beroep zich daarbij op de volgende regels:
Vomar garandeert de kwaliteit van haar produkten. Wanneer u echter een product bij ons wilt retourneren, zijn hieraan een aantal regels gesteld (zie ook onze website) U kunt alleen producten retourneren binnen 14 dagen in onbeschadigde en originele staat en voorzien van een kassabon. Daarnaast kunnen bepaalde bij wet genoemde categorieën producten niet worden geretourneerd.
Het gaat hierbij om:
1. volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (zoals een taart op maat);
2. producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben*;
3. producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne. Hieronder valt ook ondergoed en boxershorts.
4. producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
5. producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken;
6. Gegevensdragers zoals telefoons, harde schijven, SD-kaarten, tablets en laptops
7. kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties;
8. zuigelingenvoeding tot één jaar.
* Houdbaarheid
Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben, zijn onder meer: versartikelen zoals onder andere groente, fruit, brood en gebak, alsmede alle gekoelde en diepgevroren artikelen.
Was mij niet bekend, vind het ook vreemd want dat betekent dus ook dat je alles wat je uit de diepvries koopt binnen 30 minuten thuis in de vriezer moet anders is het niet meer goed. Maar dat staat nergens in de winkel.
Wie heeft er ook deze ervaring of misschien betere bij andere winkels?
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Bij koop in een winkel is retourneren een service en niet verplicht.
Lijkt mij bij een diepvries product ook heel normaal dat ze die niet terug nemen.
Ze kunnen door het afkoelen tijdens vervoer, de voedsel veiligheid niet meer garanderen.
Lijkt mij bij een diepvries product ook heel normaal dat ze die niet terug nemen.
Ze kunnen door het afkoelen tijdens vervoer, de voedsel veiligheid niet meer garanderen.
xflorisx
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12782
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Als ik de tekst lees die van de site komt, dan lijkt het meer te gaan om online bestellingen. Want daar is ook een wet voor bedacht, het herroepingsrecht. In een stenen winkel is koop koop. Het verschil is namelijk dat u in een stenen winkel het product kan bekijken. Word dan het verkeerde gekocht dan is dat het risico van de koper. Ruilen is een gunst, geen verplichting.
En inderdaad, een half uur buiten de diepvries kan er voor zorgen dat het eten weggegooid moet worden. Vomar weet niet wat u er mee gedaan heeft en kan dus niet de garantie geven aan een andere koper dat het eten nog goed is.
En inderdaad, een half uur buiten de diepvries kan er voor zorgen dat het eten weggegooid moet worden. Vomar weet niet wat u er mee gedaan heeft en kan dus niet de garantie geven aan een andere koper dat het eten nog goed is.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 23 okt 2022 16:42
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Logisch toch ? Ik wil ook niet bij mijn net gekochte diepvriespizza denken of die niet door madame X al eens is meegenomen en ontdooid.
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Heel verstandig van Vomar om geen bederfelijke waren retour te nemen.
Als een ander het daarna alsnog koopt, en het blijkt bedorven, krijgt Vomar de schuld.
30 minuten lijkt lang, maar in een warme auto kan het snel gaan, niet alles ontdooid zo langzaam als een blok spinazie.
Als een ander het daarna alsnog koopt, en het blijkt bedorven, krijgt Vomar de schuld.
30 minuten lijkt lang, maar in een warme auto kan het snel gaan, niet alles ontdooid zo langzaam als een blok spinazie.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2022 12:43
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Heeft u het hoofdkantoor gebeld?
Wat zeggen ze?
Wat zeggen ze?
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Ik begrijp niet dat het in je opkomt om met een verkeerd diepvriesproduct terug te gaan naar de winkel.
Gooi het in je vriezer, het komt wel weer een keer van pas.
Gooi het in je vriezer, het komt wel weer een keer van pas.
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Waarom het Hoofdkantoor hier mee lastig vallen ?
De regels zijn duidelijk (en vanzelfsprekend)
moederslink
vindt dit leuk
Re: Diepvries product retourneren Vomar
1: de verkoopvoorwaarden hoeven niet in de winkel te hangen. Ze moeten wel aan je verstrekt worden wanneer je er naar vraagt. Maar in de supermarkt zal zelden iemand dat doen en jij hebt het blijkbaar ook niet gedaan.Lex60 schreef: ↑23 okt 2022 17:17Was mij niet bekend, vind het ook vreemd want dat betekent dus ook dat je alles wat je uit de diepvries koopt binnen 30 minuten thuis in de vriezer moet anders is het niet meer goed. Maar dat staat nergens in de winkel.
Wie heeft er ook deze ervaring of misschien betere bij andere winkels?
2: het gaat er om dat ze bij de winkel de veiligheid niet kunnen garanderen. Als jij de pizza koopt, je boodschappentas in de auto legt die in de zon geparkeerd staat en dan nog een paar andere boodschappen gaat doen bij de naastgelegen bakker en slager, dan is na 30 minuten de pizza volledig ontdooid en inderdaad al aan het bederven. Dat risico kan de winkel niet nemen.
En dat risico mogen ze van de Nederlandse wet ook niet nemen. De winkel moet kunnen aantonen dat vanaf fabriek tot uiteindelijke verkoop het product voldoende gekoeld is geweest. Op de vrachtbrieven staat bijvoorbeeld welke temperatuur de vers/diepvries producten hadden bij inladen en uitladen van de vrachtwagen. En de supermarkt houdt logboeken bij met de temperatuur van al haar koelcellen en vrieskasten. Als een product buiten de winkel is geweest, dan is de keten met registratie van temperatuur doorbroken.
3: als u diepvriesproducten koopt en deze mee naar huis neemt, dan is het verder uw eigen verantwoordelijkheid hoe u met de hygiëne om gaat. Op alle verpakkingen staat dat u het product na aankoop zo snel mogelijk thuis in de vriezer moet leggen of dat wanneer u het product laat ontdooien binnen X uur of dagen moet consumeren. Er staat bijna altijd bij "niet opnieuw invriezen". Een pizza die 30 minuten buiten de diepvries is geweest, is zo goed als volledig ontdooid.
Als u zich niet aan de regels voor het koelen/vriezen na aankoop houdt, is dat uw eigen verantwoordelijkheid. Wanneer je koelingsproducten in een koelbox of koeltas naar huis vervoert, is 30 minuten of langer buiten de koeling/diepvries niet meteen een probleem bij gemiddelde weersomstandigheden.
Maar hoog zomer in de hete kofferbak van een auto (50+ graden in de kofferbak) en zonder maatregelen om het opwarmen van de producten tegen te gaan, dan is voor rauwe verse vis en sommige soorten vlees een kwartiertje al teveel om de voedselveiligheid te kunnen waarborgen.
4: als er winkels zijn die wél koelvers en diepvries producten retour nemen nadat u de winkel er al mee verlaten heeft, dan kunt u die winkels voortaan maar beter vermijden. Kennelijk hechten ze daar dan geen waarde aan de voedselveiligheid en de gezondheid van hun klanten.
rwolters
vindt dit leuk
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Dat is onzin, het betreffende bedrijf kan ook gewoon heel klantvriendelijk zijn en het product achter meteen weggooien.Ivo.w schreef: ↑24 okt 2022 09:274:als er winkels zijn die wél koelvers en diepvries producten retour nemen nadat u de winkel er al mee verlaten heeft, dan kunt u die winkels voortaan maar beter vermijden. Kennelijk hechten ze daar dan geen waarde aan de voedselveiligheid en de gezondheid van hun klanten.
BL2
vindt dit leuk
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Winkels zijn geen charitatieve instellingen, dus dat zullen ze niet doen, de klant het geld teruggeven en het product daarna weggooien.PGros schreef: ↑24 okt 2022 09:49Dat is onzin, het betreffende bedrijf kan ook gewoon heel klantvriendelijk zijn en het product achter meteen weggooien.Ivo.w schreef: ↑24 okt 2022 09:274:als er winkels zijn die wél koelvers en diepvries producten retour nemen nadat u de winkel er al mee verlaten heeft, dan kunt u die winkels voortaan maar beter vermijden. Kennelijk hechten ze daar dan geen waarde aan de voedselveiligheid en de gezondheid van hun klanten.
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Maar dat weet je als klant niet of ze het weggooien. Als ze jouw diepvriesproduct terugnemen, dan denk je wel twee keer na om daar nog eens zoiets te kopen.
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Dus als een klant het verkeerde heeft gepakt moet de winkel maar voedsel gaan weggooien. Bijzondere gedachtenkronkel, zeker in deze tijd.PGros schreef: ↑24 okt 2022 09:49Dat is onzin, het betreffende bedrijf kan ook gewoon heel klantvriendelijk zijn en het product achter meteen weggooien.Ivo.w schreef: ↑24 okt 2022 09:274:als er winkels zijn die wél koelvers en diepvries producten retour nemen nadat u de winkel er al mee verlaten heeft, dan kunt u die winkels voortaan maar beter vermijden. Kennelijk hechten ze daar dan geen waarde aan de voedselveiligheid en de gezondheid van hun klanten.
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Gewoon weer een onzin topic.
Mensen maken zelf de fout en de winkel moet het bezuren.
Mensen maken zelf de fout en de winkel moet het bezuren.
Nevyn
, kuklos
, Ivo.w
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Ik denk dat de Topicstarter het nu wel begrijpt hoe het zit.......
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 23 okt 2022 12:43
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Misschien winkeljargon, waarschijnlijk toch een soort van klantenservice.
Maar in dit voorbeeld is het duidelijk niet nodig.
Maar in dit voorbeeld is het duidelijk niet nodig.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Dit is geen klacht en Vomar is geen Lidl.evengenoeg schreef: ↑24 okt 2022 14:11Ik werkte ooit bij de Lidl, en als klanten klachten hadden moesten ze het hoofdkantoor bellen.
Bovendien kun je ook bij de Lidl geen reeds meegenomen diepvriesproducten retourneren.
Nergens, lijkt mij. Ook logisch natuurlijk!
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Ik zou niet weten hoe ik dit dán moet noemen...
Re: Diepvries product retourneren Vomar
Klopt , is zeker geen klacht maar zinloos gezeur van iemand die een winkel in een kwaad daglicht wil zetten ,omdat ze zelf zo dom waren een verkeerd pak te nemen.moederslink schreef: ↑24 okt 2022 15:12Dit i
s geen klacht en Vomar is geen Lidl.
Bovendien kun je ook bij de Lidl geen reeds meegenomen diepvriesproducten retourneren.
Nergens, lijkt mij. Ook logisch natuurlijk!
moederslink
vindt dit leuk