Pagina 2 van 5

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 18 nov 2022 19:23
door Alex van Kampen
Hey Trum, jij ook hier,

PGros heeft een goed punt. Hij bevestigt namelijk mijn verhaal.
De app is niet live maar dat betekent dus niet dat de meter niet gewoon doorloopt.

Bedankt PGros en/of Trum.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 09:54
door mercvrivs
Het is bekend dat slimme meters afwijkingen vertonen.Sommige geven zelfs een afwijking van 30%! Ik las dat een vrouw ook iets dergelijks meemaakte en weinig gehoor kreeg bij haar energieleverancier.Maar na zeer veel aandringen kwamer een monteur en die constateerde dat de slimme meter zelfs doorliep nadat de meter van het gas was afgekoppeld!!! Toen de slimme meter pas was ingevoerd had een stel ook veel onverklaarbare hoge rekeningen!Maar jaren later komen er steeds meer verhalen over onverklaarbaar energieverbruik door slimme meters.

Wat je het beste kan doen is je leverancier om een onderzoek vragen naar je slimme meter.Let wel als je leverancier vindt dat er geen gebreken zijn aan je slimme meter kan jij opdraaien voor de onderzoekskosten en dit kan oplopen to €500 !Als de slimme meter inderdaad verkeerde standen doorgeeft dan hoef jij uiteraard de onderzoekskosten niet te betalen!

Dit alles is voor mij de reden geweest om een slimme meter te weigeren!

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 12:32
door Alex van Kampen
Hallo Mercvrivs, weet jij ook dat dit is gebeurd bij een test-situatie waar de omstandigheden is gecreëerd om dat te veroorzaken?

En dat dit 5 jaar geleden is aangetoon en weerlegd met de conclusie dat dit in normale omstandigheden eigenlijk niet voorkomt.

Bedank voor het in stand houden van deze spookverhalen (not).

Bij de meeste gevallen wordt er aangenomen dat de meter afwijkt terwijl er nog geen goede onderzoek naar gedaan is.

Veroordeeld voor het proces heeft plaatsgevonden .
Hopelijk gebeurd dat bij u nooit.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 12:46
door marnix
Ik heb absoluut geen verstand van dit onderwerp, maar lees elders dat Vattenval soms "achterloopt" bij de app,
en dat dat dan ineens ingehaald wordt, kan het rare verbruik daar aan liggen?
Schijnt een bekend probleem bij meerdere klanten.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 12:59
door rwolters
Vergeet niet dat de app slechts een extraatje is. Het enige wat echt telt is de uiteindelijke jaarafrekening.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 13:20
door Verhoef1954
De app van Vattenfall (alleen stro9m)loopt nu 3 dagen achter.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 14:03
door Alex van Kampen
Hallo Marnix, rwolters en Verhoef1954,

Jullie hebben gelijk ze lopen wat achter, maar bedenk dat er elke dag data van miljoenen meters moet worden verwerkt. Dat gebeurd automatisch maar niet alles gaat gelijk goed en daar moet de data dan handmatig opgehaald worden. En dat kan er vertraging ontstaan.

En de app is idd een aanvulling om het verbruik inzichtelijk te maken voor de klant.
Persoonlijk Kia ik voor een P1-meter van Home Wizard , m.b.v. de app worden er grafieken getoond zonder dat er automatisch een conclusie aan te verbinden.
Sommige apps vergelijken de data met andere klanten , zo iets van u verbruikt meer dan gemiddeld en dat soort dingen.

Ik wil zelf de conclusies kunnen bepalen.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 14:11
door Alex van Kampen
Ik maak helaas veel typfouten dus ik moet even rusten maar wanner er echten vragen dan kunt u die bij mij kwijt en dan probeer ik ze te beantwoorden.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 14:25
door mercvrivs

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 15:13
door Alex van Kampen
Hallo Mercvrivs,

Weer geen antwoord op mijn vraag n.a.v. jouw vorige bericht. Alleen weer copy past van jouw kant en nu ook weer geen vraag.

Als ik dit allemaal in context kan plaatsen en kan weerleggen of ontkrachten, stop jij dan met deze copy past gedrag?

Graag een normaal antwoord op deze vraag, anders heeft het nooit zin/nut voor mij om deze 3 zaken te onderzoeken.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 15:53
door rufus007
Vattenfall is niet de installateur, dus moet je die niet aanspreken, Vattenfall registreerd alleen maar, wij hebben sinds twee maanden een slimme meter, getest door voor het naar bed gaan de stand te noteren, ook de 4 cijfers achter de komma, en de volgende ochtend voor dat we de ketel aandeden, weer gekeken en niets gebruikt, dus even contact opnemen met diegene die de meter geplaatst heeft!!

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 17:34
door 16again
Alex van Kampen schreef:
19 nov 2022 15:13
Hallo Mercvrivs,

Weer geen antwoord op mijn vraag n.a.v. jouw vorige bericht. Alleen weer copy past van jouw kant en nu ook weer geen vraag.
Jij vraagt of Mercvrivs bekend is dat dit, zoals je stelt, alleen in test situaties voor komt.
En dat uitgangspunt is simpelweg onjuist, zoals je in de linkjes kan lezen.
Hier heb ik er nog een:
viewtopic.php?t=197569
In onderzoek van TU Twente werd getest met LED lampen en dimmers, een belasting die gewoon in de praktijk voor komt.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 17:42
door Ladyveertje
Hallo

Ik lees hier over onverklaarbaar gebruik Vattenval. Wij hebben dat ook ervaren. We zijn 3 weken op vakantie geweest. Niemand in huis. Alles uit maar ineens 10 kuub meer verbruikt dan de maand ervoor. Het KWH is duidelijk gedaald maar gas onverklaarbaar meer.
Lang moeten wachten maar wel te woord gestaan. Ze geven aan alles met ons doorgelopen te hebben dus zal het wel bij de netbeheerder liggen (Leander)
Deze verwijzen je weer terug naar Vattenval of je kunt de slimme meter laten testen A minimaal 500 euro.
Je komt er dus nooit achter waardoor dat verbruik is ontstaan en moet het maar accepteren en betalen.
Of zijn er nog andere tips.
Alvast bedankt Ladyveertje

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 17:46
door alfatrion
Moneyman schreef:
18 nov 2022 15:56
Havja schreef:
18 nov 2022 13:40
Naar mijn mening behoort Vattenfall dit op te pakken, het is hun app en zij factureren.
Waarom?
In de gaswet staat dat de leverancier klachten moet doorsturen naar de netbeheerder, als de klacht voor de netbeheerder is.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 19:10
door Alex van Kampen
Hallo 16again,

Ook voor jou:

Als ik dit allemaal in context kan plaatsen en kan weerleggen of ontkrachten, stop jij dan met deze copy-past gedrag?

Anders heeft het nooit zin/nut voor mij om deze 3 (en nu 4) zaken te onderzoeken.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 19:31
door Lady1234
Als u iets wilt onderzoeken of ontkrachten, dan doet u dat toch. Hangt toch niet van iemand anders af.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 19:53
door PGros
Alex van Kampen schreef:
19 nov 2022 19:10
Als ik dit allemaal in context kan plaatsen en kan weerleggen of ontkrachten,
Je hoeft niets te weerleggen of ontkrachten want de netbeheerders vertellen zelf dat de meters niet goed meten en ze worden vervangen. Duizenden.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 19:56
door Henk Groen
Ik weet niet waar de fout zit, maar bij vattenfal krijg ik geen reactie

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 20:13
door nadero
Verwijder de app en ga 'm opnieuw instaleren, kijk of er wat veranderd.

Re: Onverklaarbaar gasverbruik Vattenfall

Geplaatst: 19 nov 2022 21:05
door Moneyman
alfatrion schreef:
19 nov 2022 17:46
Moneyman schreef:
18 nov 2022 15:56
Havja schreef:
18 nov 2022 13:40
Naar mijn mening behoort Vattenfall dit op te pakken, het is hun app en zij factureren.
Waarom?
In de gaswet staat dat de leverancier klachten moet doorsturen naar de netbeheerder, als de klacht voor de netbeheerder is.
Een klacht doorsturen is iets anders dan de klacht oppakken. Veel logischer en verstandiger is om gewoon bij het juiste loket aan te kloppen.