Pagina 1 van 2

Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 01 nov 2022 03:05
door rob van Duijn
mijn vrouw en Ik hebben een al in telefoon abonnement bij SIMYO voor alleen bellen en GEEN internet. € 7.00 per maand. Nu krijg ik steeds hogere rekeningen van plm. €1.50 tot € 2.00. Mijn vrouw krijgt steeds rekeningen van € 83.21 en € 101.51. Heel veel gebeld en na heel lang wachten iemand te spreken gekregen en die zeggen "je hebt buiten je bundel ge internet" maar we hebben geen internet op onze mobiel en weten niet eens hoe je dat gebruiken moeten want internetten doen we op mijn PC. Ik heb de bedragen gestorneerd want ik ga niet betalen voor iets dat ik niet gebruik. Het laatste bericht dat mijn vrouw kreeg was "u krijgt een mail met een schikking voorstel! " Wat moet ik nu doen, de dames van het cal centrum weten niet waar ze over praten en als ze bij de afdeling gaan informeren worden we verbroken. HELP wat moeten we nu?
Met vriendelijke groet,
van Duijn
[contactgegevens verwijderd door moderatie]

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 02 nov 2022 13:32
door NeoDutchio
Heeft u een mobiel zonder internetmogelijkheid, of maakt u geen gebruik van de mogelijkheid? Een smartphone heeft de mogelijkheid om op internet te gaan en dan heeft het toestel ook nodig. Via internet komen er updates binnen. Het lijkt er in mijn ogen meer op dat u uw toestel niet afgesloten hebt voor internet en dat de telefoon via 4G op zoek gaat naar updates of andere informatie.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 02 nov 2022 14:27
door PGros
Even voor de duidelijkheid. Je hebt geen abonnement voor alleen bellen maar een bundel voor bellen. De simkaart is voor bellen en internet. Omdat je alleen een bellen bundel hebt gaat al het internet per mb en dat zijn zoals eerder genoemd bijvoorbeeld updates.
Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 02 nov 2022 19:59
door bupaul
“ mijn vrouw en Ik hebben een al in telefoon abonnement bij SIMYO voor alleen bellen en GEEN internet.“
Misschien is het handig als u uw contract erbij haalt. All in betekent bellen EN internet. Hoe dat in uw abonnement is opgebouwd kunt u bij uw contract zien.
Dat u geen internet gebruikt op uw telefoon zegt niet zo veel. Als u een smartphone heeft en roaming staat aan gebruikt u best veel mb’s wanneer u buiten Europa bent zonder dat u dit door heeft

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 02 nov 2022 20:13
door rwolters
Wat geeft de telefoon aan voor het mobiele datagebruik?

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 02 nov 2022 21:41
door Nijogeth
Dus u gebruikt geen whatsapp bijvoorbeeld?

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 02 nov 2022 22:13
door Veldt01
Als je zeker weet dat je geen internet gebruikt zou ik heel snel inloggen op "mijn Simyo" en vervolgens het gebruik van internet uitzetten. Als dan een bepaalde functie/app/dienst op uw telefoon het niet meer doet weet u meteen waar de kosten vandaan komen.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 04 nov 2022 07:40
door rwolters
Veldt01 schreef:
02 nov 2022 22:13
Als je zeker weet dat je geen internet gebruikt zou ik heel snel inloggen op "mijn Simyo" en vervolgens het gebruik van internet uitzetten. Als dan een bepaalde functie/app/dienst op uw telefoon het niet meer doet weet u meteen waar de kosten vandaan komen.
Nog beter is het om het op de telefoon uit te zetten. APNs weggooien en je hebt gegarandeerd geen mobiel internet meer.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 04 nov 2022 09:04
door peter17111962
Als U om wat voor reden dan ook niet wilt internetten met uw telefoon, dan raad ik U aan om een telefoon aan te schaffen waar geen internet op zit.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 04 nov 2022 11:39
door Seinhuis
Het is bijna niet mogelijk dat de gegevens die de telecom provider krijgt onjuist is.

Ik denk dat u per ongeluk mobiele data aan hebt staan. De icoon hiervoor is een pijl omhoog en een pijl omlaag. Bij instellingen mobiele data kunt u controleren of de mobiele data (mobiel internet) uit staat.

Lees www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en ... klopt-niet door voor tips.

U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Eventueel kunt u met bewijs (bijvoorbeeld de data gegevens van uw telefoon) naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak, al wordt dit moeilijk.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 04 nov 2022 12:19
door 16again
rwolters schreef:
04 nov 2022 07:40
Veldt01 schreef:
02 nov 2022 22:13
Als je zeker weet dat je geen internet gebruikt zou ik heel snel inloggen op "mijn Simyo" en vervolgens het gebruik van internet uitzetten. Als dan een bepaalde functie/app/dienst op uw telefoon het niet meer doet weet u meteen waar de kosten vandaan komen.
Nog beter is het om het op de telefoon uit te zetten. APNs weggooien en je hebt gegarandeerd geen mobiel internet meer.
Beter?
Dan begint de ellende weer van voren af aan, na reset van toestel naar fabrieksinstellingen. Of bij nieuw toestel.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 04 nov 2022 12:33
door rwolters
16again schreef:
04 nov 2022 12:19
rwolters schreef:
04 nov 2022 07:40
Veldt01 schreef:
02 nov 2022 22:13
Als je zeker weet dat je geen internet gebruikt zou ik heel snel inloggen op "mijn Simyo" en vervolgens het gebruik van internet uitzetten. Als dan een bepaalde functie/app/dienst op uw telefoon het niet meer doet weet u meteen waar de kosten vandaan komen.
Nog beter is het om het op de telefoon uit te zetten. APNs weggooien en je hebt gegarandeerd geen mobiel internet meer.
Beter?
Dan begint de ellende weer van voren af aan, na reset van toestel naar fabrieksinstellingen. Of bij nieuw toestel.
Maar je bent wel 100% in control. En hoe vaak doe je nu een reset baar fabrieksinstellingen? En met een nieuw toestel moet je sowieso een hoop instellen. Daar kan dit dan ook wel bij

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 04 nov 2022 12:41
door 16again
"100% in control" koppel ik juist meer aan het uitzetten bij de provider.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 01 sep 2023 17:32
door Innus
Klopt bij Simyo betaald jij 300 x hogere buitenbundel tarief. Het stop ook niet, dat is hun verdien model.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 01 sep 2023 17:44
door Lady1234
@innus

U hebt schijnbaar uw eigen topic laten verwijderen en nou gaat u reageren in een bij a 1 jaar oud topic over Simyo? Schiet niet echt op.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 01 sep 2023 17:45
door NeoDutchio
Innus schreef:
01 sep 2023 17:32
Klopt bij Simyo betaald jij 300 x hogere buitenbundel tarief. Het stop ook niet, dat is hun verdien model.
Een jaar naar dato zal TS wel weten wat het probleem was. En de kosten voor buiten een bundel is bij elke provider vooraf te zien.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 01 sep 2023 17:45
door ZeerPrivé
Innus schreef:
01 sep 2023 17:32
Klopt bij Simyo betaald jij 300 x hogere buitenbundel tarief. Het stop ook niet, dat is hun verdien model.
Oud topic. TS HAD helemaal geen bundel, dus dacht hij dat hij geen data kon verbruiken. Foutje bedankt...

Heb jij je topic laten verwijderen? Zo ja, waarom?

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 02 sep 2023 08:29
door Morgan le Fay
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2023 17:45
Innus schreef:
01 sep 2023 17:32
Klopt bij Simyo betaald jij 300 x hogere buitenbundel tarief. Het stop ook niet, dat is hun verdien model.
Oud topic. TS HAD helemaal geen bundel, dus dacht hij dat hij geen data kon verbruiken. Foutje bedankt...

Heb jij je topic laten verwijderen? Zo ja, waarom?
En jij denkt dat je daar een (eerlijk) antwoord op krijg :mrgreen:

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 02 sep 2023 09:55
door witte angora
ZeerPrivé schreef:
01 sep 2023 17:45
Innus schreef:
01 sep 2023 17:32
Klopt bij Simyo betaald jij 300 x hogere buitenbundel tarief. Het stop ook niet, dat is hun verdien model.
Oud topic. TS HAD helemaal geen bundel, dus dacht hij dat hij geen data kon verbruiken. Foutje bedankt...

Heb jij je topic laten verwijderen? Zo ja, waarom?
Ik vermoed dat het is verwijderd omdat de discussie ook daar uit de hand liep.

Re: Hoge telefoonrekening bij SIMYO voor internet dat we niet gebruiken

Geplaatst: 05 sep 2023 17:13
door Innus
Ik heb dat niet gedaan,
Ik denk dat Simyo of Radar webmaster heeft verwijderd.

ZeerPrivé schreef:
01 sep 2023 17:45
Innus schreef:
01 sep 2023 17:32
Klopt bij Simyo betaald jij 300 x hogere buitenbundel tarief. Het stop ook niet, dat is hun verdien model.
Oud topic. TS HAD helemaal geen bundel, dus dacht hij dat hij geen data kon verbruiken. Foutje bedankt...

Heb jij je topic laten verwijderen? Zo ja, waarom?