Pagina 1 van 2
Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 21 nov 2022 19:34
door Hanselies
Ontbijtservice Beschuitje.nl levert niet, en weigert vooruitbetaling terug te storten
Op donderdagochtend 3 november 2022 hebben wij een uitgebreid verrassingsontbijt besteld (ter waarde van bijna 130 euro) voor de 12,5-jarige trouwdag van onze zoon en schoondochter en hun twee kinderen. Dat zou op de betreffende dag (zondag 6 november) geleverd worden.
De bestelling werd die donderdagochtend bevestigd, maar ’s middags werd meegedeeld dat het toch niet ging lukken, omdat medewerkers in verband met mogelijke coronabesmetting in quarantaine zouden moeten gaan. Het ontbijt kon wél op vrijdag, zaterdag, maandag of dinsdag bezorgd worden. Blijkbaar vond die quarantaine slechts op die bewuste zondag plaats.
Het mocht ook op een nader te bepalen datum bezorgd worden.
Maar hun trouwdag werd gevierd op zondag 6 november, dus dat was voor ons geen optie.
Inmiddels weigert het bedrijf onze betaling terug te storten, en ook het annuleren van onze order (wettelijk is dat mogelijk bij ‘kopen op afstand’) werd niet geaccepteerd omdat het om ‘bederfelijke waar’ zou gaan…
Hebben ze die broodjes en vleeswaren al in voorraad genomen voor een levering ‘in de toekomst’?
Op onze melding (alsook op drie eerdere meldingen van andere gedupeerden) bij Klachtenkompas van de Consumentenbond is niet eens een reactie gekomen!
Ontbijtservice Beschuitje.nl is voor ons een onbetrouwbare leverancier gebleken!
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 22 nov 2022 10:06
door J. Deltoer
Corona is natuurlijk een te belegen smoes. U heeft afgesproken zondagochtend, Zij kunnen het niet nakomen, u gaat (om overduidelijke reden) niet akkoord met een alternatieve datum, dus hun moeten terugstorten. De smoezen die ze hanteren om dat niet te doen zijn net zo doorzichtig als de coronasmoes.
Ik zou ze nog een keer een brief of mail sturen en ze een week de tijd geven om terug te storten. Zo niet juridische stappen nemen
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 22 nov 2022 11:41
door Dirkie
Eigenlijk zie ik hier maar 1 vraag staan.
Hanselies schreef: ↑21 nov 2022 19:34
Hebben ze die broodjes en vleeswaren al in voorraad genomen voor een levering ‘in de toekomst’?
En daar kan hier denk ik niemand antwoord op geven.
Voor de rest : bedankt voor de informatie. Ik zal daar niet bestellen.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 22 nov 2022 13:01
door Oudesjoegel
Dank. Net op tijd.
Dit lezende ga ik zeker niet bestellen bij beschuitje.nl .
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 22 nov 2022 15:17
door BreejKC
Helaas moet ik nu advocaat van de duivel spelen, hoewel ik toegeef dat beschuitje.nl met deze kwestie niet de schoonheidsprijs verdient.
Met uw bestelling bent u akkoord gegaan met hun Algemene Voorwaarden. Die zijn te vinden op hun website. Inzake klachten staat daar het volgende:
Elke vordering tot schadevergoeding van opdrachtgever vervalt, indien de vordering niet binnen 5 dagen na het constateren van de gebreken omtrent levering of product schriftelijk aan Ontbijtservice Beschuitje is kenbaar gemaakt. Dit omdat onze vestigingen geacht worden om bewijsstukken omtrent levering een dergelijke periode te bewaren.
Heeft u binnen 5 dagen na het constateren van het gebrek, zijnde het niet op de afgesproken datum leveren van uw bestelling, schriftelijk uw klacht aan hen kenbaar gemaakt? Zo niet, dan heeft ook u niet voldaan aan de voorwaarden waar u ook akkoord mee bent gegaan tijdens uw bestelling.
Of deze voorwaarden in strijd zijn met geldende consumentenwetgeving, dat weet ik niet. Dat is voer voor op dit gebied deskundige juristen. Indien hiervan sprake is dan gaat wetgeving boven Algemene Voorwaarden en kunt u terecht een beroep doen op schadevergoeding.
Daarnaast is een beroep op coulance ook nog mogelijk. Dat zal waarschijnlijk lastig worden omdat u ze hier al publiekelijk en deels terecht aan de schandpaal heeft genageld. Vooralsnog kost ze dat klandizie en inkomen.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 22 nov 2022 16:03
door PGros
Dat heeft er niets mee te maken. Ze leveren 365 dagen per jaar maar toevallig die zondag was het niet mogelijk. Dan vervalt de opdracht en moet het geld teruggestort worden.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 22 nov 2022 19:02
door juliomariner
Die voorwaarden lijken me wettelijk niet te kunnen. De organisatie geeft zelf al aan dat ze niet op gewenste tijdstip te kunnen leveren. Dan hoef je ze toch ook niet in gebreke te stellen.
Schrijf dat als ze geld niet binnen x dagen terug betalen u de vordering uit handen gaat geven dat dat deze kosten ook voor hun rekening zijn.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 22 nov 2022 19:30
door NeoDutchio
Beschuitje.nl is net zoals La Souris scooters en Jetcars, er word online behoorlijk over geklaagd, de klachten zijn nagenoeg hetzelfde en toch blijven klanten maar komen.
Dergelijke bedrijven liggen schijnbaar niet wakker van een klachtje meer of minder. Enkel een doorpakker met juridische bijstand zal iets voor elkaar gaan krijgen. Pas dan zal het een verkoper ook pijn gaan doen omdat ze naast de terugbetaling ook de proceskosten zullen moeten betalen. Echter zijn er maar weinig klagende die deze stap zetten. Zo lang dat niet gebeurd werken ze op het randje van de wet en stappen ze daar ook regelmatig overheen.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 23 nov 2022 14:27
door erikd_o
U heeft een overeenkomst met beschuitje.nl. Beschuitje.nl ontbindt de overeenkomst omdat ze hun deel van de verplichtingen uit de overeenkomst niet kunnen nakomen, namelijk het leveren van de overeengekomen goederen en diensten op de afgesproken datum en tijd. Door de ontbinding van de overeenkomst is ook uw verplichting, namelijk betaling, vervallen. De tegenpartij moet de betaling terugstorten.
Het staat beschuitje.nl vrij om u te vragen of de overeenkomst aangepast kan worden. Maar als u dit niet wenst is dit uw goed recht.
Nu de ontbinding van de zijde van beschuitje.nl is gedaan, doet het er niet toe wat er in de Algemene Voorwaarden staat.
U staat in uw recht. Recht halen? Licht ACM in, informeer bij uw rechtsbijstandsverzekeraar.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 23 nov 2022 14:42
door juliomariner
Veel mensen zien (meestal onterecht) op tegen dit soort juridische dingen omdat ze denken dat het ingewikkeld is en de sop de kool niet waard is.
Ook vboor een relatief klein bedrag kan het lonend zijn om een procedure te starten.
Misschien komen de collega reaguurders Alfatrion en Moneyman nog reageren. Deze weten inhoudelijk goed hoe u het beste zoiets op kunt pakken. Want u staat in uw recht en laat ze er toch niet zomaar mee wegkomen?
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 23 nov 2022 18:50
door Eerde
PGros schreef: ↑22 nov 2022 16:03
Dat heeft er niets mee te maken. Ze leveren 365 dagen per jaar maar toevallig die zondag was het niet mogelijk. Dan vervalt de opdracht en moet het geld teruggestort worden.
Juist, dat is contractbreuk, zeker omdat een viering van verjaardag etc. tijdgebonden zijn, net als hun inkoop waar zij zich op beroepen, maar die niet opgaat omdat er vrijdag al bekend was zij (beschuitje.nl) niet wenste te leveren op die zondag. Je koopt geen bederfelijke waar in waarvan je weet dat je die niet kan leveren op die 6 november
Het weigeren om terug te betalen is m.i. ook nog eens fraude !
Zelf zou ik vrind advo voor €80 een briefje laten schrijven, door zijn stagiair, dat je naar de kantonrechter gaat en zij die kosten ook zullen moeten betalen. Mits per omgaande kunnen ze volstaan met €130 + €80 = €210 !!
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 23 nov 2022 19:45
door moederslink
Zij hebben niet geleverd wat afgesproken was.
U kunt uw geld gewoon terug eisen , dunkt mij.
Maar zelf voortaan naar een goede traiteur gaan en dan zelf een fijn ontbijtje bezorgen?
Of het helemaal zelf samenstellen met een bloemetje erbij en een leuke kaart.
Zéér waarschijnlijk ook euro.s goedkoper!
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 24 nov 2022 10:16
door Hanselies
BreejKC schreef: ↑22 nov 2022 15:17
Helaas moet ik nu advocaat van de duivel spelen, hoewel ik toegeef dat beschuitje.nl met deze kwestie niet de schoonheidsprijs verdient.
Met uw bestelling bent u akkoord gegaan met hun Algemene Voorwaarden. Die zijn te vinden op hun website. Inzake klachten staat daar het volgende:
Elke vordering tot schadevergoeding van opdrachtgever vervalt, indien de vordering niet binnen 5 dagen na het constateren van de gebreken omtrent levering of product schriftelijk aan Ontbijtservice Beschuitje is kenbaar gemaakt. Dit omdat onze vestigingen geacht worden om bewijsstukken omtrent levering een dergelijke periode te bewaren.
Heeft u binnen 5 dagen na het constateren van het gebrek, zijnde het niet op de afgesproken datum leveren van uw bestelling, schriftelijk uw klacht aan hen kenbaar gemaakt? Zo niet, dan heeft ook u niet voldaan aan de voorwaarden waar u ook akkoord mee bent gegaan tijdens uw bestelling.
WIJ HEBBEN DEZELFDE DAG NOG KENBAAR GEMAAKT DAT WIJ ONS GELD TERUG WILDEN HEBBEN, ALS ZE INDERDAAD NIET OP DE BEWUSTE ZONDAG ZOUDEN KUNNEN LEVEREN.
Of deze voorwaarden in strijd zijn met geldende consumentenwetgeving, dat weet ik niet. Dat is voer voor op dit gebied deskundige juristen. Indien hiervan sprake is dan gaat wetgeving boven Algemene Voorwaarden en kunt u terecht een beroep doen op schadevergoeding.
Daarnaast is een beroep op coulance ook nog mogelijk. Dat zal waarschijnlijk lastig worden omdat u ze hier al publiekelijk en deels terecht aan de schandpaal heeft genageld. Vooralsnog kost ze dat klandizie en inkomen.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 24 nov 2022 10:20
door Hanselies
Wij schreven op 10 november naar Beschuitje.nl:
Met deze brief laat ik u weten dat ik gebruik maak van mijn wettelijke bedenktijd en het contract ontbind.
Ik heb recht op volledige terugbetaling van deze bestelling, en u hoeft de dienst niet meer uit te voeren.
Volgens de wet heb ik 14 dagen bedenktijd voor een contract dat ik op afstand sluit.
Binnen deze bedenktijd mag ik het contract ontbinden.
Ik hoef hiervoor geen reden te geven.
De bedenktijd startte op de dag waarop ik de bestelling deed.
Dat was op 3 november 2022.
Ik ben dus op tijd.
Ik verzoek u het bedrag van € 128,80 dat ik al betaald had, binnen 14 dagen over te maken op bankrekeningnummer ...
Met vervolgens dit antwoord:
Goedemorgen
De wet koop op afstand is helaas niet van toepassing.
Meer informatie kunt u vinden in de volgende link;
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... anneer-wel
Met een smakelijke groet,
Klantenservice Ontbijtservice Beschuitje.nl
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 24 nov 2022 10:27
door J. Deltoer
Wat een schandalig afz eikantwoord.
Maar u moet zich erop beroepen dat hun niet konden leveren terwijl dat wel op hun site staat . De antwoorden staan allemaal al in deze topic gegeven. Negeer alleen de reactie van Breejkc, want die zit ernaast.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 24 nov 2022 10:32
door Moneyman
Hanselies schreef: ↑24 nov 2022 10:20
Wij schreven op 10 november naar Beschuitje.nl:
Met deze brief laat ik u weten dat ik gebruik maak van mijn wettelijke bedenktijd en het contract ontbind.
Ik heb recht op volledige terugbetaling van deze bestelling, en u hoeft de dienst niet meer uit te voeren.
Je volgt de verkeerde route als je je beroept op je herroepingsrecht. Waar je voor moet gaan, is het feit dat ze wanprestatie hebben geleverd. Zij hebben niet geleverd, jij hoeft dus niet te betalen. Moeilijker is het niet.
Door je te beroepen op het herroepingsrecht geef je hun de mogelijkheid een weerwoord te geven. Het herroepingsrecht is namelijk inderdaad niet van toepassing bij bederfelijke waar.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 24 nov 2022 18:00
door BreejKC
Tijdens het schrijven van mijn eerste reactie was ik niet op de hoogte van de brief die auteur tijdig geschreven heeft. Hiermee heeft hij voldaan aan de Algemene Voorwaarden van het bedrijf, maar ook aan de wettelijke termijn voor koop op afstand. Terecht als auteur dus nu, al dan niet met hulp van zijn rechtsbijstandverzekering of het juridisch loket, een civiele procedure tegen dit bedrijf zou beginnen.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 24 nov 2022 20:32
door Moneyman
BreejKC schreef: ↑24 nov 2022 18:00
Tijdens het schrijven van mijn eerste reactie was ik niet op de hoogte van de brief die auteur tijdig geschreven heeft. Hiermee heeft hij voldaan aan de Algemene Voorwaarden van het bedrijf, maar ook aan de wettelijke termijn voor koop op afstand.
Maar dat is allemaal helemaal niet relevant, omdat beschuitje.nl zelf degene is die niet levert (en dus wanpresteert).
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 05 dec 2022 15:41
door Hanselies
Na een soap die meer dan een maand geduurd heeft (Beschuitje.nl kon onze bestelling van 3 november [2022] niet nakomen door 'coronaquarantaine van medewerkers'), waarna dit bedrijfje onze betaling niet wilde terugstorten, niet reageerde op de hen toegestuurde klacht via Klachtenkompas van de Consumentenbond, zich niets aantrok van meldingen op fora van o.a. Radar en Meldpunt van Omroep Max, of zich verschool achter 'overmacht' of 'niet van toepassing', gebeurde dat uiteindelijk wél na een sommatiebrief van onze (bevriende) advocaat, mevrouw Buitenhuis. Zojuist vonden wij onze betaling van € 128,80 teruggestort op onze bankrekening.
En dat terwijl er op de site van Trustpilot meer dan 400 meldingen staan van gedupeerden van deze 'ontbijtservice' die hun geld NIET terugkregen...
Overigens: Op het huisadres van Beschuitje.nl (Raadhuisstraat 20 in Amsterdam) worden kamers verhuurd. Medehuurders zijn o.a. een verkoper van wietzaden en paddo’s en nog een tiental andere kleine bedrijfjes. En dat alles in datzelfde pand…
Wij denken inmiddels dat Beschuitje.nl (met als andere namen OntbijtjeThuis.nl en Happy Sandwich.nl op datzelfde adres) gerund wordt door een eenling.
Re: Ontbijtservice 'Beschuitje.nl' levert niet
Geplaatst: 11 mar 2024 12:26
door Gaby Meeussen
Voor onze 50-jaar wordende medewerkster 2 Sarah ontbijtjes besteld met bezorgdatum 15 februari 2024 tussen 07.30-08.30. Geen ontbijtjes bezorgd. Wat een teleurstelling (had alles doorgesproken met haar man). Geen telefoonnummer te vinden op de site van Beschuitje.nl dus mail gestuurd. Na enkele dagen antwoord; ze zeiden: uw woord tegen de onze maar we betalen geen geld terug en willen coulance levering doen. Dit vond ik in feite geen goed aanbod, want de coulance levering mocht alleen op hetzelfde adres. En we hadden onze medewerkster inmiddels een alternatief kado gegeven. Op 9 maart zou een coulance levering gedaan worden, wederom dus bij onze medewerkster, maar er kwam weer niemand opdagen. Nu betwist Beschuitje.nl dat er geen duidelijke afspraak lag, terwijl we een officiële bevestiging hadden ontvangen. Ze bieden nu een 3e coulance levering aan maar hier hebben zowel onze medewerkster als wijzelf inmiddels geen trek meer in. Te zien aan de hoeveelheid negatieve recensies, maken ze van niet leveren en weigeren terug te betalen een verdienmodel.... Triest!!