Heb ik recht op een "nieuw bril" bij Lens
Geplaatst: 02 nov 2022 18:48
Wat is mijn recht?
Ik heb 1 1/2 jaar geleden een nieuwe Bril bij Lens gekocht. Nu is de lk laag losgekomen van de veren.
Ik mag toch verwachten van een montuur van 200 euro dat de lak langer dan 1 1.2 jaar op blijft zitten?
Kan ik hiervoor aanspraak maken op de Wettelijke garantie: recht op goed product.
Dit is de reactie van Lens:
"""
Ik heb zojuist reactie ontvangen van de leverancier.
Zij geven aan dat de garantie op de lak 1 jaar is. Aangezien uw montuur aangeschaft is in januari 2021 valt dit dus niet binnen de garantie termijn.
Ik heb ook nog even navraag gedaan betreft de wettelijke garantie welke u benoemde van 2 jaar. Het is zo dat in de Europese regelgeving staat dat dat 2 jaar is. Echter staat er in Nederland geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet en de Europese regelgeving niet geldt. Dit betekend dat er niet standaard 2 jaar garantie op een product zit, maar dat dit bepaald wordt door de garantie die de producent heeft. In dit geval geeft Dutz dus 1 jaar garantie op de lak.
Uiteraard heb ik gekeken wat we kunnen doen om u tegemoet te komen. Normaal is de vervaging van de veren van deze bril 70 euro. Bij deze wil ik u aanbieden om de vervaging te doen voor 35 euro. Voor dat bedrag wil ik dan het hele montuur vervangen in plaats van alleen de veren, zodat er wel weer opnieuw een jaar garantie op het montuur zit.
Ik hoop dat u tevreden bent met deze oplossing.
""""
Ik heb 1 1/2 jaar geleden een nieuwe Bril bij Lens gekocht. Nu is de lk laag losgekomen van de veren.
Ik mag toch verwachten van een montuur van 200 euro dat de lak langer dan 1 1.2 jaar op blijft zitten?
Kan ik hiervoor aanspraak maken op de Wettelijke garantie: recht op goed product.
Dit is de reactie van Lens:
"""
Ik heb zojuist reactie ontvangen van de leverancier.
Zij geven aan dat de garantie op de lak 1 jaar is. Aangezien uw montuur aangeschaft is in januari 2021 valt dit dus niet binnen de garantie termijn.
Ik heb ook nog even navraag gedaan betreft de wettelijke garantie welke u benoemde van 2 jaar. Het is zo dat in de Europese regelgeving staat dat dat 2 jaar is. Echter staat er in Nederland geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet en de Europese regelgeving niet geldt. Dit betekend dat er niet standaard 2 jaar garantie op een product zit, maar dat dit bepaald wordt door de garantie die de producent heeft. In dit geval geeft Dutz dus 1 jaar garantie op de lak.
Uiteraard heb ik gekeken wat we kunnen doen om u tegemoet te komen. Normaal is de vervaging van de veren van deze bril 70 euro. Bij deze wil ik u aanbieden om de vervaging te doen voor 35 euro. Voor dat bedrag wil ik dan het hele montuur vervangen in plaats van alleen de veren, zodat er wel weer opnieuw een jaar garantie op het montuur zit.
Ik hoop dat u tevreden bent met deze oplossing.
""""